Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Ja, vi har väl tänkt flytta ihop killarna igen när dom får lite mer stabil nattsömn eller så.. just nu funkar det bra såhär iaf. men annars kommer dom att få dela sen, tills dom själva säger att dom vill ha eget rum..

ja, det är inte klokt vad tiden går snabbt.. inte visste jag vid den här tiden förra året, att om mindre än två månader så skulle killarna födas..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • bananflugan82

det började oliver med när han var runt ja.. 5 månader kanske o körde ganska länge. nu har han slutat som tur är! det är precis som att dom fattar att dom kan använda rösten till något. han skrämde livet ur både mig o lillebror ett antal gånger! fick nästan ha dom i varsitt rum ett tag om dagarna, för att stackarn blev så ledsen varje gång brorsan skrek.

• bananflugan82
    Fröken Fajans skrev 2010-11-23 11:35:37 följande:

Hej, förlåt inte alls rätt forum, me vi funderar på att köpa en lägenhet nu. Jag vet dock inte hur länge vi kommer att stå ut med varandra för barnens skull. Är det dumt att köpa? Äsch, jag hör ju själv, men vi köper nog ändå:(

Du menar om ni ska slå till o köpa lägenhet ihop, men du tvekar om ni kommer att fortsätta vara tilllsammans, så ni måste sälja sen igen...?

Och jag tycker att vara tillsammans bara för barnens skull, är inte rätt anledning.. det blir inte du lycklig av, och deffinitivt inte barnen.. vet han om vad du tycker om hans syn på uppfostran o det där? Jag vet ju att du skrivit om att det är jobbigt innan..
  • bananflugan82
    Fröken Fajans skrev 2010-11-23 17:07:28 följande:
    Känner att jag verkligen måste försöka för barnens skull och kan jag inte ens köpa en läg så försöker jag inte tillräckligt tycker jag. Vi ska skriva papper på torsdag. Känns kul ändå, fast mycket att göra. Usch, i dag har barnen varit extra griniga
    Men - det är inte bara DU som ska försöka.. eller hur?
  • bananflugan82

Sansad - grattis till era killar!!!!

Åh, jag tycker jag blir mer o mer sentimental ju närmre killarnas 1 årsdag vi kommer....

Annars går här frammåt! Killarna har båda 8 tänder var nu, Oliver har krånglat jättemycket med maten den senaste tiden. Har t.o.m. fått ge ersättning för att han ska äta något! Det går bättre nu men han äter fortfarande inte lika mycket som innan. Jag vet att han inte svälter för det, men när han helt plötsligt börjar äta mindre så känns det ändå inte bra.

Ludvig kan nu också sätta sig upp själv från liggandes på mage, skönt att den lille också kan vara lite självständig. Men han kan inte komma ner till liggandes igen, som Oliver kan, så han sitter där han sitter. Oliver har fattat att det är jätteroligt att smälla i lådor... fram o tillbaks o hårdare för varje gång så det smäller riktigt högt.. så nu ska det installeras klämskydd! Han försöker också ställa sig upp, själv! Han ställer sig på alla fyra, upp på fötter och försöker lyfta händerna.. han kan inte ens stå stadigt med stöd än!! Han har alltid varit ett steg före vad han egentligen kan... det känns som att den ungen kommer att råka ut för olyckor i framtiden.

Annars är det dags för BVC på fredag, ska bli intressant o se vikt o längd nu.

• bananflugan82

Idag var vi på BVC, killarna väger exakt lika mycket nu, 11,2kg, och 77cm långa! Nästa besök blir i januari och då för 1 års vaccinationen.. känns inte riktigt klokt att det snart är här!

• bananflugan82

gillar inte heller vaccination.. dom blir så hysteriskt ledsna.. förra gången grät jag nästa nlika mycket som killarna.. gör så otroligt ont i hjärtat när dom blir så ledsna. så min man och barnens mormor ska med på vaccinationen.. jag vill inte följa med och "smitta" av mig på killarnas nu när dom börjar bli så stora och förstår mer o mer..

• bananflugan82

Ludvig har börjat somna själv *ta i trä* han gjorde det vid middagsvilan igår och även i går kväll! Sen igen nu på förmiddagen.. tänk om detta kan hålla i sig! Att iaf 50% av barnaskaran ska kunna sonma själv.. så skönt det hade varit!

• bananflugan82
    O har ju lärt sig att resa sig upp, mot ALLT. Allra helst sånt som han inte ska stå mot. Sen ska han stå själv, fast han inte kan det! Han reser sig alltså upp och släpper taget.. han är helvild. L far runt som en virvelvind i hela huset och slår sig i diverse saker för att han inte har riktig koll. Dom drar varandra i håret, ska ha samma leksak, försöker peta varandra i ögonen, klättrar på varandra.. ja, ni hör ju, det är tårar många gånger om dagen i det här hushållet. Ja, i från barnen då, inte från mig, än iaf..  Och det har verkligen gått på nolltid! Från lagom aktivitet till 100% race... men det är otroligt roligt också!
  • bananflugan82

usch o fy för magsjuka! Här har vi varit förkylda, börjar nog bli bättre nu.. Oliver har varit riktigt snorig, o haft blodblandat snor som torkat in o lagt sig som tjcka kakor under näsan.. han blir vansinnig o helt hysterisk när man försöker torka bort det. Nu räcker det att man tar fram ett papper så vänder han bort huvudet o gnäller, stackars barn.

Han började annars dagen med att resa sig mot tv-bänken o gå längst med den! Det går verkligen undan nu..

Orsino - Du kan visst ta hand om dina barn!! Jag vet känslan.. man känner sig helt värdelös. Men så känner vi nog alla ibland. Det är jäkligt tufft att ha två barn som inte mår bra eller inte är på bra humör. Du är ju dessutom gravid!!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010