Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

här är en till med ont i ryggen.. men imorgon ska jag o maken fira vår 2a bröllopsdag imorgon på spa med terapibad o massage så jag ska inte klaga.. hoppas det ska gå bra o ligga på mage bara, är inte så stor än.

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85

här har det skrivits på ordentligt

Har som sagt varit på spa idag.. vi fick bodyscrub, teapibad o massage.. inte helt fel. Dottern var med sin gammelmoster o gammelmormor under tiden
    Till middag vart det 3 rätters på Jensnes Böfhus.. gottigott.. fast min man orkade typ ingen efterrätt så jag glufsade i mej nästan 2 efterrätter, haha

ang tid på bb så tror jag det är 2-3 dygn man får stanna i sthlm.. iaf på danderyd. fast vi blev kvar 5 extr dagar eftersom jag hade högt bt från HF.. dom vågade ju inte skicka hem mej förrän dom såg att BT börjat gå ner o stabiliseras. Hoppas på en bättre förlossning denna gång.. men det finns ju inga garantier. SKa nog testa tens denna gången iaf..

• Jojo 85
    MammaDeborah skrev 2010-07-27 08:42:35 följande:
    Jag vill hem efter sex timmar den här gången. Tidigare var jag gift med en karl som inte lyfte ett finger och då var bb en befrielse, en semesterort. Men nu har jag en toppenkarl som alltid ställer upp och då vill jag hem så snart det går.

Jag vågar ju inte helt ställa in mig på vaginal förlossning innan jag har varit på nästa ultraljud i vecka 34. Min moderkaka sitter lågt och i bakkant och jag är rädd för att den inte flyttar sig.. Mest handlar det om att jag är rädd för ett ev kejsarsnitt. Har fött de andra fyra vaginalt och har ingen lust att ändra på det. Men går det inte att föda vanligt så går det inte :-/ Och blir det kejsarsnitt lär jag ju stanna några dagar...

Nu ska jag in i duschen och försöka råda bot på min hemska huvudvärk... Min storebror med fru och liten dotter kommer och hälsar på idag och då vill jag ju vara trevlig, vilket jag inte är med sprängande huvudvärk :-/
    Jag var i samma sits när jag väntade dottern.. men moderkakan flyttade på sej.. dock vart det ju akut snitt sen iaf pga HF. Oroa dej inte så mkt för KS.. tänk på att vi har väldigt bra läkare här i sverige. Det fnns ju aldrig någon garanti på vilken typ av förlossning man kommer få..
    När det gäller moderkakan så flyttar den sej oftast vad jag läst o det var det dom sa till mej oxå när jag väntade dottern. Det kommer gå bra ska du se

Bebis: Vi kommer nog skaffa en Carena Double Swing (av årets modell med lufthjul).. men vi ska titta på en NY Babytravel Dublin oxå innan vi tar något beslut. Än så länge har vi bara tittat på begagnade.. o att jämföra begagnat med nytt funkar inte riktigt. Carenan går att fälla med liggdelen på.. så därför är vi inställda på den.. innan var vi inställde på BT, men när vi såg at man var tvungen att montera av liggdel o fäste så började vi tänka om..
    Dom vagnarna är smalare än emmaljunga o brio + at dom har rörliga hjul fram (som går att låsa) vilket är något vi vill ha.. vi bor i lägenhet o måste kunna få in vagnen genom dörren, hehe o carenan är 74cm o BTn är typ samma bredd..
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-07-27 11:20:47 följande:
    Jojo: jag har faktiskt tittat på samma vagn som dig, om vi kör på annat än P&T Just att den går att fälla ihop m liggdelen är ju toppen! Och sen gillar jag den för att stora får sitta framåt och minsta har en helt egen del att ligga. Tyvärr har jag ej hittat beg sådana. Jo en grön men det vill jag inte ha. Jag vill ha en röd eller en neutral färg. Ska ni köpa ny? De är väl inte så dyra heller som nya va?
    Ja, det blir en ny isf.. eftersom vi vill ha lufthjul. Sen så säljs det inte så många begagnade.
    Ja, jag gillar oxå att det är separat liggplats ist fö mjuklift..
    På Barnens Hus här där jag bor går vagnen på 4495:- o liggkorgen på ca 800:-.. sen är min man en riktig dealer.. så vi ska se till att få med nå mer i priset annars testar vi hos annan återförsäljare.. men hon vi pratat med värkar ha ett bra säljar-sinne
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-07-27 11:38:33 följande:
    Ja ok ja jag har inte hittat beg heller, jo en men jag kan inte me färgen.

Kanske man skulle kunna deala till sig ett bra pris i barnbutiken här då. Sambon får alltid lite rabatt där då han jobbade vägg i vägg i skobutiken. Så han känner ägaren och han ger alltid lite rabatt.
    Det låter ju inte så dumt

Jag själv gillar inte röda barnvagnar.. stör mej inte när andra har det, men av någon anledning vill jag verkligen inte ha det själv.. haha. Så jag förstår ditt dilemma Nu ska vi käka lunch, sen blir det lite ärenden som ska göras.
  • Jojo 85

Nu har vi varit o kollat på en BT Dublin 2010.. tyckteden var precis samma som den vi set på blocket.. vi gick in på Babyland oxå o tittade på EasyWalket, men den var mycket tyngre o hade mindre varukorg som var svårare att komma åt. Så nu har vi bestämt att vi ska betsälla en Carena Double Swing på barnens hus.. blir väl att vi pratar med kvinnan i butiken när vi kommer tillbaka från landet. Vi åker nämligen imorgon, men det känns skönt att ha bestämt sej.. jag stressar upp mej så mycket med allt vagntänkande, hehe.
    Vi kommer nog välja en med svarta sittdelar o en grå liggkorg

• Jojo 85
    Marinero skrev 2010-07-27 19:25:48 följande:
    Men vi beställer den när vi flyttat. Så slipper vi släpa på den. Får kolla upp vart den finns. Borde väl finnas i Skövde.
    Man kan beställa nu o hämta ut den när det börjar bli dags.. oftast får man lägga en handpenning på en viss procent. Dom tar 30% på Branens Hus. Oftast har dom ju inte på lager utan det är beställningsvara. Sen när man hämtar ut den så är den monterad med liggkorg så får man sittdelen på sidan av.
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-07-27 21:22:49 följande:
    Ja jag såg den sidan, de har det på babyproffsen i Skövde såg jag Ska åka dit så fort vi flyttat! Vi ska ju till Skövde dan efter för vi måste köpa en ny servis då vi slänger vår gamla kantstötta ikea skit.
    Haha, ja då är det lika bra att passa på. Vi har promenadavstånd till Barnens hus.. el.. det tar ca 25 min att gå så är vädret dåligt kan man ta bussen som går precis ner för backen här Så vi har ju nära nära. ast sen till babyland, babyproffsen så är det lite längre.. men vi bor ju i sthlm så det är ju ändå nära..
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2