• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-12-17 09:42:09 följande:
    Likadant är det för mig. Fick ju MA konstaterat på julafton. Satt just då inne på KK-akut och kände hur hoppet försvann i väntrummet när jag bara blödde mer och mer och mer. Sen ta sig till julfest efter det...det var minsann inte lätt! Usch det är verkligen inga roliga minnen. Men nu i år ska vi ska bättre minnen eller hur tjejer?!
    Känner igen mig jag fick MA 15 dec och shit mitt hjärta gick i 1000 bitar och smärtan var hårt !!
    Men man van igen och fick den bebisen man längtade efter JO elias HjärtaHjärtahan var meningen för oss !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-12-16 15:27:22 följande:
    Havsklippan- Hoppas hoppas ni får bra svar i morgon! *kramar*

Odd- tror mitt inlägg om dig tidigare försvann ;) Kul att se dig och din goa familj på bild! Du har så snälla ögon, ögonen är ju själens spegel  ;) och kul att se att du ser lika snäll och go ut som dina inlägg i tråden =)

2-barnsmamma och Muffe- Sorry girls HAR ingen aning om någon av era frågor  *asg*

Mabaja- Men så jobbigt med maken, men oroa dig inte för ekonomin det löser sig säkert!

Huru ni ni tråden.... Jag är ju i v 16 (15+? ) i måndags och tisdags så flög jag och försökte känna om det var bebis som röde sig...men njaaa kände nog inget Men igår.... så tror jag faktiskt att jag kände den där bubblande känslan.... vet att ni har skrivit det tidigare... men när kände ni första bebisbubblet?
    Jag har inte känt nåt än och är ju bara några dagar före dig,. Magen är spänd och större på morgonen när jag vaknar och har försökt känna efter då men näe, känner nog inget tyvärr :(
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-12-17 09:53:54 följande:
    Jag har inte känt nåt än och är ju bara några dagar före dig,. Magen är spänd och större på morgonen när jag vaknar och har försökt känna efter då men näe, känner nog inget tyvärr :(
    Det är ju väldigt olika beroende på moderkakans placering. Kanske har dudin i framvägg? Som isf gör att det blir som en stötdäpare fram till och man känner i regel inte fosterrörelser lika tidigt. Men snart så känner du det med :)
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-17 09:50:06 följande:
    Känner igen mig jag fick MA 15 dec och shit mitt hjärta gick i 1000 bitar och smärtan var hårt !!
    Men man van igen och fick den bebisen man längtade efter JO elias HjärtaHjärtahan var meningen för oss !!
    Det är svårt att se nån "mening" med dessa mf/ma, men nu  i ditt fall när du har Elias hos dig, så hade det ju aldrig blivit "han" om du fått den andra bebisen. Du hade gått misste om Elias, hans utseende och egenskaper. Din egen perfekta bebis. Jag vet att det kanske låter flummigt, men så försöker jag tänka, att se meningen i allt. För att att man ska kunna gå vidare och blicka frammåt och se att allt dåligt som händer ändå för nåt positivt med sig.
  • Muffe80

det kommer pancakes, rätt vad det är sparkar det till i magen, du kommer tycka det är så häftigt och samtidigt en konstig känsla tror jag.
    Även fast jag känner den där inne så fattar jag inte att jag är gravid haha. Helknasigt. Jag kollar babykläder ofta i butiker, men fattar inte att jag snart kommer ha en liten

Nu börjar mina vanliga trosor sitta åt, finns det bra och snygga mammatrosor att köpa?

en fråga till: vi har rätt halvstort badrum men ändå ingen plats på golvet för en sån där snygg makapär som man kan ha skötbordet på. Frågan är om man kan ha det på en lång bänk och köper man då bara en sån där "plastgrej" haha, eller finns det snygga skötbord som man lägger på bänk?

