Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer.. Hänger tyvärr inte med alls längre med allt skrivande, men d e kul att ni e så aktiva. Vill iaf att ni ska veta att jag tänker på fr o kanske blir jag mer aktiv till hösten. Vi mår bra här o njuter av sommaren. Kram på er

• Jojo 85

Hej!
    Som sagt hinner jag inte med att läsa så mycket.. ser att vissa har krämpor, usch så jobbigt! Ja har litegrann, men inget att klaga över.. har mått riktigt bra senaste tiden ändå.

Har ni börjat tänka på hur man ska klä sin lilla vinterbebis.. jag har en tjock åkpåse (som en liten sovsäck).. men funderar på om man kan ha denna i.. blir det vargavinter i år igen så är det kanske ett måste.. shop.hm.com/se/shoppingwindow&shoptype=S# (den vita åkpåsen/overallen). Behöver ju något som funkar i babyskyddet oxå.

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-07-22 09:49:49 följande:
    Grattis till körkortet!  {#emotions_dlg.flower}

Chanell- tragiskt med en sån ung person som går bort. Cancer är en jävulsk sjukdom som man inte kan skydda sig mot hur man än gör!
    Jag fick uppleva den på nära håll för ett år sedan när min älskade pappa gick bort, endast 60 år gammal. Han levde bara 4 veckor efter att han fick sin cancerdiagnos, allt gick alldeles för snabbt och man fattade ingenting!! jag fattar fortf. inget!
    Känns så tråkigt att han inte kommer få uppleva sitt tredje barnbarn och att han inte får vara med mina under barns uppväxtår, han var sååå glad för dem!! en toppenmorfar!

Idag har jag ont i ryggen! blääää känner mig inte alls i form, fått sova på en tunn madrass inatt eftersom liten är sjuk och ville ha mamma nära, det va nog inte bra för en gravid kvinna!
    sen har jag bokat tid till läkaren för liten som haft feber i 3 dagar nu, se vad det är hon har. ska även försöka få ta ett HP på mig för att se hur järnvärdet ligger. Jag känner mig tröttare nu sen jag slutade med dem för 2 veckor sen....

SOL här idag med, men blir inte att vara ute eftersom liten e sjuk, blir bara en promenix i em, sen får vi se hur jag mår, städning eller vila för ryggen, får se!
    Såg nu att du skrivit om din pappa som gick bort i cancer för 1 år sedan.
    Min pappa gick bort för 2 år sedan i cancer.. han hann precis fylla 59.. han gick bort ca 2 mån efter beskedet.
    Min mans mamma gick bort ca 2år efter beskedet, men det kom så plötsligt ändå.. hon hade förmodligen varit sjuk längre än vad hon ville berätta. Nu var det 7 år sedan, men min man kan fortfarande ha svårt att acceptera o förstå. Man skulle ju göra vad som helst för att träffa dom igen!
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-07-22 11:15:05 följande:
    Hej där! HUr går det med vagninköpet? Hittar du ngt? Vi har precis sålt vårat åbäkte till syskonvagn, e baby travel. Köp inte en sådan Dagen efter hittade jag den perfekta..en emmaljunga. Men såklart hade en tjej ringt innan....blä va besviken jag blev. Den var helt perfekt !Men men, Milo är ändå för tung för de flesta syskonvagnarna så egentligen behöver vi en ny först i nov. Men nu är jag livrädd att vi ska börja nalla av pengarna som ska gå till vagnen. har gömt de så sambon inte kan hitta dem  

Vi har en åkpåse den räcket gått å väl. En overall skulle vi visst få av grannen, hennes tjej är född i dc, perfekt. Sedan får vi se hur kall vintern blir. Ibland kanske bara täcke+overall behövs. Hoppas verligen att vi slipper en till megalång vinter, kommer bli segt att gå hemma då...

Snart dags för lunch, sedan måste jag in till stan med barnen...ingen lust egentligen ledig idag å vill bara ta det lugnt... 
    Jasså! Var du inte nöjd med BabyTravel.. det är en sådan vi är inne på. Den är smalare än dom flesta o jag skulle inte palla att köra en vagn som inte har svängbara hjul. Du är det första som jag hör inte varit nöjd.
    Vi ska åka o kolla på en idag som dom vill ha 2000:- (med liggdel).. den har en rosa o en blå  sittdel.. så blir det den är det bäst de blir en pojke, HAHA! Nä.. jag tycker man kan ha blått o rosa ändå.

Ja, du har nog rätt angående det där med åkpåsen.. den är riktigt varm (en från elodie details). Köpte den till Josefine i vintras.. men då hade hon overall i eftersom hon satt i vagnen.. En fleesce dress alt overall kanske räcker.. så jag avvaktar nog ett tag så får man känna på "för-vintern" hehe.
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-07-22 11:30:40 följande:
    Jag måste köpa åkpåse både till Olivia och bebisen. Som vi förövrigt får reda på könet om ca två timmar Skrattande Är hos mina föräldrar nu, de bor strax utanför Gbg så Olivia ska va här sålänge då man inte får ta med barn under sju år. Är lite nervös men mest NYFIKEN!!!
    Visset är Olivia jämngammal med Josefine (så gott som)? Jag har funderat på det där med åkpåse.. den vi har nu kan man inte ha öppen i fotändan så antingen måste vi ha en ny, men annars funderar jag på att baraha lamskinn + filt.. Overall kommer hon ju ha på sej.

