• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-12-16 15:33:40 följande:
    På väg mot syskon har väl inte vart här inne idag??? Undrar om det betyder att hon ligger på förlossningen nu kanske?
    Svarar lite kort, eftersom jag spytt igår, och tagit igen mig idag lite. Sambon hjälper me barnen så de känns super. Gjorde hinnsvepningen i tisdags, de hände ingenting, och idag va ja hos bm för en till hinnsvepning och hon sa att ja kan inte vara bättre än såhär "därnere" för att de ska gå.(öppen ca 3-4cm) och tappen hade påverkats å minskats, så de känns bra på de viset.. nu får man se de händer nått..
    Bm fick tydligen me sig slemmis sa hon efter hon utfört svepningen.
    När ja kom hem o gick på toa så såg ja mer av den troliga slemmisen, som en tjock klump-flytning, inge blod.. Kan de betyda nånting tror ni?

annars har mina slemmisar gått på förlossningen.
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-12-16 15:27:22 följande:
    Havsklippan- Hoppas hoppas ni får bra svar i morgon! *kramar*

Odd- tror mitt inlägg om dig tidigare försvann ;) Kul att se dig och din goa familj på bild! Du har så snälla ögon, ögonen är ju själens spegel  ;) och kul att se att du ser lika snäll och go ut som dina inlägg i tråden =)

2-barnsmamma och Muffe- Sorry girls HAR ingen aning om någon av era frågor  *asg*

Mabaja- Men så jobbigt med maken, men oroa dig inte för ekonomin det löser sig säkert!

Huru ni ni tråden.... Jag är ju i v 16 (15+? ) i måndags och tisdags så flög jag och försökte känna om det var bebis som röde sig...men njaaa kände nog inget Men igår.... så tror jag faktiskt att jag kände den där bubblande känslan.... vet att ni har skrivit det tidigare... men när kände ni första bebisbubblet?
    Gulle dig, ja det missade jag nog. Tack för komlimangen *kram*

Och du, bebisbubbel i v16 är inte alls omöjligt! Första kände jag i v17, andra i v15, tredje i v14, fjärde i v14 och denna filur i v18 tror jag eller nått (moderkakan i framväggen). Vad mysigt att bubblet har kommit nu, nu blir det bara mer och mer och innan du vet av det sitter du där och blir boxad på blåsan samtidigt som en vass liten fot trycker dig mot revbenen

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • mallanis
    Odetta skrev 2010-12-16 16:32:17 följande:
    Gulle dig, ja det missade jag nog. Tack för komlimangen *kram*

Och du, bebisbubbel i v16 är inte alls omöjligt! Första kände jag i v17, andra i v15, tredje i v14, fjärde i v14 och denna filur i v18 tror jag eller nått (moderkakan i framväggen). Vad mysigt att bubblet har kommit nu, nu blir det bara mer och mer och innan du vet av det sitter du där och blir boxad på blåsan samtidigt som en vass liten fot trycker dig mot revbenen

*kramisar*
    =) längtar efter sparkar på revben och boxningar på blåsan.... Cool påminn mig gärna om jag börjar gnälla ;)
    Tredje gången gillt!?
  • rontgensyrran
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-16 16:23:23 följande:
    Svarar lite kort, eftersom jag spytt igår, och tagit igen mig idag lite. Sambon hjälper me barnen så de känns super. Gjorde hinnsvepningen i tisdags, de hände ingenting, och idag va ja hos bm för en till hinnsvepning och hon sa att ja kan inte vara bättre än såhär "därnere" för att de ska gå.(öppen ca 3-4cm) och tappen hade påverkats å minskats, så de känns bra på de viset.. nu får man se de händer nått..
    Bm fick tydligen me sig slemmis sa hon efter hon utfört svepningen.
    När ja kom hem o gick på toa så såg ja mer av den troliga slemmisen, som en tjock klump-flytning, inge blod.. Kan de betyda nånting tror ni?

