• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Euphoria85

ja just det, har fått kallelse till vad som förmodligen blir sista  återbesöket till neo nu med

och killarnas rum är så gott som inflyttningsbart

underbart!

• glasvas

Sansad: Sötnosar! Skönt att ha en ledig slappardag Särskilt efter en sån natt... Vi har dem, ta i trä, extremt sällan faktiskt. De sover hyfsat, vaknar till nån gång och vill ha nappen, och Viktor rullar runt en massa och slår i spjälorna i sängen, och så hör man ett litet 'aj'. Ska byta till stora sängar till dem när deras rum är klart nån gång under hösten.

Här är vi äntligen på banan igen efter en rent ut sagt överjävlig magsjuka. David var dålig i nästan en vecka, Viktor något bättre. Vi var liggande hela familjen, som tur var så var sambon och jag dåliga omlott. Tom Filip var dålig stackarn. Det hade vi ju inte direkt råd med viktmässigt, alla tre bara rasar genom kurvorna, och de väger mindre nu än vid 15-månaderskontrollen. Nu vägs de varje vecka och får äta precis allt vad de vill. Känns väl sådär när jag jobbat på att ge dem nyttig mat och inte bara korv och köttbullar och pasta. Men det kommer väl tillbaka. Tyvärr så börjar bröstmjölken sina också så Filip rasar massor, han vägrar ersättning så jag ammar varje timma på natten just nu. Så jobbigt var det aldrig med tvillingarna, han är helt klart en mer krävande bebis... Som tur är så älskar han gröt så jag märker att nätterna blir bättre igen nu. Sambon gick dessutom tillbaka till jobbet för ett par veckor sen, så nu är jag själv med alla tre på dagarna. Det är fullt upp!

De "stora" killarna ska skolas in den 5 september, det tror jag blir jättebra, de är otroligt sociala och funkar bra med andra barn. Jag börjar jobba igen i januari, så de går 15 h i veckan till en början.

Bananflugan: känner igen det där, det är mycket bus och provokationer just nu. David drar i håret och knuffar omkull, Viktor bits. Det är skitjobbigt! Tycker att man bara bryter hela tiden. Och när de är mätta kastar de maten på golvet, tittar på varandra och gapskrattar. David bara skrattar när man säger till honom, Viktor blir ledsen och går omkring och snyftar, och då får man ju dåligt samvete istället. Man vinner liksom aldrig.

Men man märker skillnad i personlighet mer och mer tycker jag. Viktor vill alltid ha förkläde på sig när han äter, vill inte bli kladdig och är noga med att lägga saker på sin plats. David är tvärtom, konstant kladdig, drar ut saker och drar vidare.

Fröken Fajans: insåg att det är tvillingträff om en vecka, kommer ni? Har inte bestämt mig än, om jag ska våga mig iväg ensam med tre vilddjur eller inte. Vi får se hur det verkar eller om sambon kan ta en eftermiddag ledigt.

• Fröken Fajans

Orsino: Usch, förstår att du har det tufft ibland. Får tänka på dig som dessutom har en liten förutom de två "stora" när jag gnäller. Tror jag kommer på tv träffen.

• hanide

Nu har jag läst allt jag har missat.

Sansad, jag hoppas att du mår bra. Jag hade tagit samma beslut som du gjorde. Jag tycker att det räcker gott och väl med två, fast det har jag sagt hela tiden . I den här åldern är det väldigt intensivt så jag förstår verkligen ditt beslut.

Välkommen tillbaka Popcornpysen!

Tandborstning går alltid bra med Lukas och mindre bra med Simon. Jag, eller min man säger att nu ska vi borsta tänderna och då springer alltid Lukas till toadörren och när jag har öppnat den drar han pallen till handfatet . Simon hänger oftast på men när det väl ska borstas blir det brottningsmatch.

Vi har nog rätt så bra med sömnen. Sen en månad tillbaka går vi upp med dem och de dricker välling och en av oss sjunger samma godnattvisor sen ett år tillbaka . När de har druckit färdigt säger vi godnatt och går därifrån. Vi kan behöva gå upp ett par gånger och ge gosenallen som har blivit kastad. Vi har haft så jobbigt med nattningen så detta är rena drömmen för oss. Sen sover de till nån gång mellan 01-05. Vi lyfter över dem och sen sover de vidare till ca 06. I sommar sov de till ca 07 . Men det är klart att de vaknar tidigare ibland.... Men de är aldrig vakna på natten och det är jag väldigt tacksam för.

Jag håller på att skola in dem. Imorgon är sista dagen. Det går jättebra! De älskar verkligen förskolan. På måndag börjar både jag och min sambo att jobba heltid förutom när det är filminspelning .    

