• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Härligt med lyckat VUL Maria204. Nu ska det bli bebis nästa år!
    Tänker på mycket dig Havsklippan och hoppas så att allt går bra.
    På väg mot syskon: spännande.... får se när bebis vill komma!

• kajsalisa

Stort grattis till fint vul Maria. Blir också lite tårögd när jag läser såna härliga nyheter...

• kajsalisa

Egouppdatering; jobbar sista dagen imorgon och sen julfest med jobbet. Två veckor kvar lite drygt till bf. Sååå overkligt. Förra året så här dags var jag också gravid, än så länge lyckligt ovetande om att plutten därinne inte längre levde. OM vår bebis föds 4e januari, vilket inte är helt osannolikt, så skulle det vara på dagen ett år efter vi fick reda på ma:t. Snacka om jätteplåster på såret...

• Odetta
    kajsalisa skrev 2010-12-16 21:48:30 följande:
    Egouppdatering; jobbar sista dagen imorgon och sen julfest med jobbet. Två veckor kvar lite drygt till bf. Sååå overkligt. Förra året så här dags var jag också gravid, än så länge lyckligt ovetande om att plutten därinne inte längre levde. OM vår bebis föds 4e januari, vilket inte är helt osannolikt, så skulle det vara på dagen ett år efter vi fick reda på ma:t. Snacka om jätteplåster på såret...
    Visst känns det som en bra revansh? Får vi våran bebis den 26/1 så blir det exakt 1 år efter skrapningen...

skönt med bara 2 veckor kvar...tiden kommer flyga även om det inte kommer kännas som det

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • PåvägMotSyskon
    FruW skrev 2010-12-16 20:43:07 följande:
    Maria204 - GRATTIS till ett fint VUL, sååå glad för din skull!

PVMS - hoppas ni snart mår bättre! Min kollega som nyss fick barn kräktes och var dålig i magen någon dag innan hon födde, så det kanske är ett tecken Flört (försöker se det positivt)

Havsklippan - alla mina tankar hos er, hoppas att allt går fint i morgon o att ni får positiva svar!!

Många kramar från en gästspelande Mimmi
    Va du är gullig! TACK för dina underbara positiva ord =)  Om de va magsjuka hon hade så kan de ju va på g hihi.
    är glad att min bm gjorde hinnsvepningen igen idag, så det kan ju hända något igen nu hihi. sen på mån har ja tid för tul+ hinnsvep där också, så fullt ös nu *ler*
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon
    Cat79 skrev 2010-12-16 21:40:39 följande:
    Härligt med lyckat VUL Maria204. Nu ska det bli bebis nästa år!
    Tänker på mycket dig Havsklippan och hoppas så att allt går bra.
    På väg mot syskon: spännande.... får se när bebis vill komma!
    ja de känns spännande, men har en känsla att denna bebis kommer va en envis bebis o inte komma ut hehe. =)
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Muffe80

Grattis till lyckat VUL och hoppas att det går bra för havsklippan, det är alltså UL idag?

Jag har nu gått exakt halvvägs, 140 dagar kvar Börjar lite smått fundera på vagn, det kanske är dags att börja beställa och kika på det efter jul?

• 3 barns mamma84
    maria204 skrev 2010-12-16 18:22:39 följande:
    Hej på er!

Idag är en bra dag! Jag och mannen var på VUL. Jag trodde att jag skulle gå under av nervositet innan och försökte förbereda mig på det värsta. Det är ju liksom det man har blivit van vid. Tyvärr... MEN!!! Där låg ett litet pyre och sprattlade. Ett stort tydligt hjärta hade h*n också. Jag har blivit tillbaka flyttad ett par dagar, så idag är jag i v.10+3, men vad gör väl det? Allt såg perfekt ut och jag har gått och svävat på små rosa moln hela dagen. Jag vågade t.om berätta för min närmsta kollega, som vet vad vi har gått igenom, och hon blev så glad så tårarna började rinna.  Jippie!
    Stort mega grattis till ert Vul ååh vad härligt jag minns än idag hur jävla lycklig jag var när jag gjorde ul och såg sonen ligga där
    Det är bara så jävla härligt !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Cat79
    Sista dagen idag - härligt för dig! Min första vecka ledig har varit så skön, fått massa gjort. Det var samma för mig att jag var gravid denna tid förra året men fick konstaterat MA 23 jan och skrapades 25 jan. Som sagt inte omöjligt att det blir 4 jan för er och då blir ju det kanon. Helt sjukt att vi snart är i mål....... denna längtan!!!!

Odd: Såg att du skrapades vid den tid jag gjorde förra året men nu ska vi ha bebis i jan (eller dec för mig) och allt kommer ju gå bra :)

Muffe80: Ja det blir ju mysigt att kolla vagn nu efter jul! Finns så många fina.

Idag ska vi hämta hem vår vagn och igår röjde vi i kommande barnrummet så det är tomt nu än så länge.

Kram på er alla.
  • rontgensyrran
    Likadant är det för mig. Fick ju MA konstaterat på julafton. Satt just då inne på KK-akut och kände hur hoppet försvann i väntrummet när jag bara blödde mer och mer och mer. Sen ta sig till julfest efter det...det var minsann inte lätt! Usch det är verkligen inga roliga minnen. Men nu i år ska vi ska bättre minnen eller hur tjejer?!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma