• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Mysan31
    frökenmumin skrev 2010-05-06 21:21:03 följande:
    Kikar in här också!Jag hade inte BF i januari/februari utan den 9 mars, däremot valde mina små tvillingpojkar att titta ut den 10 januari i vecka 31+4.Idag är mina killar nästan 4 månader gamla (2 månader korrigerat). Idag har jag testat att ge dom NAN2. Har visserligen blandat hälften-hälften men NAN1 men det verkar ha gått bra!Hur länge behöver jag blanda, någon som har koll?
    Hej o välkommen!!

Tror man blandar i några dagar för att sedan öka på med den nya. Reagerar inte barnet är det bara att tuta o köra. Tänkte själv oxå börja med NAN2. Mina tjejer blir 16 veckor på lördag.

Min förstfödde son kom i v 34 o han klarade faktiskt av att man böt när han var 4 mån ej korrigerat.

Hur är det med er alla? Även jag undrar när ni börja med gröten o hur reagerade era små på det magen osv...
    Här är det full rulle. Tjejerna har börjat vara vakna mer o mer. Dom har börjat bli lite gnälligare en innan igen! Är väl någon utvecklingsfas kanske....
    Sandra vaknar fortfarande 2-3 gånger natt medans Alicia sover som en stock nästan genom hela natten. Säger som dig verymutch hoppas det börjar hända mkt nu hahah

Dom har upptäckt sina händer. När man lägger Sandra på golvet så hittar man henne längre bort när man kommer tillbaka. Vänt sig från mage till rygg gjorde hon redan vid 7 veckor. ALicia ligger där hon ligger hihihi Båda gör ljud fast Sandra är den som gör mest. Pratar o pratar.

Jaha nu ska det bli skit väder igen till helgen blläääää
  • livet med barn
    hanide skrev 2010-05-06 17:47:41 följande:
    Hej! Detta är en tvillingtråd, det är nog därför det finns två trådar
    jaha hehe okej tack så ska jag gå ur genast =)
    ~ William 13/2 ~
  • Euphoria85

frökenmummin - välkommen till oss :)

idag är det halv hängigt och små gnälligt här hos oss
    ,var iväg på bvc igår för 5 månaders vaccinationen
    känns som dom reagerat mer på denna än på förra

vikten låg på 7080 och 7240
    längden ca 64
    int ekonstigt dom börjar kännas tunga :)
    Edwin kissade dessutom ner hela min jacka lite av vagnen
    och stor yta golv när jag låg på vågen !!

• hanide
    Euphoria85 skrev 2010-05-07 13:52:43 följande:
    frökenmummin - välkommen till oss :)idag är det halv hängigt och små gnälligt här hos oss,var iväg på bvc igår för 5 månaders vaccinationenkänns som dom reagerat mer på denna än på förravikten låg på 7080 och 7240 längden ca 64int ekonstigt dom börjar kännas tunga :)Edwin kissade dessutom ner hela min jacka lite av vagnen och stor yta golv när jag låg på vågen !!
    Inte låg väl du på vågen Sansad, hahaha
  • Euphoria85
    hanide skrev 2010-05-07 14:42:02 följande:
    Inte låg väl du på vågen Sansad, hahaha
    haha oj som det kan bli {#lang_emotions_laughing}
    nä han låg där rätt så mycket själv
    som ni säkert förstår {#lang_emotions_laughing} fniss
  • frökenmumin
    Euphoria85 skrev 2010-05-07 13:52:43 följande:
    frökenmummin - välkommen till oss :)idag är det halv hängigt och små gnälligt här hos oss,var iväg på bvc igår för 5 månaders vaccinationenkänns som dom reagerat mer på denna än på förravikten låg på 7080 och 7240 längden ca 64int ekonstigt dom börjar kännas tunga :)Edwin kissade dessutom ner hela min jacka lite av vagnen och stor yta golv när jag låg på vågen !!
    Stora killar
    Hur mycket vägde dina när dom kom?

Här "pratas" det massor, mest hela tiden. Det är jätteroligt å höra när dom upptäcker sin röst

Har ni andra fått gå på någon uppföljning (om era är födda före vecka 32 alltså ). Vi var och träffad psykolog i onsdag...hahaha...då fick jag iaf höra att mina killar var lite svaga i nacke och axlar (tydligen vanligt på förtidigt födda), så hon rekommenerade mig att vira en handduk under/runt dom (typ som en ammningskudde). Är det någon annan som fått såna tips?

