Kinne79 skrev 2010-11-08 11:41:00 följande:
Jag vet också precis när jag hade ägglossning för jag tog en Ovitrellespruta som ger ägglossning. Men jag blev ändå flyttad 5 dagar på RUL:et.
I helgen har jag varit i Linköping och Hjo, så har sammanlagt suttit över 10h i bil, tur att man inte har ryggont. Tror att jag hade förvärkar natten till söndag, men vet ju inte hur de känns.
precis.. vi gick oxå i hormonbehandlingar under tiden så vi räknade ju varje dag hur noga som helst =) fast just denna månad när jag blev gravid hade vi en paus pga ett missfall i januari...
vart gick du på behandling? vi gick på sophiahemmet
Annizsj skrev 2010-11-08 11:45:00 följande:
Sunflower- känner lite som dig. Detta är min första lediga dag då jag bara kan vara. Har mina 4 h när busarna är på förskolan sen är det highlife fram till ca 19! Fast idag har jag städat och röjt för det blir så sjukt stökigt och äckligt här ... Väskan står nu halvpackad. Men mamma är långt ifrån redo även pm jag snart faller ihop i en hög. Njuter inte för fem öre av att vara gravid blä blä känner jag bara!!!! Vems vatten hAr nu gått ? Lite det jAg tror kommer ske här med. Båda de tidigare förlossningarna har mer eller mindre startat så

ja det är inte kul när man inte njuter av att vara gravid längre =) men jag gör nog det.. o känner att det därför inte gör nåt om det väntar lite.. o då är det bara bonus att jag hinner göra allt det där nödvändiga hemma =)
Maddie72 skrev 2010-11-08 12:02:33 följande:
Det där med att bli framflyttad vid RUL... så var det för mig med. Men vet ju ändå när man har ägglossningen osv. Men jag fick till svar att spermier, spec tjejspermier kan klara sig i 6 dagar så det där med senaste mensens första dag fungerar inte i längden. Så det var just så långt som jag blev framflyttad. Men min beräknade förlossningsdag var den 9:e sååå jag hoppas att bebisen kommer då ungerfär.. hmmm det är i morgon!

jo jag vet om livslängd osv på spermier =) men som jag skrev längre upp så hade vi exakt koll på dagarna osv.. men bara framtiden kan ju visa när det blir av hihi
Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-08 12:04:28 följande:
Jag hade BF enligt SM 31 oktober och enligt RUL 1 Nov
ja det var mer exakt