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-12-17 10:02:48 följande:
    det kommer pancakes, rätt vad det är sparkar det till i magen, du kommer tycka det är så häftigt och samtidigt en konstig känsla tror jag.
    Även fast jag känner den där inne så fattar jag inte att jag är gravid haha. Helknasigt. Jag kollar babykläder ofta i butiker, men fattar inte att jag snart kommer ha en liten

Nu börjar mina vanliga trosor sitta åt, finns det bra och snygga mammatrosor att köpa?

en fråga till: vi har rätt halvstort badrum men ändå ingen plats på golvet för en sån där snygg makapär som man kan ha skötbordet på. Frågan är om man kan ha det på en lång bänk och köper man då bara en sån där "plastgrej" haha, eller finns det snygga skötbord som man lägger på bänk?
    Har du badkar? För det finns skötbord som man lägger över badkaret som ska vara väldigt praktiska. Själv har jag mitt skötbord i bebis rummet. Har ingen plats för det alls i badrummet. Det skötbordet jag har är från ikea och är en vit byrå, så köper man till skötdelen. Rätt bra att kunna använda den som vanlig byrå sen, har massa bebiskläder och sånt i den nu :)

Beror ju lite på vad man gillar för trosor. Jag använder alltid hipsters. Hm har väl rätt okej såna i bomull. Vill du ha mer fancy underkläder så har jag ingen aning. Jag köpte bomulls hipsters i lite högre modell i Ullared billigt och de är dessutom sköna och glider inte ner tillsammans med byxorna över baken ;P
  • Muffe80

Hipsters gillar jag, brukar ha Björn borg typ jämt... men de sitter åt så mycket nu tycker jag.
    Tyvärr inget badkar. Men har funderat på att ha en snygg byrå eller sån där supersnygg ställning med hyllor som finns på t ex Babyproffsen, men då undrar jag om det inte blir problem att man inte har vatten i närheten???

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-12-17 10:26:55 följande:
    Hipsters gillar jag, brukar ha Björn borg typ jämt... men de sitter åt så mycket nu tycker jag.
    Tyvärr inget badkar. Men har funderat på att ha en snygg byrå eller sån där supersnygg ställning med hyllor som finns på t ex Babyproffsen, men då undrar jag om det inte blir problem att man inte har vatten i närheten???
    Hahahahaha...även jag. Men mina björn borg som jag också jämt använder lämnade fina spår på mig. Med loggan långt efter man duschat och allt hahahaha...

Jag har hemma tänkt att använda vanliga servetter man blöter ner. Gäller väl bara att ta svängen förbi kranen och blöta ner några innan man lägger bebis på skötbordet. I mitt fall har jag inget val då jag har "ingen" plats i badrummet. Våtservetter har jag tänkt att använda i skötväskan när vi är ute.

HEMNES Byrå vit Bredd: 84 cm Djup: 44 cm Låddjup: 33 cm Höjd: 87 cm Max. belastning/låda: 20 kg

Här är min byrå sen köper man som sagt "skötdelen till och lägger över. Detta gör att byrån i sig inte står mot väggen utan där blir ett gap. men det tycker jag är rätt bra, då kan man gömma en hel massa ahhahhaaha
  • Muffe80

den var snygg!

Man kanske kan blöta upp massa servetter eller sna där småhanddukar från IKEA och ha i en burk vid skötbordet t ex... så slipper man gå via toan och vatten varje gång.
    Grannarna sprang med hinkar med vatten i vet jag, när de hade skötbord i barnrummet

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-12-17 10:53:00 följande:
    den var snygg!

Man kanske kan blöta upp massa servetter eller sna där småhanddukar från IKEA och ha i en burk vid skötbordet t ex... så slipper man gå via toan och vatten varje gång.
    Grannarna sprang med hinkar med vatten i vet jag, när de hade skötbord i barnrummet
    Jag gillade den också..är stilren och så kan man en massa lakan och skötbäddsöverdrag och annat kul med färgklickar på :) Jag har funderat på det med. Vi har ju på jobb ex skålar med lock i rostfritt där vi har "suddar" indränkta med sprit. Sån burk hade vart perfekt. Men detgår nog inte att köpa bara sådär tyvärr. Men annars går ju egentligen vad som helst bra, en vanlig plastbunke med lock liksom.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma