Inlägg från: Malleballebuse |Visa alla inlägg
  • Malleballebuse

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Jag kollade också in länken och längst ner på sidan så står priset för armsvettsoperation och hör och häpna det gällde båda armhålorna.
    Undrar hur det är med brösten, får man bara en tutte för 41000:-
    Fniss.......

• Malleballebuse

Jag var på inskrivningsmöte igår och där rekomenderade de oss att börja redan nu med alla piller.
    Hon sa att det inte gjorde något om vi började i tid med dem och vande oss med att komma ihåg alla piller redan nu för sen är det så mycket annat som man ska komma ihåg och minnas.
    Iövrigt tycker jag inte att det var så mycket nytt jag fick reda på, jag har redan varit på ett info möte, täffat kirurgen och narkosläkaren personligen.
    Sist men inte minst så finns ju ni här i tråden som är helt underbara att bolla tankar och funderingar. Tack!

• Malleballebuse

Stort lyckatill med starten på era nya liv som börjar denna vecka

Kul att få höra vad ni tycker när ni kommer ut på andrasidan.

• Malleballebuse

Jeanette 79: jag ska operera mig på Calanderska den 15/6 men har redan haft min inskrivning och fått all info. Så på sådana frågor kan jag svara med lite tur
    Med andra får du vänta lite.

Till dig vars nick jag glömt : vilken rar vän du är som bryr dig på ett så gulligt sätt. Jag brukar fråga om vi ska dela på en lunch då det brukar räcka till oss båda.

• Malleballebuse

FMEmbla: Calanderska har ingen egen finansiering för operationer utan rekomenderade att man tog lån på huset (om man har ett) då det är bäst ränta.

• Malleballebuse

mrsErik: i tolvfingertarmen så sitter flera av de "sensorer" som skickar upp känslan av mättnad till hjärnan där görs även det hormon som skapar ett för oss onaturligt stort sug efter mat, då oftast söt och/eller fet mat.
    Vid bortkoppling av den delen av tarmen så hjäloer vi kroppen att få rätt signaler i rätt tid.
    Det är bla därför en gbp-operation har så bra förutsättningar att lyckas. 

• Malleballebuse

blyg viol: fy för tusan vad jobbigt för dig.

• Malleballebuse

Jeanette79: När jag bokade min tid så var det ca 6 veckor väntetid.
    Jag valde själv ett datum som passade mig något senare men hade fått tid tidigare om jag velat.
    Det är helt stängt på Carlanderska på sommaren i några veckor men ring och fråga kordinatorn om kötider.
    Tjejerna är toppensnälla och hjälper dig med alla konstiga frågor även innan du har bestämt dig för en operation.

• Malleballebuse

Jag frågade Torsten Olbers (min läkare på Carlanderska) varför de var så olika rekomendationer på flyt och puré kost i landet.
    Han är den läkare som har tagit fram den teknik som alla sjukhus som opererar via titthål använder sig av i Sverige så det kändes ju som rätt person att fråga.
    Han sa att det är olika tolkningar av forskningen som gjorts och att varje sjukhus väljer sin väg vid kostråd. 
    Jag märkte tydligt att han inte ville ge sig in i varför andra sjukhus gör så olika, kan säkert vara lite känsligt då den mesta av forskningen i landet baserar sig på "hans" operationsmetod.
    Själv är jag nyfiken och kommer säkert att fråga honom igen fast vinkla frågan på nytt sätt. 

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)