• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-11-13 21:37:14 följande:
    vilken skillnad nu när man fått 3e barnet. innan hade man ju knappt internet o facebook fanns ju inte ens så nu denna gången har alla sett bilder o så genom facebook, mms osv. så nu hör knappt folk av sig längre. lite tråkigt faktiskt....
    o en gammal barndomsvän som jag känt sen jag var 4-5 år gammal har skrivit grattis på facebook o sen har hon inte hört av sig.... känner mig faktiskt rätt besviken på henne. att få barn e ju en jättestor händelse!
    Ja är man gamla o nära vänner förväntar man att höra mer än ett grattis via fb!

Annizsj: men gud så söt han är Viggo! Och vilken fin mage
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-13 21:40:12 följande:
    det förstår jag absolut att du är!
    Det hade jag med vart, man tycker ju att hon borde vara nyfiken på eran prins också.
    men så tycker jag att de flesta "vänner" gör. de har stillat sin nyfikenhet genom fotona o sen bryr dom inte om att höra av sig. men henne har jag kännt så länge så jag tycker det e lite taskigt faktiskt.
    tycker inte du att folk hör av sig mindre nu när facebook finns?
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-11-13 21:43:42 följande:
    men så tycker jag att de flesta "vänner" gör. de har stillat sin nyfikenhet genom fotona o sen bryr dom inte om att höra av sig. men henne har jag kännt så länge så jag tycker det e lite taskigt faktiskt.
    Jag har bara en jättenära vän som har fb och vi brukar talas vid varje vecka. 
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Rosen
    Annizsj skrev 2010-11-13 21:41:49 följande:
    Va trist att hon inte ens behagar slänga iväg ett sms, det är ju personligare en ett meddelande på facebook! Jag är väl en av de få som inte har facebook. Det är säkert jättebra för att hålla kontakt med många. Men jag tycker det blir så stressigt och pratar heller i telefon eller sms:ar.... Jag är verkigen inte omodern (eller är jag haha), men känner att jag inte har den tiden...sitter på FL nästan enbart kvällar när barnen sover. När sjutton skulle jag då hinna med facebook?
    Hure funkar det annars att vara trebarnsmamma? Hur gamla var nu dina äldre pojkar?
    ja faktiskt! visst håller man kontakt via facebook o det e jättebra men oftast blir det så ytligt där o opersonligt.
    men jag tycker att barndomsvänner faktiskt kan kosta på sig lite mer än en kommentar med ett grattis på facebook...
    haha jag tror att du tids nog oxå kommer skaffa facebook vänta du bara haha
    nu har jag inte alls mycket tid över till datorn när lilleman e född så nu får jag ta o passa på när han sover någon annanstans än i min famn
    annars funkar det faktiskt jättebra med att vara 3 barns mamma. mannen e ju hemma om dagarna än så länge så han gör det mesta här hemma, lämnar o hämtar barn, lagar mat o sticker o handlar. jag har ju mest nicco hos mig. jag låter mannen sova på nätterna så tar jag nicco sen vid 7 tiden så lämnar jag över honom till mannen så jag får sova resten av morgonen o inpå förmiddagen. det e ganska skönt!
    pojkarna är 4 och 7 år gamla så de sköter ju sig rätt så mycket själv.
    som idag skulle mannen iväg på morgonen så jag fick ta nicco o vi somnade båda 2 o fast pojkarna var vakna så väckte dom inte mig utan gick ner o fixa sin egen frukost o kollade på tv. sen vaknade jag vid 10.30 ca
    Marinero skrev 2010-11-13 21:43:30 följande:

