• straw2008

Varför i helsike väljer man dresscode smoking??

Varför ?

Är det för att man VILL att gästerna ska lägga ut 3-4 tusen kronor enbart på kläderna?

För att man vill att folk ska behöva låna kläder ?

För att man inte vill att folk ska få välja kläder själva o känna sig fina (jag är INTE fin i lång balklänning o kommer känna mig skitful)

VARFÖR?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Svar på tråden Varför i helsike väljer man dresscode smoking??
  • lollsanT
    FruSen skrev 2010-04-27 20:22:43 följande:
    Oh, fan jag som tyckte att "festfin" är en nog så löjlig påhittad klädkod! Men "lavendellila" leder med hästlängder!!
    haha, ungefär min tanke
  • exiteme
    bakeacake skrev 2010-04-27 20:16:47 följande:
    Haha jag har en likadan hemma, den är inte rosa utan champange rosa.. den skulle du kunna få gratis.. :P
    Jag har inte lagt något bud. Då kan du skicka den till mig istället.
  • Åsa
    straw2008 skrev 2010-04-27 20:10:49 följande:
    WIIIE jag la bud på en av klänningarna du länkade till, den rosa jättesöt enligt mig! Vad är lavandelilla?
    Det lär betyda lavendel, ljus blålila alltså.
  • Colisa
    lollsanT skrev 2010-04-27 19:03:12 följande:
    Själv ska jag på bröllop där klädkoden är "Lavandellila"....
    Det är inte ens en klädkod, nästan mer ett maskeradtema. En riktig klädkod är ju till för att gästerna ska få en vägledning om vilken nivå de ska klä sig i för att passa in, en hjälp alltså. Smoking är helt okej, många har något passande, andra kan hyra, men att detaljstyra gästernas klädsel så där, och tvinga de allra flesta att köpa nya kläder är bara löjligt. Det är ju inte många som har något lavendellila hemma! En sådan "kod" skulle jag struntat i.
  • jaghopparhögt
    Colisa skrev 2010-04-27 20:40:56 följande:
    Det är inte ens en klädkod, nästan mer ett maskeradtema. En riktig klädkod är ju till för att gästerna ska få en vägledning om vilken nivå de ska klä sig i för att passa in, en hjälp alltså. Smoking är helt okej, många har något passande, andra kan hyra, men att detaljstyra gästernas klädsel så där, och tvinga de allra flesta att köpa nya kläder är bara löjligt. Det är ju inte många som har något lavendellila hemma! En sådan "kod" skulle jag struntat i.
    Det som undrar över är om det gäller herrerna också :D
  • Colisa
    Eisa skrev 2010-04-26 22:48:55 följande:
    Folk är så sjukt bortskämda. Nä det räcker inte att folk kommer på deras bröllop, de måste se ut på ett visst sätt också, annars duger det inte. Så elakt så jag kräks.
    Ja, det är förjävligt, som om det inte är nog besvär att pallra sig dit och bli bjuden på gratis fest liksom! Folk som bjuder in folk till sina bröllop borde verkligen skämmas. Att de bara har mage!
  • lollsanT
    Colisa skrev 2010-04-27 20:40:56 följande:
    Vi har inget i den färgen men eftersom brudgummen är en nära vän till min man så vill han gärna göra som de vill.
    Jag funderar på en svart klänning men att köpa ett brett sidenband i önskad färg och typ halsband eller så. Visst borde det vara ok när de har en så speciell färg?
  • Colisa
    Cachou skrev 2010-04-27 13:06:44 följande:
    Bara en liten tanke, är det ok att ha klänningen i länken i en kyrka? Tyckte den var lite kort för det, men det kanske är annorlunda i protestantkyrkor. Annars tyckte jag den var väldigt söt.
    Mmm, jag skulle nog inte haft den på ett dop iaf, den såg väldigt kort ut...
  • FruSen
    jaghopparhögt skrev 2010-04-27 20:45:42 följande:
    Det som undrar över är om det gäller herrerna också :D
    Hahahaha, åh, herregud vilken syn det skulle vara! Måntro om brudparet uppskattar om alla herrarna kommer i helt lavendellila kostymer!
  • lollsanT
    FruSen skrev 2010-04-27 21:10:53 följande:
    Hahahaha, åh, herregud vilken syn det skulle vara! Måntro om brudparet uppskattar om alla herrarna kommer i helt lavendellila kostymer!
    Usch *kräkkänsla* tycker att det räcker med slips och näsduk
Svar på tråden Varför i helsike väljer man dresscode smoking??