Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Bisquit: Min man kan ju GLÖMMA att han får dra iväg o trösta någon brud som inte jag känner o litar på. Jag har blivit "huggen i ryggen" tidigare, så det går FET bort.
    Jag tror han kör den nonchalanta stilen för att du tilslut ska känna att du överreagerar o komma krypandes till honom. Jag känner igen betéendet.. väldigt manipulerande. Godta det inte! Tycker du dka skälla ut honom, sen skulle jag sova borta om (om det var jag) o så får han ta svansen mellan bena o be om ursäkt. Du har rät att bli behandlad med respekt!

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-06-29 07:30:21 följande:
    Känner mig ledsen idag då jag borde vara glad. Värmen här är hemsk, har sovit ca tre h inatt o milo sov nog lika dåligt han. Till råga på det vaknade Viggo kl fem. Sen kommer sambon upp o ska till jobbet. Opps han har inte sagt till att vi ska på rul kl nio idag. Det går säkert bra säger han, men det är ju inte säkert. Jag kan inte gå dit själv med en ett o tre åring ju!!! Sen blir han sur på mig när jag klagar på hans förberedelse inför detta. Jag har tex sagt att vi måste försöka ordna barnvakt men han har inte gjort ett skit. Jag har hört mig för men ingen kan. Känns som om han i te bryr sig fast han säger att hM gör det. Eller så är det för att det är tredje gången nu, inget nytt ju. Känner mig sårad o ledsen. Får se hur det blir....
    På något sätt verkar det som at alt fixande ska vara upp till oss när det kommer till barnen kan jag känna. Kanske är det för att vi är hemma med dom. Dom trorvi har all tid i världen för att fixa o dona med ALLT som har med barn, hem o massor annat at göra.  Hoppas att allt löser sej!
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85

Jag har ju totalt missat att det är kritiskt för PennyJenny o att hon ligger inne. Jag har ju varit på landet.. när hände detta? Har hon en blogg hon skriver i där ni läser hur det går för henne?

Vi var på RUL igår. Allt såg fin fin ut o vi fick se den lill* vinka, suga på tummen, snurra runt, äte fostervatten mm. BM trodde det var pga det lilla fikat jag ätit mitt på dan Det var så roligt, för med Josefine fick vi inte se mycket hon låg ingosad i moderkakan med ansikten in i moderkakan o vägrade röra på sej.. någon spark hit o dit var det ända, haha. Köpte bilder såklart.. men har inte scannat in dom än. Vi vart flyttade "åt fel håll" till 1 december.

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85

idag har en väninna varit här med sin son som är jämnårig med Josefine, så nu är jag helt slut, hehe. Det har varit trevligt o roligt för dom små, trots att dom kanske inte leker så mycket med varandra än så märker man att dom vet om varandras närvaro o tycker det är kul.

imorgon ska jag på tjejmiddag, vilket ska bli trevligt o skönt att få komma iväg lite för sej själv. Det ska bli utgång efter, men det hakar jag inte på utan då åker jag hem istället. Jag har precis ordnat så min mamma kan hämta mej.. vill inte åka kommunalt sent på kvällen o taxi blir ju så dyrt.

• Jojo 85

Taniko: Vilken jobbig sits du/ni är i.. hoppas att ni kan lösa det!

Sassa82: Jag har inte så stor mage än, så jag kan ligga på mage om jag vill. Dock har jag fått så mkt färg där ändå att jag snarare försöker undvika sol i ryggen, hehe. Den har redan flagnat en gång.

Vi var på skansen idag, riktigt härligt! Jobbigt med onda fogar o rygg.. känner mej som en snigel, blir väl stoppad o får böter för att vara för långsam snart, haha.

• Jojo 85

Hej! Datorn har varit död i några dagar då laddaren pajjat (kabeln har knäckts) men för en saftig penning (ca 700kr) har vi nu laddare igen Tråkig men nödvändig utgift..

Detta har hänt: Igår kände jag buffarna utanpå magen för fösta gången o den lill* krabaten bjöd på många buffar innan jag somnade Dock ick pappan inte känna någon buff, hehe.

Idag går jag äntligen in i v.20 så snart har även jag gått haöva tiden. Är det någon mer som blivit flyttat till BF i december??

Hoppas ni mår bra!? Jag mår bra ändå måste jag väl säga. Lite ryggont o ibland ont i fogarna, men det finns ju andra som har det värre. Värmen tar kol på mej så jag har satt mej inne medan dottern sover, annars blir det ju lite springande ut o in, hit o dit.. hon klättrar på det mesta.. så det gäller att ha ett vakande öga på henne.

Min mage idag!

• Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-07-08 11:22:27 följande:
    Det är klart att chanserna att barnet överlever om de föds innan v.23+0 är små och riskerna att de får skador för livet är stora. Men det går! Men nu ska vi inte ens tänka i de barnorna

Min mage är helt konstig....Känner mig helt gasig. Men hemma är det helt ok. Men på jobbet är det skitjobbigt. Någon mer med detta problem?
    Jag har varit gasig hela graviditeten.. HELA TIDEN går jag runt o småfiser el pruttar okontrollerat. Det är jätte jobbigt när man är bland folk, i affären lr så. Oftast är ju ändå Josefine med.. så då kan jag låtsas som ingenting eftersom det lika gärna kunde varit hennes prutt, haha.
  • Jojo 85

MammaDeborah: Grattis till giftermålet
    Men Gud så jobbigt med förvärkar redan.. jag tyckte det var jobbigt med några veckor på slutet.. hur ont har du? Hoppas det finns någr hjälpmedel, som tex värme el så iaf?? *kramar*

• Jojo 85

hej hej.. har ju inte så mycket tid för datorn numera.. vädret gör ju att man hittar på mycket mer saker..
    är halvvägs idag, tjoho! 19+6 alltså Känns härligt att kunna känna lite buffar utanpå magen, även om maken inte känt nåt än. Annars är det stor skillnad från när jag väntade Josefine.. då var det ett väldans liv, men då låg ju moderkakan i bakvägg oxå.. nu i framvägg.
    Vart stungen av en geting igår när vi var på kalas. AJ AJ AJ.. har int hänt mej sedan jag var liten skitunge, haha. Josefine satt precis bredvid mej så jag måste ändå säga att jag är glad den stack mej o inte henne. Hade skitsvårt att smna dock för att det gjorde så j*vla ONT! men nu känns det knappt
    Fick en allergitablett av svägerskan o både hon o svågern sa att "Jo, dom kan man ta även m man är gravid".. googlade på det sedan o såg att så inte är fallt så nu känner jag mej så HEMSK!! Vaf*n! Hoppas att det inte är så farligt eftesom det bra var en tablett.. det står ju inte på bipacksedeln att det leder till skador på fostret, men dom kan inte bevisa motsatsen heller Vad tror ni??

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2