• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Rosen
    Mita75 skrev 2010-11-13 22:45:11 följande:
    nej det är ju det som är viktigt - dom har ju bara blivit "större" i storleken, dom är ju fortfarande samma små killar/tjejer som innan coh behöver oss lika mycket - och dessutom har dom fått stor konkurrens. Jag väntar bara på första tjyvnypet, det kommer säkert när som, men än så är det lugnt och försiktigt.  

Angående namn så har vi inget 100 bestämt ännu, det är ett par som vi "smakar" på bara.. vi är ju många som ska komma överens, även om vi vuxna har sista rösten..
    angående namn så valde vi faktiskt Nicco efter sonens förslag. vi hittade inget som vi va överens om så det fick bli hans förslag
  • Rosen
    Mita75 skrev 2010-11-13 22:46:04 följande:
    håller tummarna..
    tack. han sover som en stock fortfarande...
  • Mita75
    Rosen skrev 2010-11-13 22:48:07 följande:
    tack. han sover som en stock fortfarande...
    lilleman sover i pappas famn nu - ska nog lägga ner honom i sängen, för det är dax att vakna och äta lite snart .. Tungan ute  hans säng är en bra plats att lägga honom i om man vill att han ska slå upp sina blå..
    ♥ ♥ -97 -00 -05 -09 -10 ♥ ♥
  • Rosen
    Mita75 skrev 2010-11-13 22:50:10 följande:
    lilleman sover i pappas famn nu - ska nog lägga ner honom i sängen, för det är dax att vakna och äta lite snart .. Tungan ute  hans säng är en bra plats att lägga honom i om man vill att han ska slå upp sina blå..
    haha ja brukar vara samma här... så fort man lägger honom ifrån sig så vaknar han. fast nu var han nog jätttetrött för han har sovit först i vagnen 3 timmar o sen i soffan ett antal timmar...
  • Mita75
    Rosen skrev 2010-11-13 22:55:37 följande:
    haha ja brukar vara samma här... så fort man lägger honom ifrån sig så vaknar han. fast nu var han nog jätttetrött för han har sovit först i vagnen 3 timmar o sen i soffan ett antal timmar...
    det är ju jätteskönt med dom långa sovperioderna som faktiskt finns.. för oss känns det lite synd dock att dom inte infaller nattetid.. men jag brukar ligga kvar i sängen och amma, så det är ju inte allt för ansträngande, men ändå.. det skulle ju absolut vara skönare att få sova..
    ♥ ♥ -97 -00 -05 -09 -10 ♥ ♥
  • Rosen
    Mita75 skrev 2010-11-13 23:04:11 följande:
    det är ju jätteskönt med dom långa sovperioderna som faktiskt finns.. för oss känns det lite synd dock att dom inte infaller nattetid.. men jag brukar ligga kvar i sängen och amma, så det är ju inte allt för ansträngande, men ändå.. det skulle ju absolut vara skönare att få sova..
    ja det e jätteskönt när dom väl sover en bra stund. än så länge har ju nicco sovit bra nattetid tycker jag, men e tveksam till hur han kommer sova i natt eftersom han sovit extremt mycket nu i kväll.... men jag hoppas hihi

jag har ju ätit värktabletter varje dag nu eftersom jag har sån grym huvudvärk o ont i nacken o det har resulterat i att jag har blivit jättehård i magen så jag känner mig nästan förstoppad o det gör ont att göra nr 2 på toaletten.... (ursäkta informationen )
  • Belavon

Låter så mysigt när ni skriver om era små :) Här börjar jag nog våga längta lite nu. 2 veckor kvar till BF. Jag har inte ens packat väska eller tvättat bäbiskläder. Måste nog sätta lite fart ...

Rosen - låter jättejobbigt att ha sådan huvudvärk. Hoppas att den går över snabbt som attans.

Amning låter så långt bort för mig :) men jag hoppas att det kommer att gå bra när det väl ska börjas. Några tips att tänka på inför amningen?

jo och jag undrar om ni har några bra tips jag kan ge min man inför förlossningen. Allt är ju så overkligt för oss än men jag vet inte riktigt vad jag ska säga åt honom att han ska göra, förutom att finnas där och hålla mig lugn.

• sunflower79

annizsj; jättefin mage och din son är ju bara fööör söt

rosen; facebook o internet i all ära, ett bra sätt att hålla kontakt med folk.. men håller absolut med dig om att när man varit med om nåt så stort som att få barn då känns ett grattis på fejjan inte särskilt tillfredsställande!! hade blivit ganska sne om någon av mina nära vänner gjorde så!

mita; åh vilken underbar bild! minstingen har PoP ser jag har köpt en exakt likadan hihi..

• sunflower79

själv ägnar jag lördagkvällen åt att bädda bäbisens säng   vi hjälptes åt att skruva ihop den nyss o nu får jag äran att bädda hihi.. men insåg att jag köpt ett alldeles för kort spjälskydd! det räckte ju bara till en kortsida o båda långsidorna *suck* varför gör man inte standardmått på dem? när jag håller ihop det så det blir en fyrkant skulle det vara till en säng som typ är 1 m lång! märkligt! men om någon behöver ett sådant finns det hos mig haha... så det blir att åka till IKEA en tur igen.. plus att jag insåg att jag inte riktigt än kan bädda sängen idag för madrassen behöver ett par dygn på sig att få expandera till rätt storlek efter att ha varit vacuum-förpackad! rastlös! vill ju få klart det nuuuu Tungan ute

• Barnen är mitt liv

Oj vad många sidor att hinna ikapp, fina barn och fin mage iallafall sen vet jag inte mer vad jag ska säga haha godnatt på er flickor och se nu till att få lite ont och åk upp och föd några barn haha det hade jag velat göra iaf :P

Sov gott!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2