Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

popcorn; tro det eller ej men jag är inte trött på att vara gravid hihi.. såklart vore ju det bästa att få ta nästa steg o få ut den lill* som man är nyfiken på! men för mig får den gärna vara kvar nån vecka eller två till =) (bf 25 nov)

tack alla för tipsen på kisskydd o lakan! ska bege mig till ikea o babyland i veckan

sebbe; vilken härlig mage!! jag ligger verkligen i lä! alla blir chockade när de ser min mage o jag säger att jag har bf om drygt 2 veckor! ska se om jag kan lägga ut den senast tagna..

kikki; guuuud vilken sötnos.. skrattgropen ser man klart o tydligt =)

• sunflower79
    Rosen skrev 2010-11-07 22:46:55 följande:
    jag har nackspärr till tusen, blir att ringa vc i morgon! 
    min plutt e 5 dagar gammal nu o det går ganska bra här hemma med honom. han bökar en del på nätterna men så länge han inte gallskriker så e jag nöjd han äter jättemycket på nätterna.
    sen vet jag inte vad det e men han bajsar grymt mycket, onormalt mycket. jag bytar bajsblöja ca 1-2 ggr i timmen på honom o han e alldeles röd i rumpan stackarn..... så fort jag sätter på en ny blöja så bajsar han o jag måste byta direkt när han bajsat ju....
    fortsätter han så här så kommer han fräta i sönder rumpan
    men stackars liten! du får ringa bvc imorgon.. hoppas det inte är nåt allvarligt!
  • sunflower79

nattsuddar... här kommer den senast tagna bilden på min mage i v 36 har jag för mig... (nu e jag i v 38) försökte verkligen få till en "ofördelaktig" vinkel för att få med hela magen.. så till skillnad från hedi så ser jag nog lite mindre ut när man ser mig på stan =)

• sunflower79

rosen; ja det kan ju ha att göra med värktabletterna.. vad äter du för några??

hedi; du har ju en jättefin mage! o liten ja =) om det e v 40! =)

bebis; vet exakt vad du pratar om.. man vet inte riktigt vart nästa kick ska komma.. höger, vänster? upp, ner? ajaj

• sunflower79

rosen; usch va jobbigt med all värk.. har du fått nån tid på VC?

tack för komplimangerna om magen... känns väldigt skönt faktiskt att den inte är så stor.. men man får hela tiden förklara sig när man säger att man har två veckor kvar till BF haha..

• sunflower79

är jag hemsk om jag hoppar emellan här o säger att jag just nu trivs ganska bra med att vara gravid.. bäbis får gärna vänta på sig nån vecka.. inleder just min första vecka hemma från jobbet och skulle vilja hinna med lite markservice och egenvård innan h*n kommer ut =)
    förstår er absolut! men själv känner jag att det är ganska ok just nu.. jag har 16 dgr kvar till BF

• sunflower79

hedi; spännande! kanske är på G nu då =) ja de där förvärkarna gör att man svettas till ordentligt tycker jag!

jo jag har ju ett tag kvar så det känns helt ok.. däremot blev jag framflyttad från 19 nov vid RUL vilket hela tiden känts konstigt för jag är helt säker på när jag hade ÄL.. men men vi får se =)

• sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-11-08 11:41:00 följande:
    Jag vet också precis när jag hade ägglossning för jag tog en Ovitrellespruta som ger ägglossning. Men jag blev ändå flyttad 5 dagar på RUL:et.

I helgen har jag varit i Linköping och Hjo, så har sammanlagt suttit över 10h i bil, tur att man inte har ryggont. Tror att jag hade förvärkar natten till söndag, men vet ju inte hur de känns.
    precis.. vi gick oxå i hormonbehandlingar under tiden så vi räknade ju varje dag hur noga som helst =) fast just denna månad när jag blev gravid hade vi en paus pga ett missfall i januari...
    vart gick du på behandling? vi gick på sophiahemmet
    Annizsj skrev 2010-11-08 11:45:00 följande:
    Sunflower- känner lite som dig. Detta är min första lediga dag då jag bara kan vara. Har mina 4 h när busarna är på förskolan sen är det highlife fram till ca 19! Fast idag har jag städat och röjt för det blir så sjukt stökigt och äckligt här ... Väskan står nu halvpackad. Men mamma är långt ifrån redo även pm jag snart faller ihop i en hög. Njuter inte för fem öre av att vara gravid blä blä känner jag bara!!!! Vems vatten hAr nu gått ? Lite det jAg tror kommer ske här med. Båda de tidigare förlossningarna har mer eller mindre startat så
    ja det är inte kul när man inte njuter av att vara gravid längre =) men jag gör nog det.. o känner att det därför inte gör nåt om det väntar lite.. o då är det bara bonus att jag hinner göra allt det där nödvändiga hemma =)
    Maddie72 skrev 2010-11-08 12:02:33 följande:
    Det där med att bli framflyttad vid RUL... så var det för mig med. Men vet ju ändå när man har ägglossningen osv. Men jag fick till svar att spermier, spec tjejspermier kan klara sig i 6 dagar så det där med senaste mensens första dag fungerar inte i längden. Så det var just så långt som jag blev framflyttad. Men min beräknade förlossningsdag var den 9:e sååå jag hoppas att bebisen kommer då ungerfär.. hmmm det är i morgon! Glad
    jo jag vet om livslängd osv på spermier =) men som jag skrev längre upp så hade vi exakt koll på dagarna osv.. men bara framtiden kan ju visa när det blir av hihi
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-08 12:04:28 följande:
    Jag hade BF enligt SM 31 oktober och enligt RUL 1 Nov
    ja det var mer exakt
  • sunflower79

hm... allt e ju farligt snart! har inte ätit mkt värktabletter alls men senaste veckorna när sammandragningarna varit hemska har det inte gått utan alvedon!
    men sen undrar jag lite för ibland får man ju morfin under förlossningen.. o vissa får ju utskrivet olika smärtstillande om man har riktig värk av andra orsaker.. en jag känner har diskbråck eller nåt sånt o får citodon utskrivet.. hur påverkar det då??

• sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-11-08 14:20:08 följande:
    sunflower- Jag gick på ivf-kliniken i Falun, men lyckades på första försöket. Jag tog bara sprutor så gjorde ingen ivf eller så. Innan sprutförsöket hade jag dock 5 misslyckade tablettförsök, men då gick jag på vanliga gyn här i stan. Från p-piller stopp till pluss tog det 1 år och 9 månader.
    visst är det underbart att denna hjälp finns!!
    min resa började med GBP operation för att gå ner i vikt, sen började jag med tabletter via gyn och på tredje omgången blev jag gravid men fick mf.. fick pausa 2 månader o började sedan med sprutor i ett halvår på sophiahemmet och plussade i januari som sagt men fick mf igen.. tog en paus o blev då spontangravid och detta är vad jag har nu =)
    hela resan från första gynbesöket med köstart till operation till plus tog ca 3 år

frogster; hm att sluta amma vill man ju inte direkt höra! håller med dig.. så länge han äter ordentligt o e pigg så ska det väl lösa sig så småningom.. kanske bara tar lite längre tid
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2