• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Mammat3

Nu kommer det en bild på mina små änglar.. Trots att bilden är lite suddig är det ändå den bästa jag har. De är den ända bilden som dom verkligen är med allihopa och ler =)

• Fröken Fajans

Här tog vi bort en långsida på vardera spjälsäng i går. Läggningen tog en timme, mot ca en halvtimme tidigare. I dag när jag lade dem vid lunch tog det en halvtimme mot ca 5 min tidigare :(. Och då var jag till slut tvungen att sätta ihop dem så det blev en stor hage liksom så de inte kunde komma ut. O höll nästan på att klättra ur innan därför kände vi att det var motiverat. Men ångrar mig nog ändå.

De skriker fortfarande (jättekort stund) när jag lämnar på förskolan men de verkar trivas jättebra där. Och så äter de ordentligt där, till skillnad från hemma.

• frökenmumin

Vi bytte ut grabbarnas sängar förra helgen. Jag var inställd på att lugna kvällar nu skulle vara som bortblåsta. Jag hade räknat med att killarna skulle vara uppe och springa flera miiiiiiljarder gånger (särskilt vid läggning). Men allt detta har uteblivit . Killarna har skött sig exemplariskt, gissa om jag är stolt!

Jag har gjort precis som vanligt gått in och lagt grabbarna i sängen, gett dom välling, sagt godnatt och sen lämnat rummet. Inte en endaste gång har dom varit uppe och sprungit, det är liksom för bra för att vara sant.  Jag bara väntar på ett bakslag . Skämt å sido så upplever jag att killarna är helnöjda med sina nya sängar, jag tror dom är nöjda med att veta ATT dom KAN komma upp själva.

Även nätterna går mycket bättre, om någon av killarna vaknar kan jag (eller min man) tassa in till killarna och krypa ner i deras säng tills att dom somnar om. Jag har ju tidigare beskrivit vilket krångel vi har haft nattetid med alla tre barn i vår säng, grymt trångt, dålig sömn och dåligt tålamod till följd. Men som sagt, det går mycket bättre nu

Jag får väl passa på att leva i detta lyckorus ett tag nu, tills killarna hittar på nya hyss

Fröken Fajans, vad kul att killarna verkar gilla dagis!

• Fröken Fajans

Hallå. Här är det fullt upp. Lukas är sjuk (höstblåsor ev) och oskar är jättebesvärlig och ska bara ta allt som lukas har hela tiden och sitta i mitt knä när lukas behöver det mest. I natt var båda uppe och lekte länge, väckte varandra och busade. Usch, det värsta är att jag blir så arg på oskar för att han inte förstår att lukas är sjuk.

• hanide

Hej alla! Vi blir sämre och sämre på att skriva här.... Ska vi försöka göra ett ryck

Simon och Lukas är nu 22 månader. Jag och min man arbetar heltid sen september så de är på dagis mellan 7-16.15 och dem älskar det!
    Simon har blivit väldigt klängig det sista. Vill hela tiden vara i famnen. Och helt plötsligt så kan de inte gå i trappan, varken morgon eller kväll. Men så klart att de ska få den närhet de behöver nu när vi inte är så närvarande på vardagarna. Hur har ni andra det med jobb och dagis?   

• Euphoria85

vi vabbar hela tiden Flört
    eller nä men nästan :)

M&E älskar dagis!
    nu i november börjar jag på nytt jobb
    och går ner till 75% och slipper jobba helg!
    (hoppas på att få upp nån liten % med tiden:))
    så snart får killarna nya tider på dagis!!
    nu går de 7-17....
    sen kommer de gå ca 06:30 till 15-15:30 måndag till fredag!
    så vi kommer förhoppningsvis få in ordetnliga rutiner för killarna
    och dagarna och slipper röran :)

Jag har dessutom börjat träna pilates -and i love it!!!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • Fröken Fajans

Ja, jag jobbar ju bara 25% men vill helst jobba 50-60%. På mitt jobb har jag blivit erbjuden en heltid (verkar vara allt eller inget) men känner att jag inte orkar eller vill jobba 100% nu. Hoppas kunna få några procent till så småningom.

• frökenmumin

Jag och min man jobbar också heltid. Men vi brukar få till rätt bra schema för barnen ändå. Om jag till exempel lämnar barnen på dagis då åker mannen till jobbet tidigt och tvärtom. På så sätt får vi ner tiden på dagis iaf lite . På onsdagar och torsdagar hämtar farmor och farfar barnen klockan två (i vanliga fall går dom till fyra) och fredagar slutar min man tidigare och då hämtar han dom senast tre. Vi lämnar dom vid 7.15-7.30.

Killarna gillar också dagis, det går hur bra som helst! Vi har (peppar peppar) klarat rätt så bra för sjukdomar, men visst har jag vabbat en del . Däremot åkte vi på löss för helgen, så vidrigt! Killarna hade som tur var inga löss.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010