Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

fröken fajans: Har du pratat med honom om det, att du känner så? Du ska ju inte behöva känna ångest när du lämnar honom själv med barnen! Min man har/hade dåligt tålamod med barnen, blev arg om dom krånglade vid läggning o så. Men jag sa till honom att då är det bättre att han går därifrån o lämnar det till mig, för det är inte deras fel att dom inte somnar o det hjälper inte att bli arg. Jag har fått ta upp det några gånger och han är mycket bätte nu på att hantera killarna, överhuvudtaget.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82

Ikväll kommer nog Oliver att flytta till eget rum. Som nätterna är nu, sover han oroligt, gnäller och så i sömnen o vaknar också lätt och håller på.. vilket gör att Ludvig också vaknar. Vi har fått ha Oliver i vår säng dom senaste nätterna o jag  blir tokig! Han snurrar, sparkar, bökar o håller på, så jag får ingen sömn alls. Får han bara ligga o hålla på, så kan han somna själv, men nu när dom delar rum så går inte det, eftersom han då till slut väcker Ludvig, som sover jättebra annars. Så nu kommer dom få varsitt rum, så får vi se sen hur det blir längre fram.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82

Hihi, ja, såna skratt får en att smälta!! Vid såna tillfällen känner man att det är värt allt slit och att man inte skulle vilja byta det mot något.

• bananflugan82

Och just det, Oliver har börjat åla, och försöker ta sig från liggande på mage till sittandes, men han får inte ihop det riktigt än. Ludvig försöker också ta sig fram men det blir mer att han simmar i luften. Båda sitter utan stöd nu men  får fortfarande ha kuddar runt sig om dom ramlar.

Imorgon är det dags för BVC, ska bli spännande o se om dom kommit över 10kg..

• bananflugan82

Jag får nog inse att vi har sömnproblem här hemma.. när hände detta liksom? Från sovande barn till HELL! Andra natten med uppvak varje timme, nästan på exakta klockslag! Från 01 och frammåt så är det kört. O sover jättedåligt, har vaknat två gånger och gallskrikit, för han har vänt sig från mage till rygg och armen har fastnat under honom på något vänster, såg inte ett dugg skönt ut så jag förstår att han blev ledsen! Sen har det bara varit blandat med gnäll o gråt och oroliga uppvak.. han vaknar inte upp ordentligt så att säga, utan det är bara detta eviga sömngnäll och gråt.. dom somnar om hyffsat snabbt, men det tidiga morgonmålet har sagt hej igen och är tillbaks, runt 05, eftersom det är enda sättet att få dom att somna om, för GIVETVIS vaknar båda.. pratade med BVC om det igår och det här är den mest oroliga åldern och det förstår jag med eftersom det verkligen händer massor nu men ändååå..

På lördag åker iaf jag och maken och firar bröllopsdag och stannar borta över natten.. då ska jag iaf sova..

• bananflugan82
    glasvas skrev 2010-10-12 17:50:00 följande:
    Samma här! Nattmålet is back... Plus att de är gnälliga och knöliga, dag som natt känns det som. Men det är ju inte riktigt så egentligen. De verkar vaknar utan att riktigt vakna och rullar i sängen, D slår huvudet i spjälorna, och V sätter sig upp och gråter fast han verkar sova. Tyvärr har jag så himla svårt att somna om när jag vaknar så det har blivit i snitt lite drygt 4 h per natt den senaste veckan. Lägg graviditeten, lägenhetsförsäljning utan nytt boende ovanpå det så känns det sådär just nu. Inatt sov jag i eget rum och fick sova nästan hela natten. Det var underbart! Jag kan inte skylla på tänder heller för de lyser verkligen med sin frånvaro. Är mina de enda som inte fått några alls än? De är ju ändå nio månader...

Tänk att man skulle längta till att få sova en natt. Jag hade min den 1/10. Och inga fler just nu att se fram emot. Men det kanske blir bättre. Håller tummarna. För oss allihop!
    Det är samma här! Dom röjer runt i sina sängar i sömnen så ibland låter det som att dom ska riva ner dom! O ställer sig på alla fyra o krypa och dom sparkas o rullar o håller på..

Hehe.. ja, allt man gjorde innan barnen var lyx! Jag längtar så till att bara en dag kunna äta utan att, just när jag satt mig ner, något barn börjar gråta eller gnälla och jag får slänga i mig maten, som alltid! Jag har nog från dom var ungefär 2 månader fått stressäta, typ. Och att bara få ta det lugnt.. o att få sova. O att kunna prata med folk, utan att något barn avänder en som klätterställning...
  • bananflugan82
    Fröken Fajans skrev 2010-10-13 12:10:55 följande:
    Jag tänker att jag ska ha namnsdagskalas för Lukas på söndag (namnsdag på måndag). Eftersom de alltid får dela födelsedag tror jag vi ska fira namnsdagarna lite extra så de får dagar som är bara deras. Har ni gjort något särskilt?
    åh vad mysigt. Det har jag inte tänkt på.. det vore faktiskt lite roligt. Ludvig hade namnsdag för någon helg sen..
  • bananflugan82
    hanide skrev 2010-10-15 12:03:40 följande:
    I onsdags var vi på 10 månaderskontroll. Allt vara bara bra . Simon väger 10940 g och var 75 cm lång. Lukas vägde 11050 g och var 74 cm lång. De följer varandra hela tiden . Är det så för er andra med?
    Våra har alltid legat med 300-400 gram mellan varandra. Men förra vägningen hade Ludvig knappat in och nu vid 9 månader så hade han gått om med 100 gram, så lillebror har växt om.
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010