Sen skulle jag lägga dom på mage så mycket som möjligt, men mina hatar och särskilt då Max att ligga på mage. Han vilar sig liksom aldrig så han lyfter å lyfter hela tiden tills hans är helt slut och då gallskriker han
    Någon som känner igen sig?
  • Mysan31

Ja det där med att ligga på magen. Alicia gillar inte det så mkt. JAg har inte heller tvingat henne. O vips här om dagen så lyfte hon fint. Har 6 barn o jag har bara lagt dom en stund på magen så när dom börjar gråta så vänder jag på dom. 4 av dom går o är normala idag hihihi  Tror inte du ska stressa så mkt över det. Gör övningen dom rekomendera så som det passar er. Du ska se att innan du vet av det så lyfter dom o är nöjda. För att sedan vända på sig direkt hihi

Ja idag är våra tjejer 15 veckor gamla!! Sandra är mkt lugnare på kvällarna men igår skrek Alicia istället!!! Va e detta??? Dom turas om istället för att vara lugna samtidigt! Kanske tänder eller utvecklingsfas... Hur är era?? Sandra upptäckte sina fötte igår... Hon blev så arg att hon inte kunde få tag i dem hahaha Jag var tvungen att lägga ner henne. Sen så fort man satte henne upp igen då kämpade hon

Sansad: jepp nog blev man allt nerkissad ofta då mina grabbar var små hihihi har tre. Min sista kille lyckades till o med kissa i kastrullen när jag höll i han i köket!! Med tjejer händer det sällan.. hihihi

• Lapp

Vad roligt att läsa alla framsteg de små tar!
    Här rullar en runt och vill gärna försöka att ta sig någonstans, medan den andre inte har gjort en tillstymmelse till att rulla runt!!! Han ligger hellre och pratar glatt en massa. Rätt olika....

Tvillingträffen aom jag var på var jätte trevlig! Vi var tre mammor som hade fått och tre som fortfarande väntade och var i veckorna 32-37. Dem hade en massa frågor{#lang_emotions_smile}
    Vi ska träffas igen och kommer säkert att hålla kontakten.

Igår var vi och vägde små killarna.
    Nu är de 4½ månad och Arvid väger 7175g och Gustav 8790g.
    De vägde ca 3400g båda två när de föddes....

Nu är jag alldeles färdig efter en hel dag med skjutsningar till Leos lekland (kalas), klädbytardagar och grillning. Är nöjd med dagen och ska nog ta oh lägga mig nu, det är en ny dag imorgon!

Ha det gott alla stolta och kämpande tvillingmammor!!  (och pappor)

*Arvid & Gustav*
  • hanide

Frökenmumin: Mina killar tycker inte heller att det är särkilt kul att ligga på magen. De får ligga en stund då och då men jag vänder dem när de säger ifrån. De kan vända sig själva men ibland har de liksom glömt av hur de gör haha.

Lapp: Rullar din ena redan?? Så kul! Här är det inget sånt än. De blev 5 månader igår. Lukas tittar ofta på sin hand och undrar nog vad det är haha.

Idag sov Simon till 7 utan att vakna och vilja ha mat! Underbart! Hoppas att det är på väg att vända. Lukas vaknade runt 6, fick mat och somade sen om till runt halv 8.

• bananflugan82

Hej tjejer!
    Jag kikar in här också! Hade precis som frökenmumin bf i mars men mina killar kom ut redan i januari, 7 veckor för tidigt.
    Dom är nu snart 4 månader och det är full rulle om dagarna! Dom sover inte några längre perioden längre på dagarna, men nätterna har dom sovit bra hela tiden och sen två nätter har dom sovit hela natten utan mat! Så skönt! Såklart var det mannen som var själv hemma i fredags kväll och nattade dom, så det är ju hans förtjänst....
    Dom ler och jollrar för fullt, hittar på nya ljud. Hade dom kunnat hade dom nog gärna krupit iväg för när dom ligger på mage så är dom superstarka i benen! Ibland skjuter dom fart med knäna. Dom gillar inte heller att ligga på mage några längre stunder utan börjar protestera efter ett tag och då vänder jag dom igen.

Dock ska vi få remiss till ögonläkare eftersom dom fortfarande flackar mycket med blicken, inte fäster den ordentligt och inte följer föremål. Ser gör dom iaf, för dom älskar mobilen ovanför skötbordet och igår låg Oliver mot min axel och spanade förtjust in en tavla hur länge som helst. Han böjde sig så långt bak att han kunde vikit sig dubbelt. {#lang_emotions_tongue_out}

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010