Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Saraia skrev 2010-09-30 19:31:40 följande:
    ni som köpt nya vagnar vad har ni köpt??? ska ha vår gamla brio kombi som vi köpte -04 i vinter o sen t våren blir det nog en ny sittvagn då denna är så tung o ej så smidig. Villa ha en emmaljuna ozone eller en UJ swift!
    Jag har köpt en Carena doubleswing eftersom Olivia är så liten ff och inte kan gå. Än... Solig
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-09-30 19:49:52 följande:
    Jo, jag jobbar ju som lärare och det där stämmer även i skolåldern, alla mognar olika och endel kommer aldrig ikapp.
    Ja det är samma där kan jag tänka mig
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-09-30 20:18:32 följande:
    Den dryga månaden för mej blir november..

Ang läckage som luktar urin.. Det kan ju vara urin..
    Kicki: nu vart jag lite nervös.. Minns inte om det var igår eller i morse som jag kände en spermaliknande doft när jag satt på toa. Vi har inte sexat denna veckan så det var inget sånt.. Men det är väl inte farligt om man skulle läckt lite? Jag har mycke rinniga flytningar ja me.. Så jag har inte heller större koll igentligen.
    Om du läcker lite vatten är abs ingen fara, det återbildas Enligt svärmor läcker de flesta lite ibland utan att kanske dierekt märka av det.
  • frukarlssonn
    Frogster skrev 2010-10-01 07:25:31 följande:
    Nej nej och åter nej!
    Misstänker du vattenläcka så åk in till förlossningen för att kolla!

De tyckte jag var mer än lovligt galen som gått med min misstänkta läcka i flera dygn innan jag åkte in och kollade.
    Infektionsrisken är väldigt stor så bland det första de gjorde var att trycka i mig massa antibiotika!

Det är helt okej att läcka lite vatten för barnets skull. För som sagt så återbildas det och så länge det bara är lite så är det inget som är skadligt för barnet.
    Men drar du på dig en infektion så kan det om det vill sig illa bli farligt för både liten och dig!
    Ja självklart misstänker man så ska man abs åka in, menade mer att det är inget konstigt att läcka ett skvätt och det behöver inte va ngn fara. Men jag är en av de nojiga som alltid hellre åkt in en gång för mkt när jag oroat mig för div vattenläckor, hf osv.
  • frukarlssonn

Bisquit: hihi va gulligt att va flintis Jag va runt året när jag började gå tror jag Ja det är verkligen på g nu, idag stod hon länge länge, tog ett steg åt häger, ett åt vänster, tvekade o satte sig ner tillsut! Märks att hon är så sugen på att ta flera steg men ff osäker Nä nu tar det nog inte lång tid alltså.

Jojo; jag tycker abs att du ska ringa fl om du känner dig lite osäker, dom kommer kolla upp dig för de tycker också det är bättre att va på den säkra sidan Jag gjorde det en gång och de va inget vatten men de va så skönt att slippa tänka på det sen

Jag har fått mkt flytningar de sista så här byts det trosor för jämnan med!

• frukarlssonn

Bebis: vilken idiot, jag hade också blitt förbannad! Som du säger, han kan väl lägga krut på de som verkligen behöver jobb! Dig kan han väl se lite mellan fingrarna kan man väl tycka??

• frukarlssonn

NJsmamma: ja de lät de bli, jag springer ju redan som en tok efter henne för hon ska pilla o dra i ALLT och hon är sååå snabb med rackartyg Det bästa är när hon vet att hon inte får göra en viss grej. Jag säger Olivia, med en bestämd ton, och hon hytter med fingret haha gud va söt hon är då kan man inte låta bli att skratta Men nu så blir det blir att lägga till ytterligare en växel snart haha Brorsans dotter har precis lärt sig att krypa, så där är första lugnet över med Tungan ute

Ang flytningar så va det ännu värre med Olivia. De började redan ganska tidigt o fick använda trosskydd tillslut för de gick igenom så byxorna va blöta Kräks Hur fräscht e de då? blää

• frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-10-01 11:52:32 följande:
    Hahaha vad sött, hon är vääääl medveten om att hon inte får göra vissa saker, dom är så himla goa när dom börjar spatsera runt
    Ja det är så kul när man märker att det fattar så mycket! Och jaa de första stappalnde stegen är ju så söta!! Hjärta
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-10-01 12:03:45 följande:
    örrni.. kan det komma vatten när man sitter på toa.. gjorde nr 2 o1 men det kändes som det rann ur alla 3 hålen så kom det en doft jag inte kände igen.. luktade inte urin.. men det har ju inte blivit blött i trosan.. när min man kommer hem måste jag prata med honom o fråga vad han tycker.. annars kommer jag kanske inte våga varken bade eller *mysa*
    Jag upplevde så en gång jag väntade Olivia. Den ggn va det inte vatten. Men jag åkte till fl och kollade upp det för jag kunde inte släppa det! Man vet ju aldrig, så känns det olustigt och du är osäker så ring absolut! Som sagt behöver abs inte va vatten men OM det skulle va det är det bra att få det kollat.
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-10-01 17:34:13 följande:
    Här i Tyskland kollar nästan alla kön och jag hör väldigt sällan att de har sagt fel. Det kanske beror pa att det är läkaren som gör ul och att man gör fler ultraljud. Förstar att det maste bli en chock. Jag gillar att veta vad det blir .
    Jag tycker det är jättemysigt att veta könet Och det kan nog va så som du säger! Jag hoppas att de som gör köns-ul vet va de gör. Har aäldrig hört att det blivit fel där iaf, däremot rul. Annars hör jag av mig till dem de kan jag lova Flört MEN jag skulle abs inte bli besviken! Bara omtumlad och chockad men kommer tycka det är jätteroligt även om det nu skulle pluppa ut en pojk Glad

Idag har Olivia dejtat med grannpojken igen De va här och lekte lite Glad
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2