Vad säger ni som har lite större barn o som erfarenhet om vintrar där barnet kan gå o springa.. hur "inreder" man vagnen bäst?
  • Jojo 85
    popcornplaya skrev 2010-07-22 12:20:26 följande:
    Philip var 1½ i vintras och när han åkte i vagnen så hade han bara sin tjocka overall och en fleecefilt på sig. Under honom hade jag ett lammskinn. Han ville inte sitta i en åkpåse antar han tyckte att han blev för instäng då.
    Ja, men det är precis vad Josefine kommer vara o det är ungefär så jag tänkt ha det. Antar att det ändå kommer bli en massa hoppa i o ur vagnen när dom har så mycket spring i benen O funkade det i vintras för er så lär det ju gå även denna vinter för oss.
  • Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-07-22 20:39:23 följande:

Chanell- Grattis till flickan!

Är det bara jag i tråden som inte vet kön och som inte heller vill veta?

På ett sätt så skulle det va jättekul att veta det nu, och praktiskt om inte annat, få jag veta att det blir en tjej till så behöver jag ju inte köpa nåt mer i klädväg, ha överflöd!! kläder o prylar o saker, allt i rosa typ! blir det en pojke så kan jag ju köpa lite blått o pojkfärger redan nu och kanske titta efter en "pojkvagn" osv.... men så vill jag inte veta innan för att jag vet att om jag tar reda på det så kommer jag ångra mig resten av graviditeten, för personligen tycker jag att det förstör spänningen! men alla är vi olika och tur är väl det.

Jag grubbler ofta, pojke flicka pojke flicka pojke flicka......

Vi vet inte heller o vill inte veta förrän den lill* kommer ut Det är kul att inte veta, men som du säger hade det varit praktiskt.. vi har oxå tjejkläder eftr Josefine.. men men.. jag köper bara sån jag skulle velat ha iaf.. annars avvaktar jag med det mesta till efter storken kommit.
  • Jojo 85
    popcornplaya skrev 2010-07-22 18:03:23 följande:
    Ja värre vinter än den som var lär det väll inte bli. Det gick jättebra utan åkpåse så det blir nog bra för er också.
    Har du tittat nåt på syskonvagn? Eller har du sedan tidigare?

Chanell: Grattis till lillasyster i magen Jag tror att det blir lillasyster här med.. det produceras inga killar i vår familj verkar det som nu för tiden. Josefine har 3 tjej kusiner.. o en killkusin, han är äldst (15 år).. så har hon en tjej syssling o nästa är snart här, hehe. Fast det vore kul att bryta "trenden".
  • Jojo 85
    popcornplaya skrev 2010-07-23 08:55:26 följande:
    Vi har ingen syskonvagn än så länge, har kollat mycket på carenas syskonvagn. Den värkar väldigt smidig och bra faktiskt. Och överkomligt pris även om det inte är billigt för det.
    Nej, man tycker man borde få provköra mer ör dessa tusenlappar dom vill man ska lägga.
    Dock, just för att den är så "billig" ny så känns det ännu mindre värt att satsa på begagnad.. eftersom dom bara är 1-2 tusenlappar billigare o då får man ju en äldre modell utan garanti. Carenan har ändå 2 års garanti.. det är ju värt en del det med.. Ska försöka ta mej iväg o kolla på den idag igen.. (kollade igår) för att känna på den o titta på det vi inte tänkte på igår.
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-07-23 15:48:07 följande:
    Då har man gjort ett kap på Blocket. 2000 kr för en Emmaljuna syskonvagn med alla tillbehör. har inte sett den på riktigt men har ju tittat en del nu och det är precis en sådan jag vill ha. Vi kan inte hämta den själva så det blev lite telefonsamtal hit och dit. Fick prata med en "släkting" som jag aldrig träffat som bor där den finns. HImla sjysst att han kan hämta den iaf. Skönt att vi kom undan så billigt. Nu har man 1000 kr tillgodo för den gamla vi sålde i helgen!
    Kan verkligen rekommendera blocket. De pengarna man slapp lägga för en sprillans ny kan man lägga på ngt annat viktigt.
    Grattis till vagnen! Kul att du fick den du ville ha till så bra pris!
    Hoppas du ska bli nöjd nu oxå
    Vi köpte Josefines vagn på blocket o skulle väl igentligen köpt syskonvagn där oxå.. men då vi vart besvikna på BTn pga allt bök för att få in den i bilen så blir det nog en ny Carena Double Swing (som jag skrev till dej i maj tråden )

Jag blev galen på att inte kunna fästa åkpåse på babyskyddet (har BRITAX).. tänkte att "Det måste ju gå".. man kan ju ta av klädseln o tvätta den.. så jag slet fram skyddet, finulade ut hur man tog bort klädseln.. o VIPS så visste jag hur man fäster åkpåse Klädseln var lite skitig så det var bara bra den åkte av så kan jag slänga in det i tvätten. Nu blir det nog till att skaffa ett "Teutonia mini nest" om ja inte hittar något bättre.. kanske bara lammskinn..
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2