ja känns inget roligt när man glider ifrån varandra....
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-11-13 21:46:11 följande:
    Jag har bara en jättenära vän som har fb och vi brukar talas vid varje vecka. 
    jag har en nära vän som jag pratar i tel med varje dag o det e jätteskönt att ha henne för hon bryr sig verkligen. förresten e hon höggravid o har 6 min mellan värkarna nu så gissa om jag e nervös här hemma
  • Annizsj
    Rosen skrev 2010-11-13 21:54:47 följande:
    ja faktiskt! visst håller man kontakt via facebook o det e jättebra men oftast blir det så ytligt där o opersonligt.
    men jag tycker att barndomsvänner faktiskt kan kosta på sig lite mer än en kommentar med ett grattis på facebook...
    haha jag tror att du tids nog oxå kommer skaffa facebook vänta du bara haha
    nu har jag inte alls mycket tid över till datorn när lilleman e född så nu får jag ta o passa på när han sover någon annanstans än i min famn
    annars funkar det faktiskt jättebra med att vara 3 barns mamma. mannen e ju hemma om dagarna än så länge så han gör det mesta här hemma, lämnar o hämtar barn, lagar mat o sticker o handlar. jag har ju mest nicco hos mig. jag låter mannen sova på nätterna så tar jag nicco sen vid 7 tiden så lämnar jag över honom till mannen så jag får sova resten av morgonen o inpå förmiddagen. det e ganska skönt!
    pojkarna är 4 och 7 år gamla så de sköter ju sig rätt så mycket själv.
    som idag skulle mannen iväg på morgonen så jag fick ta nicco o vi somnade båda 2 o fast pojkarna var vakna så väckte dom inte mig utan gick ner o fixa sin egen frukost o kollade på tv. sen vaknade jag vid 10.30 ca
    Marinero skrev 2010-11-13 21:43:30 följande:

ja känns inget roligt när man glider ifrån varandra....
    Va skönt det låter. Att din man hjälper tilll så och att dina pojkar är så pass självgående. Längtar tills iaf ena kan göra lite mer själv....han har blivit så duktig på att klå på sig etc på dagis..men hemma är det andra bullar. Men det vänder väl tids nog?!

Nä, nu är det dags att försöka sova....ska väl upp vid sex....usch!
    natti alla>!
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Mita75
    Annizsj skrev 2010-11-13 20:47:57 följande:
    Så söt Viggo är!!! och så stora våra små blir - men jag lovar, när du sen kommer hem med bebisen, så känns det som att han vuxit ytterligare minst 20 cm och gått upp en si så där fem kilo..

måste bara lägga in en liten bild från idag, Linus är 1½ nu.. så stolt och så försiktig (peppar peppar)

♥ ♥ -97 -00 -05 -09 -10 ♥ ♥
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-13 21:43:42 följande:
    jo absolut .
    Dom känner ju typ att dom vet allt om vårat liv via fb. Och dom skriver hellre där och frågar hur det är istället för att ringa och fråga hur det är eller hur man mår osv
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • Rosen
    Annizsj skrev 2010-11-13 22:09:31 följande:
    Va skönt det låter. Att din man hjälper tilll så och att dina pojkar är så pass självgående. Längtar tills iaf ena kan göra lite mer själv....han har blivit så duktig på att klå på sig etc på dagis..men hemma är det andra bullar. Men det vänder väl tids nog?!

Nä, nu är det dags att försöka sova....ska väl upp vid sex....usch!
    natti alla>!
    ja förstår det, dina små e ju så små fortfarande.
    men snart e det ju slut på det här hemma för om en vecka börjar ju mannen jobba igen o då kommer jag få göra allt här hemma igen förutom möjligtvis att laga mat varje dag för ber jag honom om det så gör han det fast han jobbat.
    förresten det här med maten.... jag har ingen aptit knappt o kan inte laga mat eftersom jag inte e sugen på nåt o har ingen fantasi alls vad vi ska äta.... ingen i familjen kommer med förslag heller så vi har problem varje måltid.... det e jättedrygt...
    hoppas att det vänder snart
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-13 22:12:08 följande:
    jo absolut .
    Dom känner ju typ att dom vet allt om vårat liv via fb. Och dom skriver hellre där och frågar hur det är istället för att ringa och fråga hur det är eller hur man mår osv
    ja precis!! jag tror jag fick typ 5 grattis via sms dagen han föddes o sen resten via facebook.....
    känns ju kul att folk grattar men närmre vänner kan ju skriva sms ändå...

mita: vilken underbar bild o vilka fina barn! han ser ut som en riktigt stolt storebror
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2