• Euphoria85

Hanide - vad kul! har redan sett länken på fb och gick givetvis direkt in och kollade artikeln :)
    Ska bli kul att följa film serien (för det måste man ju nu :))

• Popcornpysen

Hej
    Tack för alla välkomnanden
    Skrev ett långt inlägg i fredags men ser att det inte är här!?  Så nu kommer ett kortare...
    Bananfluga - vi är från Laholm, du tänker på Nora o Elsa från Kungsbacka. Där en av tjejerna nästan bara var hälften så stor. Vi fick aldrig ha med tjejerna ute i matsalen eftersom Ella hela tiden behövde syrgas - så vi gjorde inte så mycket väsen av oss, var mest på salen eller inne på vårt rum med tjejerna.

Vi var på Neo i fg vecka och blev "friskförklarade", dr Jens undrade vad han skulle kolla på eftersom de var som vilka vanliga tjejer som helst.

Hanide - Måste genast gå in o kolla länken!!

Inatt har inte Bea velat sova/kunnat sova i sin säng utan bara hos mig i soffan. Mao jag har väl sovit i två timmar.... Är helt slut - ringde dagis för att kolla hur det var henne och hon var lika pigg o glad som vanligt! grrr..

Känner igen det där med provokationer - en luggas o den andra bits när det blir frusterade. Att de ätit färdig visar de gärna genom att kasta tallriken... Försöker lära dem att putta över tallriken över deras matplatser till bordet och det verkar funka... Men annars är de så söta när de äter - En gillar tomater, den andre gurka o eftersom de får av båda så byter de med varandra.

• bananflugan82
    Popcornpysen skrev 2011-08-29 16:42:57 följande:
    Hej
    Tack för alla välkomnanden
    Skrev ett långt inlägg i fredags men ser att det inte är här!?  Så nu kommer ett kortare...
    Bananfluga - vi är från Laholm, du tänker på Nora o Elsa från Kungsbacka. Där en av tjejerna nästan bara var hälften så stor. Vi fick aldrig ha med tjejerna ute i matsalen eftersom Ella hela tiden behövde syrgas - så vi gjorde inte så mycket väsen av oss, var mest på salen eller inne på vårt rum med tjejerna.

Vi var på Neo i fg vecka och blev "friskförklarade", dr Jens undrade vad han skulle kolla på eftersom de var som vilka vanliga tjejer som helst.

Hanide - Måste genast gå in o kolla länken!!

Inatt har inte Bea velat sova/kunnat sova i sin säng utan bara hos mig i soffan. Mao jag har väl sovit i två timmar.... Är helt slut - ringde dagis för att kolla hur det var henne och hon var lika pigg o glad som vanligt! grrr..

Känner igen det där med provokationer - en luggas o den andra bits när det blir frusterade. Att de ätit färdig visar de gärna genom att kasta tallriken... Försöker lära dem att putta över tallriken över deras matplatser till bordet och det verkar funka... Men annars är de så söta när de äter - En gillar tomater, den andre gurka o eftersom de får av båda så byter de med varandra.

Ja just det ja! Nu vet jag ju. Vi var ju ovanligt många med tvillingar på samma gång när vi alla låg inne, så det blir lite rörigt. Vi har inte varit på neo något mer än när dom var några månader, bara för att killarna kom i vecka 33 och mådde så bra så har det inte vart anledning till det. Lite synd på sätt o vis, det  hade varit roligt att få visa hur dom blivit.  
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Mammat3

Hej alla var ett tag sen man var inne nu. Har haft en trasig telefon så det är därför ;) Här råder det världens kaos om dagarna.. Förstår inte vad som har hänt. Det är bara en massa skrik och gråt HELA dagarna. Storebror och lillebror är självklart värst snacka om psykiskt påfrestande :/ Men iallafall ville säga grattis till Hanide för giftemålet och för killarnas skådis debut :) Även välkommen tillbaka bananflugan !!!! Ska se om jag kan lägga in lite bilder på mina små också så ni får se hur dom ser ut :) var förresten på 18 mån kontrollen för ett tag sen och dom hade vuxit minsann Liam 11400 g och 86,5 cm gått upp ett kilo och växt 2,5 cm Saga 10800 och 85 cm gått upp 400 g och vuxit 4,5 cm. Är inte lika orolig för sagas vikt längre. Det är förståligt att hon inte går upp så mycket som hon springer haha. Får ge lite extra fett i maten :) Jaha och så gick det inte att ladda upp bilder från paddan så dom får jag lägga upp är jag sitter vid datorn nästa gång (när nu det inträffar)

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010