Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Måste slänga in två bilder med bara, som jag tog i går. Dom fick en saccosäck igår, dom har invigt den idag. Tittat på Molly Mus på tv. Först busade dom och sen låg dom bara och myste tillsammans.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.aftonbladet.se/tvillingmamma
  • bananflugan82

Hihi, tack! Är så glad att jag för en gångs skull hann ta fram kameran medans dom fortfarande höll på, brukar missa det annars

Vi har ju också ny vagn, blir nog att vi köper än ännu lättare sulky sen. Det är sån skillnad att köra med lättare vagn!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.aftonbladet.se/tvillingmamma
  • bananflugan82
    glasvas skrev 2011-02-01 17:15:48 följande:
    bananflugan: vad mysigt! Jag har funderat på nåt sånt, vi har en pläd som de gillar väldigt mycket... Jag har sån foglossning nu så jag kan knappt röra mig uppför trappan längre, jobbigt vid middagsluren. Man skulle kanske kunna ha nån typ av madrass el liknande på nedervåningen och sova där under dagen. Jag vet inte. Jag har så ont att jag är nästan gråtfärdig när det börjar närma sig sova eller vakna.

Idag var det dags för besök hos tandsköterskan, de fick tandborstar och tandkräm så nu får vi väl lägga om rutinerna lite så att vi får in det med...

Hade ettårskontroll för ett par veckor sen: David vägde 10,6 kg och var 78 cm, huvudet vad 48,8 cm, Viktor vägde 10,3, var 77 cm och huvud på ca 47. Davids huvud växte ju snabbt för några månader sen så de hade lite extra kontroll på det, men det hade bara 'bytt kurva' så nu var det inga problem längre. Han hade bara gått upp ca 300 g sen 10 månader, medan Viktor gått upp nästan 700g, märkligt hur olika det kan vara.
    Ludvig älskar saccosäcken! När han blev gnällig idag fick han napp, snuttefilt och så låg han och tittade på Molly Mus på tv. Han låg så i säkert 15 minuter, innan det blev tråkigt. Hoppas Oliver ska tycka om det lite längre stund sen med för det är perfekt nedvarvning när dom är gnälliga o behöver lite vila!
  • bananflugan82

Hej!

Ja, här rullar tiden på. På tisdag ska vi på 1års kontroll, får se vad dom säger.
    Mina killar är så himla mysiga just nu, leker och busar och är supergosiga. Ludvig är efter "storebror" som en svans ibland och kryper dit han är. Oliver kryper fram och "attackerar" oss om vi sitter på golvet, för då vill han busa, så ska man slänga honom i saccosäcken o sånt. Eller så kommer dom bara fram för att dom vill sitta i famnen och mysa.

• bananflugan82

Här har vi (jag, eftersom det är jag som egentligen har städmani) verkligen sänkts städkraven! Dammsuger hinner vi göra när dammet är stora som mindre hundar.. jag blir så less ibland för i köket ser det alltid ut som en bomb har slagit ner på dagens slut, efter alla matningar, ungarnas grejer osv.. men jag har ingen ork att börja fixa när dom har lagt sig. Och jag hatar att börja städa på dagarna, när jag vet att jag kanske inte blir klar, för barnen börjar bråka eller gnälla eller nåt. Vi har också lämnat dom till mamma någongång så vi fått städa ordentligt i lugn och ro!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananflugan82

Här hade vi en konstig sväng av magsjuka som inte vara mer är 1 dygn ungefär! Skönt att det försvann så fort!

Annars rullar det på här för fullt!
    Hur mycket pratar era små? Här babblas det bara fortfarande en massa bababa, gagaga osv, och en massa tjut och utrop såklart. Oliver har sen ett tag tillbaks börjat skrika "äh" när han vill något, typ komma upp ur sängen, gå ner från matstolen eller bara är irriterad på nåt. Men inga ord överhuvudtaget än.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananflugan82

Våra gillar inte dammsugaren heller. Eller, den vanliga går bra, men vi har en såndär som går på batteri i köket, som man hänger på väggen. Den skriker dom så fort vi sätter på.

• bananflugan82

Ludvig har börjat säga "isse" (kisse) när han ser någon av katterna, lille sötnosen! Sen har han börjat sparka på saker, när han sitter ner på golvet och han har något framför sig, så försöker han sparka iväg det.

• bananflugan82

Dom fyra första tänderna kommer i ordning men sen kommer dom lite hipp som happ.. Någon kindtand och sen dom längre fram, typ.. man kan nog googla och få fram någon bild på hur dom "ska" komma.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010