Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Euphoria85 skrev 2011-02-28 19:21:38 följande:
    hejhopp!

Har idag äntligen varit ledig!
    Det firade K med att ta sovmorgon och
    jag med att städa...
    wellwell nu står jag ut med att vara i mitt hem igen :)
    Killarna har varit på ett strålande humör hela dagen
    vilket bara det är helt fantastiskt underbart!
    LÄngtar ihjäl mig efter lite plusgrader och sol nu!

Fick inte ihop det riktigt med tänderna...
    här sitter de iaf 4 fram både uppe och nere

bananflugan  -- Måste bara säga att jag kan kommentera din blogg nu
    och det är bra! :) och jackorna är super fina!
    jag såg det! :) Har haft någon konstig inställning innan tydligen som gjort att alla inte kan det! Men nu är det fritt  fram
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananflugan82

Ja, vi står ju i kö till förskola till februari nästa år, så förhoppningsvis får vi en bra plats.. imorgon kommer dom på hembesök från syncentralen, ska bli intressant! Få lite tips om hur vi ska stimulera vidare killarnas syn och så. Ska även fråga om hur det kommer att funka med förskola sen, om dom kommer att få en resursperson och så.  

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananflugan82

Oj, jag har ju glömt uppdatera!

Det gick bra! Var två väldigt trevliga personer som kom hit. En kurator och en synpedagog. Kuratorn har själv albinism, så det var jätteintressant! Albinism är som sagt ovanligt, och att det ska jobba en person med det på just vår syncentral är häftigt!
    Angående förskola så tror hon att killarna kommer att klara det galant! Av det hon såg när hon var här, så klarar dom sig otroligt bra i en miljö dom känner till. Ja, även i miljöer dom inte känner till, dom behöver bara en liten stund att känna av stället ,och sen är det fullt ös!  Man kan inte tro att dom ser dåligt om man inte vet om det.

Hon testade även lite genom lek ungefär hur långt ifrån dom ser saker och uppmärksammar saker. Hon sa, precis som vi trott, att Oliver ser lite bättre än Ludvig. Men vi har väldigt pigga och nyfikna killar.

Hon sa att vi ska fortsätta som vi redan gör nu, ha leksaker med mycket färger, mönster, kontraster och så. Och vi ska även syntolka saker, som man egentligen gör med alla små barn, dvs tala om vad det är dom ser, och vi ser. Förklara att dom t.ex. håller i en boll, och den är grön och mjuk.

• bananflugan82

Jo, och så skulle deras läkare skicka remiss så vi får komma till hudläkare för att få lite information. Vi kommer ju att få komma upp till Göteborg där dom vet mer, men det kan ju bli precis till sommaren och vi vill gärna ha lite info innan dess.. vi kommer ju att få skydda dom från solen genom att smörja in dom ordentlig, bla.

• bananflugan82

Ja, dom fick fram något ord innan, gissade vi iaf.. Ludvig sa isse till katterna.. men nu har han slutat med det. Dom babblar ju men inga ord.. men det slutade samtidigt som dom började ta steg själva, så då tog väl det över istället!

Har ni sett den här förresten? Den är helt underbar! Två tvillingkillar som "pratar" med varandra.

">

• bananflugan82

Våra äter fortfarande välling runt 04 på natten, sen gröt runt 08, 1 ½ portion var. Lunch kl 11, mellis kl 14, middag med oss kl 17.30 sen välling vid läggdags. Är precis lagom för dom.

• bananflugan82

Bajsblöjor är ett problem här med, minst sagt! Dom vill inte ligga still för 1 sekund, ibland går det om dom får något roligt att titta på samtidigt, som dom aldrig brukar få ha annars, typ pappas klocka. Men annars känner jag igen det där med att brorsan också ska vara "med", ibland helst klättra på den man byter på, osv.. eller så ska den man byter på ner med händerna o pilla på snoppen.. inte så uppskattat av mig när det är fullt med bajs.. jag kan bli tokig ibland, och enda valet är att göra det med "våld", att hålla fast med ena benet typ, så dom blir kvar på rygg..

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010