Vi 2 blir 3 skrev 2010-11-08 20:04:24 följande:
Min sambo har försökt hitta tappen, men han hittar inget alls men han tror han känner bebis huvud, de känns tydligen så. Själv har jag för korta fingrar och för stor mage för att ens ge mig på denna uppgift...
känna bäbis huvud? wow va coolt haha.. men e du öppen nånting då?
kicki08 skrev 2010-11-08 20:10:23 följande:
Min första förlossning tog 6 timmar från första värken. 15 minuters krystande att få ut honom
Min andra förlossning tog 8 timmar från första värken. Öppnade mig 4 cm på 15 minuter. På två krystvärkar var han ute.
Min tredje här nudå tog 10 timmar från första värken. Öppnade mig 5 cm på 15 minuter. På 1 krystvärk var hon ute

Hedi skrev 2010-11-08 19:40:29 följande:
Barne är mitt liv: Hej och välkommen! ah tack för infon. Jag det känns ju som att man maste vara öppen annars sa kommer man väl inte in?
Var hos läkaren nu ikväll och min tapp verkade mogen och livmoderhalsen var kortad. Ctg visade ett lite lagt hjärtslag och läkaren visste inte om det var maskinen som ballat ur och visade mitt hjärtslag sa jag ska dit imorgon bitti igen för ctg. Annars har jag en del förvärkar och tror inte det är helt omöjligt att det startar snart!
Med Emmie hade jag första värken hemma vid 23-tiden typ förvärk och hon föddes kl 23 dagen efter. Hade inte haft nagra förvärkar alls innan, det är väl därför jag tror att det här kan dra igang snart. Ja lite av slemproppen kom ju idag ocksa med blod.
Jag hade inte heller något "mellan" värkarna.... Dom var verkligen konstant! Det var lite chockande som du säger.
wow vilka bra förlossningar du haft! hoppas man är en av dem hihi
Rosen skrev 2010-11-08 20:13:30 följande:
usch jag känner mig så dum för nicco bajsar jätteofta så han e alldeles röd i rumpan o har jätteont. o jag vet inte om det beror på mina värktabletter. jag har verkligen försökt att inte ta några men så kunde jag inte hålla mig idag o tog panodil i alla fall. men det har inte hjälpt mot min nackspärr o huvudvärk så nu fick jag ta 2 citodon igen. o nu e jag så rädd att han ska bajsa hela natten. synd om honom. men jag har så sjukt ont att jag vet inte vad jag ska göra... har provat allt snart. ska till kiropraktor på ons ialla fall.
du har ju anledning att ta värktabletter.. men förstår att det känns fel.. bra att du fått tid till kiropraktorn nu iaf!!
Marinero skrev 2010-11-08 20:18:13 följande:
VA??? På min bvc sa dom att det är bra att amma för gulsoten för det innehåller ämnen som får bort gulsotet!
ja det har jag oxå hört!!!