Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Vill man ha det på sitt eget sätt och lägga till saker vid borgerlig vigsel så kolla noga så man får det, och välj rätt som ska viga er! Hela vårt bröllop höll på att gå i kras för att det blev fel..

Vi blev "tilldelade" en som skulle viga oss på rådhuset med lovorden att vi fick göra det som vi ville, lägga till dikter osv. När vi sen fick telefonnummer och skulle bestämma allt med hon som skulle viga oss (som för övrigt var jättesvår att få tag i!), så kunde vi inte alls få det som vi ville. Hon skulle viga oss med varianten som tar typ 2 minuter, det gick inte att lägga till nånting. Hon var väldigt otrevlig överhuvudtaget. Det fick vi veta samma vecka vi skulle gifta oss!

Så jag provade att ringa till kyrkan vi tillhör, och hoppades att det skulle finnas en tid, och det gjorde det. Jag ville egentligen ha kyrkligt men min man tyckte det var för stort, för vi skulle ha så få gäster, bara 18 stycken. Men, nu blev det så ändå och det blev så fint! Det var tur i oturen att det blev som det blev, för ingen av oss ångrar det.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • bananflugan82

Så ligg på din sambo och försök övertala honom verymuch, för min skulle absolut inte gifta sig i kyrkan men var väldigt nöjd efteråt att det blev så ändå.. Och vi var som sagt 20 stycken tror jag, inklusive oss.

• bananflugan82

god jul alla tjejer och barn!! ha en mysig första jul!

• bananflugan82

här testas balansen för fullt nu med.. blir snart tokig. ludvigs bästa sysselsättning just nu är att ta en leksak, ställa sig mot deras leksakslåda, lägga i leksaker och sen plocka upp den igen. inte det lättaste för en vinglig liten som ska hålla sig i med bara en hand. får hjärtslag flera gånger om dagen av alla påhitt dom har.. oliver ska stå själv fast han inte kan än.

• bananflugan82

vi är klara med barn, tror vi. min man har en dotter sen innan så han har ju 3 barn nu. o jag har sagt att jag inte vill ha fler, o om det blir fler så blir det inte det på flera år! ibland kan jag känna att jag skulle vilja ha ett barn till, för att få bara ett barn, o kunna njuta av EN bebis. känner att jag missade mycket vid deras födsel också, eftersom det var urakut kejsarnistt o jag blev sövd o allt det där.. visst, det skulle kunna hända igen men ändå.. men som sagt, inte förrän killarna är 4-5 år, så dom är hyfsat självgående.

• bananflugan82

Och jag ska vara hemma 1 år till.. har precis fått godkänt att jag vår vårdnadsbidrag från kommunen nu från att dom fyller 1 år. Men kommer att börja jobba lite grann emellanåt och ev börja plugga till hösten. Men känns skönt att inte behöva sätta dom på dagis förrän dom är nästan 2 år.

• bananflugan82

Här har killarna verkligen börjat ty sig till varandra, bara sen några veckor tillbaks. Speciellt Ludvig gillar inte att sitta o äta själv t.ex. om inte Oliver är där, han tittar i hans stol och är där o känner o så. Dom är så vana vid att sitta bredvid varandra hela tiden, eftersom det är så jag matar dom om dagarna. Och dom är verkligen jättesöta, sitter och klappar på varandras händer, o skrattar och har sig. Mindre söta är dom väl på golvet där dom ska klättra på varandra, bitas, ta nappen från varandra osv. Sen har dom nog tankeöverföring för så fort någon av dom är i ett annat rum o hittar på hyss, så är den andre där snabbt som attan! Men dom är nästan alltid jämte varandra när dom leker o så.

Igår upplevde jag det roligaste i deras historia, typ.. Ludvig satt framför vår stora spegel i sovrummet o försökte ta nappen ifrån sin spegelbild.. såg väldigt roligt ut.

• bananflugan82

Båda ställer sig upp här, Oliver går längs med saker utan större problem, Ludvig är lite mer osäker, men han reste sig för inte så längesen! Ludvig försöker gå om man håller honom i händerna o att gå med gåvagnen är nog inte så långt borta för honom. Oliver däremot verkar helt ointresserad av att försöka gå. Däremot försöker båda släppa taget när dom står mot saker och ibland när dom inte tänker på vad dom gör så klarar dom några sekunder.

Dom äter inte sjäva med sked än, men Ludvig vill gärna hjälpa till ibland o hålla skeden samtidigt som vi matar. Flaskorna har dom hållt själva nu ett par månader.
    Dom äter gröt och en liten macka till frukost, mat till lunch, sen mellanmål, sen mat som kvällsmål, och sen 300ml välling när dom ska sova vid 18 tiden. Dom vill fortfarande ha välling en gång under natten, men nu har vi börjat ge dom välling innan vi går och lägger oss runt 23, då håller dom sig hela natten. Dock vaknar dom av att dom tappar nappar o liknande istället...

Men något dom inte alls gör är vinkar, pekar eller klappar händer.. o andra sidan så har vi heller ine gjort det mycket med dom och "övat". Vi har börjat nu så vi får väl se.. sen vet vi ju inte hur mycket av såna saker som påverkas av att dom inte ser som dom ska. Vi ska till ögonläkaren nu i slutet av januari o ska dom förhoppningsvis kunna kolla lite mer, dom är nog antagligen närsynta iaf har vi märkt, då det lär bli glasögon.  

Frökenmumin, hur har det gått med skelandet?

• bananflugan82

Jo, macka o sånt äter dom själva förresten, pincettgreppet har dom blivit jätteduktiga på.

• bananflugan82

Grattis max och melvin! På torsdag fyller mina gryn år. Helt sjukt!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010