• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

Hihi...hemma igen efter frisören

Jag fick en hel timme med frisören och en massa bra tips hur jag kan göra med mitt hår, jätte bra! sedan klippte hon topparna och klippte upp det lite samt fixade en mjuk lång snedlugg och så satte hon upp det på ett snyggt sätt och visade noga hur jag ska göra för att få det eller det resultatet. Jag är jätte nöjd! Men haha...liiiite ångest har jag för jag räknade med att det skulle kosta 360kr (klippningen) men sedan köpte jag ju både en balsam och en spray så det blev dubbelt så mycket!!! Jaja...jag går till frisören kanske en gång om året, får se detta som en julklapp till mig själv (ska bara få mannen min att se det så också..han lär tuppa av)

Men i alla fall....såhär blev resultatet:

kramkram, nu ska jag läsa ikapp
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-12-17 10:00:54 följande:
    Det är ju väldigt olika beroende på moderkakans placering. Kanske har dudin i framvägg? Som isf gör att det blir som en stötdäpare fram till och man känner i regel inte fosterrörelser lika tidigt. Men snart så känner du det med :)
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-17 09:50:06 följande:
    Känner igen mig jag fick MA 15 dec och shit mitt hjärta gick i 1000 bitar och smärtan var hårt !!
    Men man van igen och fick den bebisen man längtade efter JO elias HjärtaHjärtahan var meningen för oss !!
    Det är svårt att se nån "mening" med dessa mf/ma, men nu  i ditt fall när du har Elias hos dig, så hade det ju aldrig blivit "han" om du fått den andra bebisen. Du hade gått misste om Elias, hans utseende och egenskaper. Din egen perfekta bebis. Jag vet att det kanske låter flummigt, men så försöker jag tänka, att se meningen i allt. För att att man ska kunna gå vidare och blicka frammåt och se att allt dåligt som händer ändå för nåt positivt med sig.
    Precis så ser vi på saken...att hade vi inte fått MA och alla mf nu så hade ju inte denna bebis kunnat flytta in och växa sig stor. Samma med lilleman...fick ju 2 mf innan honom och hade det inte blivit dessa mf så hade vi inte fått vår lilleman...och honom vill vi ju verkligen inte vara utan!

*kram*
  • airamanna
    Odetta skrev 2010-12-17 11:56:55 följande:

Jag fick en hel timme med frisören och en massa bra tips hur jag kan göra med mitt hår, jätte bra! sedan klippte hon topparna och klippte upp det lite samt fixade en mjuk lång snedlugg och så satte hon upp det på ett snyggt sätt och visade noga hur jag ska göra för att få det eller det resultatet. Jag är jätte nöjd! Men haha...liiiite ångest har jag för jag räknade med att det skulle kosta 360kr (klippningen) men sedan köpte jag ju både en balsam och en spray så det blev dubbelt så mycket!!! Jaja...jag går till frisören kanske en gång om året, får se detta som en julklapp till mig själv (ska bara få mannen min att se det så också..han lär tuppa av)

så himla fint det blev!!!! Skrattande tycker det låter som en ypperligt bra julklapp till dig själv!
  • Odetta
    airamanna skrev 2010-12-17 12:08:28 följande:
    så himla fint det blev!!!! Skrattande tycker det låter som en ypperligt bra julklapp till dig själv!
    Tack!

Ja, jag är nöjd...framför allt med alla tips jag fick, det behövde jag

*kram*
  • Pancakes

Odd, vad fin du blev!!! Har du lockat håret lite också eller har du självlockigt?

Muffe80 skrev 2010-12-17 10:02:48 följande:
    det kommer pancakes, rätt vad det är sparkar det till i magen, du kommer tycka det är så häftigt och samtidigt en konstig känsla tror jag.
    Även fast jag känner den där inne så fattar jag inte att jag är gravid haha. Helknasigt. Jag kollar babykläder ofta i butiker, men fattar inte att jag snart kommer ha en liten

Nu börjar mina vanliga trosor sitta åt, finns det bra och snygga mammatrosor att köpa?

en fråga till: vi har rätt halvstort badrum men ändå ingen plats på golvet för en sån där snygg makapär som man kan ha skötbordet på. Frågan är om man kan ha det på en lång bänk och köper man då bara en sån där "plastgrej" haha, eller finns det snygga skötbord som man lägger på bänk?
    Tack, det ska bli roligt att känna nåt! Låter mysigt! man blir lite nojig också när det är så länge sen ultraljudet nu och jag inte fått höra hjärtljud än, så man undrar ju om krabaten lever liksom.

HM och Lindex har väl mammatrosor? Jag har bara stingtrosor eftersom jag oftast har tighta byxor så jag vet inte hur jag ska göra sen. Det lär väl inte finnas några mammastringtrosor direkt? Mammatrosor = stora tanttrosor??
  • Pancakes

Jag har också funderat över det där med var man ska ha skötbordet. Tack för alla tips. Verkar som det funkar att ha det i barnrummet ändå. Vi kommer att ha flyttat när bebisen kommer och vill inte "förstöra" mitt spabadrum med ett skötbord. Vill bara ha myspys därinne. Men men, man får kanske prioritera om lite sen. Tvättstugan då? Ingen som har den som skötrum?

• Odetta
    Pancakes skrev 2010-12-17 12:45:34 följande:
    Odd, vad fin du blev!!! Har du lockat håret lite också eller har du självlockigt?Tack, det ska bli roligt att känna nåt! Låter mysigt! man blir lite nojig också när det är så länge sen ultraljudet nu och jag inte fått höra hjärtljud än, så man undrar ju om krabaten lever liksom.

HM och Lindex har väl mammatrosor? Jag har bara stingtrosor eftersom jag oftast har tighta byxor så jag vet inte hur jag ska göra sen. Det lär väl inte finnas några mammastringtrosor direkt? Mammatrosor = stora tanttrosor??
    Tack det är mitt självfall Hon hade i det där balsamgucket och kramade bara håret för att betona och stärka fallet. sedan frisyren är bara en "tofs" lite slarvigt nålat till ena sidan....så enkelt egentligen! Hoppas jag får till den här frisyren på måndag bara...då ska vi få tv besök
  • Odetta

Pancakes:

det finns mammatrosor som är string Annars så brukar dem flesta trosor som är low-cut funka för dem hamnar ju under magen liksom. riktiga mammatrosor har jag svårt för...skulle inte känna mig fin i sådanna alls

• Pancakes
    Odetta skrev 2010-12-17 12:53:46 följande:
    Tack det är mitt självfall Hon hade i det där balsamgucket och kramade bara håret för att betona och stärka fallet. sedan frisyren är bara en "tofs" lite slarvigt nålat till ena sidan....så enkelt egentligen! Hoppas jag får till den här frisyren på måndag bara...då ska vi få tv besök
    Snyggt! Jag har lite samma frisyr så jag ska försöka mig på nån liknande toffs nån gång. Smart det där med hårnålar iställed för snodd. Hårsnodd blir ju så stramt och inte så där ledigt liksom.
  • Bev
    Odetta skrev 2010-12-17 11:56:55 följande:

Fina fina Odd! Kramar i massor till dig!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma