• straw2008

Varför i helsike väljer man dresscode smoking??

Varför ?

Är det för att man VILL att gästerna ska lägga ut 3-4 tusen kronor enbart på kläderna?

För att man vill att folk ska behöva låna kläder ?

För att man inte vill att folk ska få välja kläder själva o känna sig fina (jag är INTE fin i lång balklänning o kommer känna mig skitful)

VARFÖR?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Svar på tråden Varför i helsike väljer man dresscode smoking??
  • lollsanT
    jaghopparhögt skrev 2010-04-27 19:10:56 följande:
    Omg det var den sämsta dresscode jag hört =D
    mmm... det är jätteroligt för en som absolut inte passar i sådana färger. En väldigt svår färg överhuvudtaget och det är svårt att matcha den med annat...
  • bakeacake
    jaghopparhögt skrev 2010-04-27 19:10:56 följande:
    Omg det var den sämsta dresscode jag hört =D
    Jag AVSKYR hemsnickrade klädkoder!!

Använd er av de som verkligen finns!!!!
  • Eshka
    bakeacake skrev 2010-04-27 19:06:48 följande:
    fast klädkoden är inte en lag, det är en vägledning eller önskemål. Man kan komma å bara kallesipperna om man vill, annars så kan man ju stanna hemma......
    Jo jag vet att det är ett önskemål från brudparets sida. Men om man ställer sånna (krav) önskemål på sina gäster så dom tvingas stanna hemma istället känns lite taskigt, tycker jag.  
  • Houdini

Du har ju fått svaret iofs "för att dom vill"

Om man läggar ut massor av pengar på en rejäl fest till sina vänner och släktingar, de mesta av pengarna går faktiskt till mat och dryck, så kan dom väl besvära sig med att klä upp sig tycker jag.'
    Som har haft ett bröllop och som ska ha ett till med dresscode.

När ni bjuder till fest är det ni som bestämmer reglerna

Sen hur kul är det även för brudparet om de är de enda som är uppklädda.

• lollsanT
    bakeacake skrev 2010-04-27 19:50:39 följande:
    Det är dyrare att köpa...
    Behöver inte bli. Postade en del länkar där klänningarna började på 1kr. Ofta kostar en balklänning från 1000kr och uppåt att hyra
  • straw2008
    lollsanT skrev 2010-04-27 19:59:23 följande:
    Behöver inte bli. Postade en del länkar där klänningarna började på 1kr. Ofta kostar en balklänning från 1000kr och uppåt att hyra
    WIIIE jag la bud på en av klänningarna du länkade till, den rosa jättesöt enligt mig!

Vad är lavandelilla?
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • bakeacake
    straw2008 skrev 2010-04-27 20:10:49 följande:
    WIIIE jag la bud på en av klänningarna du länkade till, den rosa jättesöt enligt mig! Vad är lavandelilla?
    Haha jag har en likadan hemma, den är inte rosa utan champange rosa.. den skulle du kunna få gratis.. :P
  • FruSen
    lollsanT skrev 2010-04-27 19:03:12 följande:
    Själv ska jag på bröllop där klädkoden är "Lavandellila"....
    Oh, fan jag som tyckte att "festfin" är en nog så löjlig påhittad klädkod! Men "lavendellila" leder med hästlängder!!
Svar på tråden Varför i helsike väljer man dresscode smoking??