Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-07-24 12:38:46 följande:
    Ja det e skitjobbigt med detta larmet!!! kanske blir att jag sover i dotterns säng inatt eller på soffan, men å andra sidan så kommer jag ju höra larmet iaf, jag är ju så lättväckt och så har vi ingen dörr till vårt sovrum så jag kan inte stänga om dem heller! eller så får gubben sova på soffan!!! han brukar ju det när han blir sur.... och lika skönt det, då får vi andra mer plats!

Idag bara öser regnet ner!!! tycker det kan va nog nu! men det ska ju hålla på hela veckan verkar det som..... vill ha sol nu igen! idag har jag namnsdag igen, Kristina denna ggn, mamma kommer hit med lite fikabröd och så ska vi mysfika sen har jag beställt kroppkakor till kvällen, ska bli så gott! var en evighet sen sist.
    Liten har ju fortf. feber så man kan inte göra så mkt annat än att skrota hemma, skulle gått på marknaden idag men det går ju inte pga feber o ösregn. hoppas vi kan gå imorn istället!

Ska beställa HM.s startpaket till lilla bebisen, tycker det va så sött tar nog strl. 56 så blir det nog lagom efter ca en månad.
    Ja, startpaketet är oxå urgulligt.. man får hålla i sej, hehe. Min väninna som älskar barbapappa skulle nog köpt det om hon var gravid igen
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-07-24 15:03:57 följande:
    Ja men min sambo fattar ju inte hur mkt jobb det är med två barn hemma, med allt vad det innebär med städning, matlagning, tvättning osv osv!! ja ni tjejer vet
    har e ju sällan hemma, bara inne o äter och så kvällar då, men då är det ju inget sånt han gör, utan då är det tv, datorn, lek o läsning med barnen. så han vet ju inte vad allt innebär!
    när han e hemma kan han ju bara njuta lixom....
    han har bara varit hemma max 2 timmar i streck själv med barnen och stora blr 5 ÅR i höst! hade vi haft ombytta roller hade han nog varit mer förstående
    Han verkar vara en typisk karl som tror att allt sköts av sej själv där hemma o att du bara gåro släpar fötterna efter dej o bara slappar.. Jobbigt! Min man får sånna infall ibland han oxå..
  • Jojo 85
    Belavon skrev 2010-07-24 16:12:44 följande:
    Vad kul att höra att ni är nöjda. Vi kommer nog köpa en ny och de verkar bara ha "vanlig" sits. Jag gillar att det är en sittdel som man kan fälla helt plant och använda mjuklift i första halvåret-året. Men tydligen på de nya vagnarna som är billigare, följer inte regn- eller insektskydd med. Så det blir nog att se till att man har alla tillbehören man behöver.
    Ja.. de som är bra med den nya vad jag sett är att dom (redan förra året) har en större suflett.. det har jag saknat lite på min, men inget som inte gått o fixa.
    Jag har ingen erfarenhet av mjuklift, men det som var bra med hårdlift var at vi kunde använda den som resesäng i början oxå Men det kanske går med mjuklift med.. man spar ju in några hundralappar på det oxå
    Tycker det är jätte dumt att inte regnskyddet följet med, med det kanske är för att man kan avnända fler varianter på den nya modellen än på den ergonomiska. Sen är det ju så att förut följde det oxå med adaptrar som man satte i babyskyddet.. nu finns dom på babyskyddet när man köper det ist.
  • Jojo 85
    Frogster skrev 2010-07-24 17:29:34 följande:
    Tack för alla era gulliga ord, det värmer verkligen!

