lollsanT skrev 2010-04-27 20:52:33 följande:
Vi har inget i den färgen men eftersom brudgummen är en nära vän till min man så vill han gärna göra som de vill. Jag funderar på en svart klänning men att köpa ett brett sidenband i önskad färg och typ halsband eller så. Visst borde det vara ok när de har en så speciell färg?
Ja, det låter bra! Hade ju varit enklare med tex blått eller någon annan vanlig färg... Och det är nog inte lätt att hitta killkläder i lavendel.
Visst vill man inte krångla till det för andra i onödan, hade själv klädsel kavaj på vårt bröllop, men jag tycker samtidigt det är lite trist att man så sällan får gå på fester med klädkod som smoking eller högtidsdräkt. Det är typ bara promoveringar och avslutningsbaler... Jättekul när alla kvinnor har långa tjusiga klänningar (de är roliga att ha på sig också) och alla herrar har frack! Frack är coolt! Man behöver inte alls vara överklass för det, även t ex lantbrukare klär i det. Och eftersom alla är klädda på samma nivå ser alla lika fina/utklädda eller vad man nu tycker, ut.

Mer frack åt folket!