• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Euphoria85

tandborstningen går inget bra alls
    fast det är mitt fel
    killarna i  sig är inte svåra

Annars kan jag berätta att det blir ingen bebis
    jag  ändrade mig och tog bort
    och det känns verkligen som det var det bästa jag kunde göra
    fast det är inget jag någonsin ville eller trodde mig kunna göra

men mitt psyke orkade inte
    min kropp orkade inte
    jag orkade inte

eller jo jag hade självklart älskat barnet
    jag älskade det redan

vart inne för vul för att kolla hur lågnt gången jag var
    det var bara en i magen
    det gjorde också att allt kändes bättre
    jag kan också få ett barn åt gången

tror absolut inte att M&E kommer vara mina ända barn
    men vi är inte/jag är inte / redo för fler än

måste fört och främst fungera som den jag är
    och vara en bra mamma till de barn jag redan har här hos mig :)

• bananflugan82

Sansad: Ett klokt val, tycker jag. Jag förstår hur du tänker. Killarna tar musten ur mig som det är nu, att lägga till en bebis om x antal månader också.. nej, jag hade inte varit en bra mamma då. Vi gjorde också valet att bort ett (väldigt oplanerat) barn för några år sen, det var jobbigt då, men absolut rätt val. Hade vi inte gjort det då, så hade vi nog inte varit tillsammans idag, och då hade heller inte killarna funnits.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Mammat3

Sansad hoppas du mår okej iallafall. Trots att det var det rätta valet för er så kan jag inte ens tänka mig hur jobbigt det måste ha varit för er.

• Popcornpysen

Hej,,
    Var med på listan i ett tidigt skede men efter att mina tvillingtjejer, Bea o Ella, redan kom i december 2009 och jag tillbringade två månader på Neo så orkade jag inte vara aktiv i några trådar. Hoppas jag får komma tillbaka?
    Blir glad(?) av att det inte bara är jag som har det jobbigt med nätterna - tjejerna äter fortfarande en gång på natten,  samtidigt om jag är hemma själv. Bea har fått nattskräck (har jag tolkat det till) och vaknar i panik som inte går att bryta. Har tack o lov hjälpt med nattlampa. Tandborstningen går sådär - jag glömmer oftast...
    Har aldrig varit så här trött tidigare i hela mitt liv - hoppas på att det ska vända snart.
    Ska tillbaka till neo imorgon på 20 månaders kontroll, det är riktigt kul att komma tillbaka dit och visa upp dem. 
    Vi hade förresten rummet jämte er bananfluga.
    Stor kram till dig Sansad - förstår ditt val, jag hade aldrig pallat.

• bananflugan82
    Popcornpysen skrev 2011-08-23 14:43:46 följande:
    Hej,,
    Var med på listan i ett tidigt skede men efter att mina tvillingtjejer, Bea o Ella, redan kom i december 2009 och jag tillbringade två månader på Neo så orkade jag inte vara aktiv i några trådar. Hoppas jag får komma tillbaka?
    Blir glad(?) av att det inte bara är jag som har det jobbigt med nätterna - tjejerna äter fortfarande en gång på natten,  samtidigt om jag är hemma själv. Bea har fått nattskräck (har jag tolkat det till) och vaknar i panik som inte går att bryta. Har tack o lov hjälpt med nattlampa. Tandborstningen går sådär - jag glömmer oftast...
    Har aldrig varit så här trött tidigare i hela mitt liv - hoppas på att det ska vända snart.
    Ska tillbaka till neo imorgon på 20 månaders kontroll, det är riktigt kul att komma tillbaka dit och visa upp dem. 
    Vi hade förresten rummet jämte er bananfluga.
    Stor kram till dig Sansad - förstår ditt val, jag hade aldrig pallat.
    Nämen, vad roligt! Var det ni som är från Kungsbacka eller Göteborg nånting sånt va?
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Fröken Fajans

Hej. Vill bara säga att det har aldrig kännts så bra som nu. Känner mig inte ständigt dödstrött längre, får tom sova några timmar i sträck varje natt ;) Tror faktiskt att det blir lättare och lättare. Kan bero på att jag har börjat jobba 25% och barnen har det bra på förskolan. (Visserligen skriker de när jag lämnar men det går fort över). Hoppas bara att det fortsätter att bli lättare och lättare.

• bananflugan82

Här blir det minsann inte lättare. Eller, dom sover hyfsat om nätter, vissa nätter flera timmar i sträck, somnar bra på kvällen o dagen. Men allt annat.. dom har blivit små monster! Vid 17-18 månader så hände något. Dagarna är nu fulla med trots, skrik och bråk.. dom tar ALLT från varandra. Sliter det ur näven på brorsan, så det blir illvrål. Igår fick dom varsin exakt likadan visp att leka med, det gick 5 sekunder så hade Ludvig dragit den ur handen på Oliver för han skulle ha båda.. dom kastar maten i golvet, glasen o bestick på golvet, allt ska kastas överhuvudtaget, ju mer det smäller desto bättre.. nu har dom också kommit på att dom kan putta ut stolarna från bordet (vi har nu tripp-trapp stolar iställer för ikeas med bord) sen slänger dom upp fötterna på bordet! Så det är kaos vid matbordet just nu... dom tar saker som väl vet att dom itne får ha, tittar på oss och springer iväg.. dom skrattar om man säger till dom, om dom tex slår på brorsan.. dom är på allt, kan säga nej 1000 miljoner gånger, men dom fortsätter.. tills man säger till på skarpen, då blir dom arga och slänger sig på marken o skriker... så, så ljuvligt har jag det om dagarna.

Det är tur att dom gånger dom är mysiga mot varandra och ska pussa på oss och mysa och skrattar och busar (vilket dom också gör mycket) gör att man glömmer det jobbiga    

• Fröken Fajans

Ha, där fick jag för det. I natt var jag uppe flera gånger och ena gången bestämde sig Lukas för att vara vaken kanske två timmar. Och nyss när jag lämnade på förskolan gick det inte alls bra :( 

• Euphoria85

Här börjar vi lediga dagen med välling, kaffe och bananer i pyjamas :)
    mysigt :)

Har varit en jobbig natt med vakning varje timme ca
    inta samma kille hela tiden heller utan dom har så snällt skiftats om ;)
    tur det inte hör till vanligheterna längre!

popcornpysen: välkommen tillbaka!!

Idag blir mina killar 21 månader... shit snart 2 år
    känns som jag nyss blev gravid ;)

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010