annars har mina slemmisar gått på förlossningen.
    Åhh vad spännande. Då måste det ju hända nåt nu snart! Typiskt att ni i familjen ska bli sjuka nu inför förlossning och allt. Hoppas ni snabbt är på banan igen och mår bättre och att bebis är på g :D
  • PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-12-16 17:17:17 följande:
    Åhh vad spännande. Då måste det ju hända nåt nu snart! Typiskt att ni i familjen ska bli sjuka nu inför förlossning och allt. Hoppas ni snabbt är på banan igen och mår bättre och att bebis är på g :D
    ja de känns spännande. =) är idag i v 37+5 (sist de starta med 1 hinnsvepning så va ja i v 37+6) men man kan ju aldrig veta om de händer nått nu för det. Men min bm trodde på bebis innan jul =) fast man kan ju aldrig veta säkert.

Ja de känns skit att vinterkräksjukan skulle nå oss. trodde de va bra för barnen, men äldsta har legat i soffan (sovit middag me mig i sängen) idag.. o han e lös i magen, de förklarar ju saken, trotts att han spydde i måndags?! suck. Minstingen va lös med, men e piggare tycker ja verkligen. Sambon va konstig i magen igår o mådde inge vidare o frös. Men de kom inget nånstans, o han e typ bra nu.. å ja e väl klen, men fått i mig lite av varje idag iaf. Så ja hoppas de e på rätt väg.

Hoppas bebis är på g =) eller han kanske är så smart att han vill ha oss helt bra innan han kommer??? =) men räkna ju inte me magsjukan direkt =/ men vi bör ju bli bättre nu inför helgen
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • maria204

Hej på er!

Idag är en bra dag! Jag och mannen var på VUL. Jag trodde att jag skulle gå under av nervositet innan och försökte förbereda mig på det värsta. Det är ju liksom det man har blivit van vid. Tyvärr... MEN!!! Där låg ett litet pyre och sprattlade. Ett stort tydligt hjärta hade h*n också. Jag har blivit tillbaka flyttad ett par dagar, så idag är jag i v.10+3, men vad gör väl det? Allt såg perfekt ut och jag har gått och svävat på små rosa moln hela dagen. Jag vågade t.om berätta för min närmsta kollega, som vet vad vi har gått igenom, och hon blev så glad så tårarna började rinna.  Jippie!

• rontgensyrran
    maria204 skrev 2010-12-16 18:22:39 följande:
    Hej på er!

Idag är en bra dag! Jag och mannen var på VUL. Jag trodde att jag skulle gå under av nervositet innan och försökte förbereda mig på det värsta. Det är ju liksom det man har blivit van vid. Tyvärr... MEN!!! Där låg ett litet pyre och sprattlade. Ett stort tydligt hjärta hade h*n också. Jag har blivit tillbaka flyttad ett par dagar, så idag är jag i v.10+3, men vad gör väl det? Allt såg perfekt ut och jag har gått och svävat på små rosa moln hela dagen. Jag vågade t.om berätta för min närmsta kollega, som vet vad vi har gått igenom, och hon blev så glad så tårarna började rinna.  Jippie!
    Stort Grattis! Den bästa av alla julklappr. Nu är det din tur denna gången. Kram
  • Odetta
    maria204 skrev 2010-12-16 18:22:39 följande:
    Hej på er!

Wooohooooooo gumman!!!! YES säger jag bara!

*kramkramkram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik
    Dag och natt skrev 2010-12-16 13:44:55 följande:
    Åh så skönt att höra ifrån dig/er! Tänker mkt på hur ni har det, och hur det går för er. Hoppas ultraljudet i morgon kan komma med lite glada besked!!!

kramar!
  • FruW

Maria204 - GRATTIS till ett fint VUL, sååå glad för din skull!

PVMS - hoppas ni snart mår bättre! Min kollega som nyss fick barn kräktes och var dålig i magen någon dag innan hon födde, så det kanske är ett tecken Flört (försöker se det positivt)

Havsklippan - alla mina tankar hos er, hoppas att allt går fint i morgon o att ni får positiva svar!!

Många kramar från en gästspelande Mimmi

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma