Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-11-09 10:20:01 följande:
    Stort grattis, Helene!! Såg på fejjan tidigare.

Sitter med världens mjölkstockning på bägge sidor... Har haft molande huvudvärk ett par dar men idag vaknade jag med sprängande huvudvärk brösten är stenhårda och har varit så sen mjölken rann till i lördags. Lillan tömmer dåligt och varenda gång jag lägger till rinner det till på bägge sidor... Finns inget stopp... Men jag lyckas inte pumpa så mycket. Utdrivningen kommer inte igång riktigt. Någon som fått utskrivet oxytocinspray?
    hua det låter ajaj märkligt hur vissa får så mkt mjölk att det inte går åt o sen andra inte kan amma alls! hoppas det blir bättre snart!

dags att bege sig ut i snökaoset o besöka MVC
  • sunflower79

herregud man e borta en dag o ni har skrivit 6 sidor haha...

själv har man haft en ganska omtumlande dag på olika håll o kanter... ska försöka berätta i korta drag

väsbyhem lämnar ett infoblad i brevlådan igår o berättar att de ska komma idag och åtgärda de sprickor som uppstått i princip alla väggar efter renovering (har fått leva med dessa sprickor i nästan två år!)...
    kl 8.30 kommer de o ringer på (väcker mig såklart!) och berättar att jo de ska åtgärda under veckan och det kommer innebära spackel, slip o målning! va bra eftersom Ida började storstäda igår och har redan dammtorkat två av de rum de ska börja i, o då menar jag dammat allt! putsat fönster, torkat lister mm mm!!!! så nu står lägenheten upp o ner för ingen idé att fortsätta städa innan de är klara!
    o som om ovanstående inte vore nog! de kollar alla rum, som de ha papper på ska åtgärdas! det visar sig att besiktningen inneburit att man SÅLLAT UT vissa sprickor så summan av alltihop är att när de är klara kommer det fortfarande finnas sprickor kvar!!!! ärligt talat väsbyhem! tro inte att ni hört sista ordet från mig!

o som om detta inte vore nog för en dag....

var på MVC för rutinkoll.. hade lite höga värden på urinen samt att hjärtljuden låg högt för att vara mig/min bäbis.. hon ville kolla lite extra så jag fick ta en sväng på centrum o fika lite o komma tillbaka en timme senare för ny koll.. då var urinprovet ännu ett snäpp högre o hjärtljuden fortfarande höga..ev misstänkt vattenavgång oxå.. så hon ringde KS förlossning och jag fick åka in dit!
    kom in till förlossningen runt 14.30 och fick ganska snart komma in i ett rum för att lämna nytt up och sen satte hon ctg på mig o fick ligga nån halvtimme.. fick svar att allt såg tipptopp ut och att toppar o dalar bara var bra för det var ett tecken på att bäbisen reagerar normalt på olika saker.. anledningen till att MVC fått såna resultat är att de inte kan mäta över längre tid o hon lyckades bara få topparna när hjärtljuden låg på nästan 170...
    sen fick vi sitta ner o vänta på läkare.. så vi satt i väntrummet från 16-tiden fram till 19.30 då läkaren hade tid för oss.. fick gå in o lägga mig i gynstolen, hon bad mig hosta en gång och konstaterade att det inte var vattenavgång o att jag fick vänta på urinodlingen o svar på den..
    anledningen till att MVC ville kolla ev vattenavgång var att jag ju haft jättevattniga flytningar sen v 28 ungefär o jag kan inte själv avgöra om de sipprat vatten eller om det är flytningarna.. så hon ville kolla det oxå för säkerhets skull..
    så strax efter 21 var vi hemma igen!! o fick äntligen äta!!!

när vi kommer hem står möbler huller om buller o det ligger skräp från väggarna lite här o var i lägenheten och inte ett enda jävla meddelande om eller när de behagar komma tillbaka o slutföra...
    så imorgon kommer jag gå o vara grymt rastlös här hemma o inte veta om jag kan fortsätta min storstädning, ställa tillbaka möblerna eller inte och inte heller veta om jag ska bli väckt 8.30!!!!
    o om vädret håller i sig så vill man inte ge sig ut heller! *morr*

ursäkta alla men var bara tvungen att ventilera! BÄBIS MÅR BRA IALLAFALL!

• sunflower79

ja det var skönt att bäbis mår bra.. det är huvudsaken såklart man blir ju alltid lite nojjig när BM säger så o själv ringer fl och säger till en att man ska åka in!
    nu känner jag att bäbis gärna får stanna kvar ett tag till, blev lite för mkt igår Skäms så jag behöver några dagar till att förbereda mig igen hihi

vaknade idag vid 7.30 o tänkte att det var väl lika bra att stiga upp så man slipper samma "trevliga" väckning som igår... skittrött, eftersom man sovit dåligt inatt!

• sunflower79
    dazazz skrev 2010-11-10 10:06:22 följande:
    Förresten Sunflower, gud vad jobbigt det lät... Är ju verkligen det sista man vill just nu, att få hela huset uppochnervänt... När har du bf?
    bf 25 nov så det är iaf 2 veckor kvar o kan bli mer.. men om bäbis brås på sin far så lär den vara alltför rastlös för att stanna kvar i magen så länge haha... fast efter gårdagens äventyr känns det som det är helt ok att den stannar lite till.. kände helt plötsligt att jag inte alls var särskilt redo att föda hihi
  • sunflower79

dzazz; tack! ja o målarna springer här fram o tillbaka hela dagen o det känns ju skitskumt att tex lägga sig ner i soffan o sova när de är här inne i lägenheten. så jag sitter här o försöker hålla mig vaken!! bläää

hedi; grattis till lillkillen!!! =)

• sunflower79
    Marinero skrev 2010-11-10 14:56:37 följande:
    Det är så jobbigt när det är folk hemma för msan kan liksom inte slappna av!
    nä precis! la mig ner en stund för jag satt nästan upp o somnade.. o 5 min senare ringde de på dörren igen!! men de är pratglada så nu har vi pratat bäbisprat en lång stund haha (två karlar) så nu e jag lite pigg igen och tänkte ta tag i baket som jag hade tänkt när jag kom från affären... men fick såna jäkla sammandragningar o förvärkar i affären att jag var tvungen att lugna ner mig när jag kom hem =)
  • sunflower79
    Helen C skrev 2010-11-10 15:43:02 följande:
    MIN FÖRLOSSNINGSBERÄTTELSE

Som sagt de gick fort igår.. Jag vaknade av en värk som strålade så hårt i svanken så fick bita i kudden, försökte somna om för tänkte kroppen luras ju ändå, men efter 10 min kom nästa.... Jag klev upp och klädde på mig och sambon undrade om jag hade svårt och sova och kl va då 02:30, berättade att jag började få värkar, gutt sa han då och somnade om haha....Satte mig vid datorn och skrev runt 03 om mina värkar här på Familjeliv.... Sambon klev upp runt 03:15 och då hade jag starka värkar med 5 min mellanum. Ringde förlossningen och sen ringde jag min syster vid 03:30 som skulle ha mina pojkar... 03:45 kom vi upp på förlossningen. CTG kopplat. Öppen 5-6 cm runt 04.00. Andades igenom värkarna. Hade ingen smärtlindring, men funkade fint, så länge jag bara fokuserade på värkarna så gick de kanon... Det va verkligen låååånga djupa andetag...
    runt 05:50 öppen 8 cm, ringde på klockan och sa att jag måste krysta.... Denna lilla tjej när jag låg ner tryckte upp rumpan mot magen när jag hade värkar som gjorde så förbannat ont, ville bara trycka ner henne... BM kände och va bara en kant som skulle bort, krystade lite, tog hål på fosterhinnorna, efter två krytvärkar va hon ute kl 06:14.. Tårarna kom på både mig och sambon... Moderkakan kom ut efter någon minut bara så de va skönt.... Så va en snabb och smidig förlossning....
    wow jag är riktigt impad! ingen smärtlindring alls, bara andning!!! så himla starkt! önskar o hoppas jag klarar det oxå =)
  • sunflower79
    Marinero skrev 2010-11-10 19:35:43 följande:
    Va bra att ni hittade ett bra samtalsämne
    haha ja det är ganska lätt att prata om det där just nu =) o blev lite full i skratt när det var två karlar jag stod o prata med o som nästan berättade mer om sitt än lyssnade på mig som var mitt i det haha..

o det blev ett par limpor oxå.. o en hel gratängform med flygande jakob *mums*
  • sunflower79
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-10 20:29:54 följande:
    Hamnade här lite av misstag när jag skulle in och blogga micahs.se/ vet inte riktigt vad jag skulle säga om det handlade om min dotter men men..
    jadu vad ska man säga... 14 år o gravid :-/ hon e ju bara barnet själv.. tänker mig tillbaka när jag själv var 14 år.. inte mkt tankar på barn då!
    nu läste jag inte så mkt i bloggen o vet inte vad hon e för en tjej men tycker ändå att det är väl tidigt att skaffa barn kanske... hoppas hon får stöd från pappan och/eller sina föräldrar
  • sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-11-10 21:24:19 följande:
    Någon som vet vad det är som händer i magen när man har som mensvärk i både mage och rygg?
    låter som förvärkar
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2