Ser ni pratar massa kläder och tänkte passa på att fråga... Ca hur länge kan man använda respektive storlek? Förstår det är individuellt så klart men  tänkte man kanske kan få ett litet humm?
    Ungefär hur många uppsättningar behöver man ha?
    Visst det går alltid komplettera om det är för lite men jag vill gärna förbereda så jag slipper göra så lite som möjligt första tiden.
    Kommer liksom ha fullt upp ändå med liten, hundarna samt deltidsstudier....
    Jag har ju bara en liten sen tidigare.. o eftersom hon var just LITEN när hon kom så tog det ju iaf någon månad innan hon började fylla ut strl 50.. sen beror det ju lite på hur strl är när man kan börja använda nästa strl osv. Oftast kan man nog överlappa lite pö om pö. Jag hade många bodys i strl 50, men då hade jag en kräkbebis oxå.. fast vi köpte till o fick efter hon fötts. Dock hade jag en del ärvd oxå.. tror vi fick iaf 3 el 4 nya bodysar medan vi var på BB i strl 50. Det går ju inte att veta i förväg vad man får för en..
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-07-24 19:40:48 följande:
    Bebis: jo det är ju tyvärr så, männen tror man går hemma på semester bara för att man är hemma heltid med barn, men det ÄR inte semester, speciellt inte när de blir större och mer krävande! Vi har ibland haft de diskussionerna här hemma med, så din man är inte ensam om att tro så. Karlar... {#emotions_dlg.djavulsk}

Frogster: jag har överlappat rätt mkt med storlekar. Jag hade hlr inte så mkt i strl 50. Utan de mesta jag köpte va 56. Visst de satt väldigt stort i början, men hon växte i dom på några veckor. Sen fick jag massor i strl 50 så jag hade ju lite där. Sren beror de lite på om du får en kräkbebis ang hur många uppsättningar du behöver. Vi hade ju då inte ens en tvättmaskin och Olivia kräktes knappt men hon bajsade mycket och det kom ofta utanför blöjan så jag fick byta massor av ggr varje dag oftast. Så härt fick de bli en hel del uppsättningar.

Popcorn: håller faktiskt med dig om att utbudet är mkt bättre i butiken än nätet! Hittar alltid ngt när jag är där
    Ja, just det.. det där jäkla bajset.. det gjorde mej galen, hehe. Vissa kläder vart ju förstörda för att man inte kunde blöta ner eller slänga i tvätten på direkten. Det var ett jädra tvättande då..
  • Jojo 85
    Helen C skrev 2010-07-24 20:50:59 följande:
    Är de någon mer än jag som börjar få ont i underlivet?? De känns när jag går, inte skönt alls. Idag har jag haft ont på vänster sida av magen rätt högt upp, så vet inte om hon legat och tryckt sig dit så de gjort ont... Inte skönt
    jag kan få molande värk där ibland.. inte alls skönt
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-07-24 21:31:27 följande:
    Ja haha gud va jobbig de va med detta bajsande! En gång sket hon så det läckte i soffan! Som dessutom skulle säljas om ett par veckor så jag fick paniktvätta överdraget! Testade alla möjliga blöjor men de läckte allihop!

Hittade en P & T vagn i Tibro. Har lagt ett skambud (på sambons begäran ) Jag tycker det är så jobbigt att pruta! Men va har vi att förlora sa han. Inget såklart! Det va ett bra pris från början så vi får väl bara chansa
    haha, Josefine bajsade ner en kompis när jag fyllde år o hade kalas jädrar vilken kulspruta.. ingen blöja som höll tätt för oss heller.. man skulle behövt gaffa tejp

Har sorterat kläder nu o vart så snopen över att inte hitta vissa plagg. Jag antar att jag skickade med dom med svägerskan i vintras till Josefines då kommande kusin (som nu är 4 månader).. känner mej lite bitter eftersom det var sånna jag ville spara.. men det är ju bara kläder o med högsta sannolikhet får vi ju tillbaka dom igen när dom är för små, hehe. Hoppas på det.. men ska fråga om hon fick med dom.. annars ligger det fler babykläder undanstoppade nånstans..
  • Jojo 85

Måste legat nåt i luften inatt.. jag har oxså sovit skitdåligt! Låg vaken läääänge tidigt på morgonkvisten.. sen så gick jag  kissa för att se om det skulle hjälpa vilket det verkade göra till viss del. Somnade om ett tag därefter, men kan inte påstå att jag sov bra.. sen var det bara upp o kissa vid kl 8 igen..

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2