BF November,2010 DEL 2
Sitter med världens mjölkstockning på bägge sidor...
dags att bege sig ut i snökaoset o besöka MVC
herregud man e borta en dag o ni har skrivit 6 sidor haha...
själv har man haft en ganska omtumlande dag på olika håll o kanter... ska försöka berätta i korta drag
väsbyhem lämnar ett infoblad i brevlådan igår o berättar att de ska komma idag och åtgärda de sprickor som uppstått i princip alla väggar efter renovering (har fått leva med dessa sprickor i nästan två år!)...
kl 8.30 kommer de o ringer på (väcker mig såklart!) och berättar att jo de ska åtgärda under veckan och det kommer innebära spackel, slip o målning! va bra eftersom Ida började storstäda igår och har redan dammtorkat två av de rum de ska börja i, o då menar jag dammat allt! putsat fönster, torkat lister mm mm!!!! så nu står lägenheten upp o ner för ingen idé att fortsätta städa innan de är klara!
o som om ovanstående inte vore nog! de kollar alla rum, som de ha papper på ska åtgärdas! det visar sig att besiktningen inneburit att man SÅLLAT UT vissa sprickor så summan av alltihop är att när de är klara kommer det fortfarande finnas sprickor kvar!!!! ärligt talat väsbyhem! tro inte att ni hört sista ordet från mig!
o som om detta inte vore nog för en dag....
var på MVC för rutinkoll.. hade lite höga värden på urinen samt att hjärtljuden låg högt för att vara mig/min bäbis.. hon ville kolla lite extra så jag fick ta en sväng på centrum o fika lite o komma tillbaka en timme senare för ny koll.. då var urinprovet ännu ett snäpp högre o hjärtljuden fortfarande höga..ev misstänkt vattenavgång oxå.. så hon ringde KS förlossning och jag fick åka in dit!
kom in till förlossningen runt 14.30 och fick ganska snart komma in i ett rum för att lämna nytt up och sen satte hon ctg på mig o fick ligga nån halvtimme.. fick svar att allt såg tipptopp ut och att toppar o dalar bara var bra för det var ett tecken på att bäbisen reagerar normalt på olika saker.. anledningen till att MVC fått såna resultat är att de inte kan mäta över längre tid o hon lyckades bara få topparna när hjärtljuden låg på nästan 170...
sen fick vi sitta ner o vänta på läkare.. så vi satt i väntrummet från 16-tiden fram till 19.30 då läkaren hade tid för oss.. fick gå in o lägga mig i gynstolen, hon bad mig hosta en gång och konstaterade att det inte var vattenavgång o att jag fick vänta på urinodlingen o svar på den..
anledningen till att MVC ville kolla ev vattenavgång var att jag ju haft jättevattniga flytningar sen v 28 ungefär o jag kan inte själv avgöra om de sipprat vatten eller om det är flytningarna.. så hon ville kolla det oxå för säkerhets skull..
så strax efter 21 var vi hemma igen!! o fick äntligen äta!!!
när vi kommer hem står möbler huller om buller o det ligger skräp från väggarna lite här o var i lägenheten och inte ett enda jävla meddelande om eller när de behagar komma tillbaka o slutföra...
så imorgon kommer jag gå o vara grymt rastlös här hemma o inte veta om jag kan fortsätta min storstädning, ställa tillbaka möblerna eller inte och inte heller veta om jag ska bli väckt 8.30!!!!
o om vädret håller i sig så vill man inte ge sig ut heller! *morr*
ursäkta alla men var bara tvungen att ventilera! BÄBIS MÅR BRA IALLAFALL! ![]()
ja det var skönt att bäbis mår bra.. det är huvudsaken såklart
man blir ju alltid lite nojjig när BM säger så o själv ringer fl och säger till en att man ska åka in!
nu känner jag att bäbis gärna får stanna kvar ett tag till, blev lite för mkt igår
så jag behöver några dagar till att förbereda mig igen hihi
vaknade idag vid 7.30 o tänkte att det var väl lika bra att stiga upp så man slipper samma "trevliga" väckning som igår... skittrött, eftersom man sovit dåligt inatt!
dzazz; tack! ja o målarna springer här fram o tillbaka hela dagen o det känns ju skitskumt att tex lägga sig ner i soffan o sova när de är här inne i lägenheten. så jag sitter här o försöker hålla mig vaken!! bläää
hedi; grattis till lillkillen!!! =)