Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

Barnen är mitt liv skrev 2010-11-12 00:01:43 följande:
    Ja förra året då hennes lillasyster skulle födas så var hon ju övertygad i att hon skulle bara hitta nyckeln till att öppna naveln med för att komma ut så hon har ju gjort framsteg även om "hålen" bara verkar flytta sig längre upp och när hon frågar vart bebisens öron är så att han ska höra henne så visar jag henne vart hans huvud ligger då ser hon väldigt fundersam ut haha.. Hennes äldre syster har ganska gott i hennes tankar ibland och viskade till mig och sa, vet hon inte att han ska ut genom pullan? hon tror till och med på trolle som bor i skogen och att han pratar med henne hon är lika lurad som emil som bor i lönnen i  berga som inte fattar att det är moster som är trolle..

Jadu barn i all ära vad roligt man kan ha åt deras kommentarer, har nog flera sidor jag skrivit om barnens roliga kommentarer genom åren..
    gud va underbara de är! längtar tills man får ta del av fantasin från vårt lilla pyre =)
  • sunflower79

godmorgon tjejer! haft en ganska bra natt.. förutom att jag lärt mig att när jag vaknar MÅSTE jag gå upp o kissa o inte somna om.. för när jag vaknade nästa "pass" var blåsan så sprängfylld att jag knappt kunde ta mig upp ur sängen.. fy fan va ont det gjorde!!!

idag är det fönsterputs och storstäd som står på agendan! ha en bra dag!

• sunflower79

finns många bra salvor men det bästa (vad jag har hört) är den egna bröstmjölken som är läkande på så många sätt.. plus att bäbis slipper få i sig ämnen från olika salvor.. även om de ska vara ofarliga
    hoppas det läker bra snart iaf helen! måste göra helvetiskt ont!!

• sunflower79
    Helen C skrev 2010-11-12 09:44:18 följande:
    sunflower- Det gör förbannat ont ska jag säga dig. Man ska smörja in med bröstmjölk först och sen salvan....Vill kunna njuta av min amning, inte smärta
    aha det är så det är! ja som sagt jag har ingen egen erfarenhet ännu Skäms måste vara skitjobbigt att inte få njuta av det härliga i amningen o närheten!! har de här salvorna lite bedövande effekt oxå, kan man hoppas?
  • sunflower79
    NoahLeah skrev 2010-11-12 11:48:40 följande:
    Självklart ska ju alla som hängt i denna tråd vara i samma bebistråd sen.
    håller fullständigt med =)
  • sunflower79
    Carolina13 skrev 2010-11-12 12:05:41 följande:

Ha ha ha... försökte precis måla tånaglarna... så snyggt det blev.. INTE.. hahaha

nåt i vägen månne?
  • sunflower79

barnen i mitt liv; jag har haft cravings o har fortfarande på olika citrusfrukter o andra "friska" frukter.. började med citronvatten som var det enda som hjälpte mot illamåendet, sen gick det över till jordgubbar o nektariner.. men nektarinerna fick INTE vara mogna, utan hårda som äpplen haha.. o nu e det grape o clementiner för hela slanten!
    du då?

• sunflower79
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-12 14:01:51 följande:
    Sunflower - Kopierar det jag skrev innan

Mina graviditetscraving har och lär förbli kräftor jag skulle kunna äta dom frukost, lunch och middag haha men nu har jag nog förätit mig på dom eller så var det för att dom vi sist åt luktade för hemskt och var supermjuka så man tappade suget.. Bra det tycker min gubbe som slipper såna dyra utgifter :)

Usch känner mig så trött och skulle vilja passa på att vila innan dom stora barnen kommer hem vid 16, sen ska vi till min pappa som fyllde igår vid 18:30 känns ju inte som man har så jätte lust med det när jag inte kan gå och när två av fyra barn kommer vara supertrötta och griniga vid den tiden eller nja vid 20 tiden då.. Sitter  och lyssnar på min tjej som babblar om hur man gör datorer och ritar en massa krumelurer med rutor på ett papper och säger att det är en bästaste data som hon har osv.. Slutade nog lyssna för några timmar sen haha..
    aha missade det =) ni hade hunnit skriva så många sidor så jag blandade ihop allt haha...
    här är jag nu klar med att ha putsat alla fönster, alla blommor duschade och har bara kökets lister o skåpsluckor kvar att torka.. sen är det bara dammsuga o våttorka golv kvar.. förutom toan kom jag på som är såå tråkig att göra! får kanske bli imorgon!
  • sunflower79
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-12 14:08:10 följande:
    Sunflower - Hur orkar du?? Haha sist jag dansade en vals med dammsugaren var nog för två månader sen då jag dammsög alla våra 120 kvm fast jag dammsuger den lilla hallen ofta det behövs med två katter och fyra barn :)
    haha jadu jag vet faktiskt inte vart all min energi kommer ifrån.. men jag ska inte sticka under stol med att det börjar kännas i ryggen o jag har fått en del sammandragningar under dagen.. men det är så skönt att se hur varje rum får sig ett lyft att det är värt varje sammandragning hihi..
    nu e det äntligen bara toan och golven som ska få sig en omgång oxå.. men funderar på att vänta me det tills imorgon... ska gå o klippa mig strax o sen är det väl dags att börja med middagen! gubben får skala potatis haha
    Kinne79 skrev 2010-11-12 14:30:36 följande:
    Hmm, var nyss och bajsade och fick ganska mycket klarrött blod på pappret. Har inget ont därbak och jag är varken hård eller lös. Men visst borde det ändå bara vara ett blodkärl som spruckit? Inget att oroa sig för väl?
    här har du en som blivit lite av en expert på hemmisar Skäms de behöver inte synas utanpå utan kan sitta precis innanför hålet så att säga o det kan helt enkelt varit en sån som brast.. borde inte vara nåt farligt.. du har ju inte ont! du får se om det kommer mer eller stannar av..
    Frogster skrev 2010-11-12 14:32:37 följande:
    Stort grattis Maddie!

Snabbkikat i den andra tråden och den var läskig Skäms
    Röstar för att vi fortsätter här eller startar en "egen" tråd!

Lista över när alla föddes vore kul! Gärna då med vilken v. de föddes, vikt och längd. Tycker sånt är skitkul att titta på och följa för jag blir alltid så fascinerad över vilka variationer som finns.

Vore skönt att kunna kika där istället för att behöva fråga i och med att åtminstone jag har jättesvårt att hålla isär allt Skäms
    Eller vad tycker ni andra?
    håller fullständigt med dig =) vi fortsätter här o sen gör vi en liten tråd med info om våra bäbisar =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2