• straw2008

Varför i helsike väljer man dresscode smoking??

Varför ?

Är det för att man VILL att gästerna ska lägga ut 3-4 tusen kronor enbart på kläderna?

För att man vill att folk ska behöva låna kläder ?

För att man inte vill att folk ska få välja kläder själva o känna sig fina (jag är INTE fin i lång balklänning o kommer känna mig skitful)

VARFÖR?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Svar på tråden Varför i helsike väljer man dresscode smoking??
  • straw2008
    SigridA skrev 2010-04-27 12:20:25 följande:
    Det kanske inte handlar om vilja i ett sånt här fall, utan att man faktiskt inte har råd..
    Ja det är så faktiskt.
    Vi komemr att lägga mer pengar på deras bröllop än på vår dotters dop, vilket känns ganska tråkigt!
  • SchumiFerrari
    straw2008 skrev 2010-04-27 12:36:01 följande:
    Ja det är så faktiskt. Vi komemr att lägga mer pengar på deras bröllop än på vår dotters dop, vilket känns ganska tråkigt!
    allvarligt... även om det var en av min mans allra bästa vänner så hade vi inte lagt så mycket.. Inte en chans att han åkt på en svensexa som är en resa tii rodhos...
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Amoudara

Ts du är inte duktig på att sy då eller känner någon som är det? Finns ju färdiga mönster att köpa. Då kan du eller din vän sy en klänning efter dina mått och önskemål som passar både som aftonklänning och vid andra tillfällen.

• Nixx

Jag får bara inte ihop det i huvudet, att om man är i de kretsarna där man har gott om pengar så innebär det att man också jobbar en hel del.

Hur klarar man då av att ta ledigt en vecka för svensexa och lyckas samordna det med alla killkompisar, en omöjllig ekvation i mina ögon.

För övrigt är det första gången jag hör talas om en en veckas svensexa(?!)

• straw2008
    Amoudara skrev 2010-04-27 12:54:09 följande:
    Ts du är inte duktig på att sy då eller känner någon som är det? Finns ju färdiga mönster att köpa. Då kan du eller din vän sy en klänning efter dina mått och önskemål som passar både som aftonklänning och vid andra tillfällen.
    ha ha nää tyvärr, då är det enklare att faktiskt köpa kläder för ett par tusenlappar.
  • grynet80

Kan du inte kolla ellos eller halens katalogerna? De brukar ha snygga klänningar till humana priser!

• straw2008
    Nixx skrev 2010-04-27 12:57:39 följande:
    Jag får bara inte ihop det i huvudet, att om man är i de kretsarna där man har gott om pengar så innebär det att man också jobbar en hel del.Hur klarar man då av att ta ledigt en vecka för svensexa och lyckas samordna det med alla killkompisar, en omöjllig ekvation i mina ögon.För övrigt är det första gången jag hör talas om en en veckas svensexa(?!)
    Det är typ 3 st som verkligen velat detta, dessa tre har givetvis inga barn eller stadiga förhålalnden, alla andra får ett litet helsike hemma denna veckan.

Började med att de gjorde en sån svensexa, seglade i turkiet en vecka (10 000 kr/pp) o sen har det liksom förväntats {#lang_emotions_undecided}

Nej det är skittrist att en vecka går åt till detta spektakel, men det är absolut SISTA gången det blir en sån här svensexa, absolut aldrig mer det är både jag o min man överens om. Killarna ser det som en chans att få komma hemifrån känns det som, att slippa allt ansvar o bara kunna dricka öl en hel vecka utan några som helst blickar.

Jag är dock emot detta (har som sagt en 3 mån baby samt en 1,5 åring hemma) o kommer säkert inte svara i telefonen under hela veckan för jag komemr ha famnen full av mina barn.

Ett ganska fult sätt att liksom slippa undan enligt mig men men....
  • straw2008
    grynet80 skrev 2010-04-27 13:02:04 följande:
    Kan du inte kolla ellos eller halens katalogerna? De brukar ha snygga klänningar till humana priser!
    Äh jag kan verka otacksam men jag ville egentligen inte ha tips om vart att hitta kläder, nej aldrig att jag handlar en festklänning på halens då tar jag hellre av sparpengarna faktiskt.

Ville mer höra av de som faktiskt haft denna dresscode varför man gör så ?
  • Cachou

Bara en liten tanke, är det ok att ha klänningen i länken i en kyrka? Tyckte den var lite kort för det, men det kanske är annorlunda i protestantkyrkor.

Annars tyckte jag den var väldigt söt.

• Ord blind

Ärligt talat ts. Man måste inte gå på bröllopet, man måste inte vara med på svensexan. Man kan sitta och gnälla hur mycket man vill men det kommer ändå inte att leda någon vart. Det spelar ju egentligen inte någon som helst roll hur nära vän det är. Hade en av mina allra bästa vänner planerat för ett bröllop jag inte hade råd att gå på hade jag sagt det, rätt ut. Kan vederbörande inte acceptera eller förstå att man inte har råd att gå är det deras problem, inte mitt.

?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
Svar på tråden Varför i helsike väljer man dresscode smoking??