• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-13 22:15:06 följande:
    ja förstår det, dina små e ju så små fortfarande.
    men snart e det ju slut på det här hemma för om en vecka börjar ju mannen jobba igen o då kommer jag få göra allt här hemma igen förutom möjligtvis att laga mat varje dag för ber jag honom om det så gör han det fast han jobbat.
    förresten det här med maten.... jag har ingen aptit knappt o kan inte laga mat eftersom jag inte e sugen på nåt o har ingen fantasi alls vad vi ska äta.... ingen i familjen kommer med förslag heller så vi har problem varje måltid.... det e jättedrygt...
    hoppas att det vänder snart
    här är en till med nada aptit
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-13 22:17:59 följande:
    ja precis!! jag tror jag fick typ 5 grattis via sms dagen han föddes o sen resten via facebook.....
    känns ju kul att folk grattar men närmre vänner kan ju skriva sms ändå...

mita: vilken underbar bild o vilka fina barn! han ser ut som en riktigt stolt storebror
    samma här,
    fick nog en 100 grattis via fb o typ 7 sms
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-13 22:23:40 följande:
    här är en till med nada aptit
    känns som att man inte fåt så mycket näring i bröstmjölken när man inte äter nåt nyttigt o bra..... hoppas det vänder snart. jag ger ju ersättning oxå för han blir inte riktigt mätt..
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-13 22:24:41 följande:
    samma här,
    fick nog en 100 grattis via fb o typ 7 sms
    det var jätteroligt med alla grattis på facebook såklart men trodde ändå att de nära vännerna skulle smsa mig
  • Annizsj

Mita- ja de känns ju med en gång stora om man jämför med en bebis. Men msn får inte glömma att de även är små och nyss själva varit sådär liten. Skönt att Linus är snäll mot sin lillebror. De kan ju reagera på lite olika sätt. Har ni namn på lillebror eller hur var det?

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Rosen

oj nu har nicco sovit hela kvällen med undantag för amning o blöjbyte... hoppas han sover i natt oxå

• Annizsj

Mita- helsöta skulle jag ju skriva också

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Bebis050810

Nära vänner vill man ju att dom ska ringa och gratta och komma på besök! men sen halvnära vill man ju ha sms av och sen de som man bara ha lite sporadisk kontakt med + mammor på dagis och "de på byn" får gärna gratta på fejjan, så tycker jag iaf nån hyffs ska man ju ha som nära vän!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Mita75
    Annizsj skrev 2010-11-13 22:28:16 följande:
    Mita- ja de känns ju med en gång stora om man jämför med en bebis. Men msn får inte glömma att de även är små och nyss själva varit sådär liten. Skönt att Linus är snäll mot sin lillebror. De kan ju reagera på lite olika sätt. Har ni namn på lillebror eller hur var det?
    nej det är ju det som är viktigt - dom har ju bara blivit "större" i storleken, dom är ju fortfarande samma små killar/tjejer som innan coh behöver oss lika mycket - och dessutom har dom fått stor konkurrens. Jag väntar bara på första tjyvnypet, det kommer säkert när som, men än så är det lugnt och försiktigt.  

Angående namn så har vi inget 100 bestämt ännu, det är ett par som vi "smakar" på bara.. vi är ju många som ska komma överens, även om vi vuxna har sista rösten..
    ♥ ♥ -97 -00 -05 -09 -10 ♥ ♥
  • Rosen
    Bebis050810 skrev 2010-11-13 22:33:28 följande:
    Nära vänner vill man ju att dom ska ringa och gratta och komma på besök! men sen halvnära vill man ju ha sms av och sen de som man bara ha lite sporadisk kontakt med + mammor på dagis och "de på byn" får gärna gratta på fejjan, så tycker jag iaf nån hyffs ska man ju ha som nära vän!
    ja så tycker jag med! men det känns faktiskt som man glidit ifrån massor av vänner sen facebook kom. man skriver oftast till varandra att man snart ska träffas o så händer det lixom aldrig.. det e jättetrisst.
    men sen tycker jag att facebook e jättebra på många sätt, roligt att följa nya o gamla bekantskaper o deras liv.

men jag vet inte, jag tycker överlag att folk inte har varit lika facinerade av att man ska ha 3e barnet men så är det nog kan jag tänka mig.
    man har knappt haft besök o ingen som ringer. det har jag i o för sig tyckt varit rätt så skönt o få vara lite ifred. för nu kan man koncentrera sig på amningen utan att bli stressad.
    minns när man fått första sonen, då hade vi inte internet och alla möjliga ringde o hörde av sig o ville komma o titta på sonen. vi hade besök hela tiden då
  • Mita75
    Rosen skrev 2010-11-13 22:29:39 följande:
    oj nu har nicco sovit hela kvällen med undantag för amning o blöjbyte... hoppas han sover i natt oxå
    håller tummarna..
    ♥ ♥ -97 -00 -05 -09 -10 ♥ ♥
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2