• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Euphoria85

vart iväh och tittade på huset igår :9
    det var väldans fint.
    men vi kom till slut fram till att det
    inte var ett hus för oss,
    så letandet fortsätter :)

killarna gör ansattser till försöka ta sig upp
    på knä, oh jag tycker minsta lilla grej dom försöker sig på och sen klarar är
    jättespännande!!!'

oh gå stol, va kul!!

är det nån som testat hoppgunga än?

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • hanide

Lapp, jag sa också att jag aldrig skulle skaffa Facebook. Men så blev jag sjukskriven tidigt i graviditeten och då gjorde jag det ändå. Kul är det! Har träffat både nya och gamla vänner den vägen!

Gåstol, det har ju vi en i garaget! Ska kanske testa den
    Hoppgunga vill jag verkligen testa. Måste nog köpa en snart.

Lukas tar ur och i sin napp själv!!!! Ibland blir han dock frustrerad men det är en god väg
    Snart sitter dem också
    Det är en riktigt kul tid nu. Det händer oerhört mycket. Men det är mer krävande också, eller vad tycker ni?
    Imorgon är det sista gången på bebissimmet. Båda har dykt

Nu äter båda gröt till kvällen och i fm fick de även gröt. Ska försöka ge dem två ggr om dagen tänkte jag.

• Mammat3

Hallå hallå hittade tråden jag med. Nu har Saga och Liam blivit 3 månader det har gått riktigt fort. Det är en extremt krävande tid då båda har blivit super griniga och vill ha ständig uppmärksamhet. Ni har inga tips på underhållning för nu funkar inte babysitter, babygym eller mammas konstiga ideer {#lang_emotions_wink} gud vad jag längtar tills dom kan röra sig lite  visst blir det rörigare men kanske lite lugnare

• Lapp

Hej

Ja, det blir ju inte direkt flera inlägg varje dag, som när man var gravid...{#lang_emotions_tongue_out}

Har inte hunnit prova hoppgungan ordentligt, men den hänger uppe.
    Det ska som vara rätt tidpunkt på dagen också...inte hungrig, inte trött mm

Tycker att mina två är ganska gnälliga nu förtiden. Tror att det är förkylningar på gång.

Sansad- lycka till med husletandet!  Varför ska ni flytta? För litet eller?

Hanide- kul med babysim!!! Vi hade tänkt dra oss till badhuset någon dag hela familjen...när vi alla är friska.

Hmmm nu är det inte glada killar här{#lang_emotions_cry}

Var på tvillingträff idag!!! Berättar mer sen...........................

*Arvid & Gustav*
  • happyme666

Godmorgon

Idag är fyller våra 3 månader! Guud, vad tiden har sprungit iväg. Om 3 månader är de ett halvår. Jisses, vad mycket man kmr att uppleva nu i deras utveckling alltså. Det är just denna tiden och frammåt som jag älskar!!
    Tänk när de kan sitta själva....
     Jag har såå mkt roliga planer framför oss och det skall bli skönt sen att "slänga" liggvagnen ;)

Men, nu längtar jag till dom kan sova en hel natt, utan att vakna pga mat, hihihi.

Kram alla & sköt om er!! 

• hanide

Hej!
    Jag inser att det inte går att köpa barnmatsburkar jämt. Det blir alldeles för dyrt. HAR NI NÅGRA BRA RECEPT PÅ BARNMAT?

Happy: Förstår att du längtar tills de inte äter på natten. Sen vi började med gröt så bvaknar de aldrig längre på morgonen av hunger. De vaknar tidight men är bara pigga. Det är faktiskt skönt att slippa rusa upp för att göra mat. Lukas kan ligga i sin säng länge och bara prata. Gullunge!!

Idag är det kanonväder så det blir nog till att vara utomhus nästan hela dagen

• Fröken Fajans

hanide: När började ni med gröt?

• livet med barn

gjorde en sån här tråd nyss men för feb hehe =), hoppar in i den här istället då =).
    vi hade BF 6/2 och våran prins behagade att titta ut den 13/2 =)

~ William 13/2 ~
  • hanide
    Fröken Fajans skrev 2010-05-06 12:41:40 följande:
    hanide: När började ni med gröt?
    Vi testade gröt när de var ca 4 månader, kanske en vecka äldre. Med Simon fungerade det jättebra men med Lukas fick vi vänta ytterligare en eller två veckor. Sen en vecka tillbaka får båda gröt. Lukas får risgröt sen igår och Simon får havregröten eftersom han inte får bekymmer med magen av den (det får nämligen Lukas). De får gröt ca  kl 9 from i tisdags och ca kl 19. Ibland testar jag att ge mat på lunchen men oftast får de ersättning två ggr under dagen.
    livet med barn skrev 2010-05-06 12:42:50 följande:
    gjorde en sån här tråd nyss men för feb hehe =), hoppar in i den här istället då =).vi hade BF 6/2 och våran prins behagade att titta ut den 13/2 =)
    Hej! Detta är en tvillingtråd, det är nog därför det finns två trådar
  • frökenmumin

Kikar in här också!

Jag hade inte BF i januari/februari utan den 9 mars, däremot valde mina små tvillingpojkar att titta ut den 10 januari i vecka 31+4.

Idag är mina killar nästan 4 månader gamla (2 månader korrigerat). Idag har jag testat att ge dom NAN2. Har visserligen blandat hälften-hälften men NAN1 men det verkar ha gått bra!

Hur länge behöver jag blanda, någon som har koll?

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010