• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn

Idag ringer jag bm. Jag kan inte låta bli o noja Hoppas, hoppas bm ställer upp o lyssnar på hjärtljud så man kan åtminstone njuta av sin semester (såvida hon hittar hjärtljud)

Med Olivia kände jag redan bubbel vid detta laget. Vet att man inte behöver känna tidigare m andra barnet men ändå. Hoppas jag nojar i onödan!

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • PennyJenny
    Marinero skrev 2010-05-31 07:42:41 följande:
    Idag ringer jag bm. Jag kan inte låta bli o noja Hoppas, hoppas bm ställer upp o lyssnar på hjärtljud så man kan åtminstone njuta av sin semester (såvida hon hittar hjärtljud)Med Olivia kände jag redan bubbel vid detta laget. Vet att man inte behöver känna tidigare m andra barnet men ändå. Hoppas jag nojar i onödan!
    Lycka till, hoppas BM låter dig komma dit så du får lyssna. Jag är helt övertygad om att allt är finemang där inne
  • frukarlssonn
    PennyJenny skrev 2010-05-31 07:54:27 följande:
    Lycka till, hoppas BM låter dig komma dit så du får lyssna. Jag är helt övertygad om att allt är finemang där inne
    Tack jag hoppas du har rätt!
  • popcornplaya

Hej, har inte varit inne på hela helgen. Vi har haft fult upp med sambons födelsedagskalas och sen mors dag. Fick i alla fall jättefina blommor och en bok. Tänk att nästa mors dag har men en till!

Och rul den här veckan!! Torsdag för att vara mer exakt. Längtar så sjukt mycket men är sammtidigt jättenervös.

Men jag kände faktiskt bebis i lördags när vi kollade på eurovision. Man blir så glad. Men det är ända gången.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • sebbe123
    Helen C skrev 2010-05-30 21:49:31 följande:
    Är i v 15 så jag vet att det är lite tidigt och känna nått än, men man längtar ju ändå{#lang_emotions_wink}
  • frukarlssonn

Min bm jobbar inte idag men jag fick tid 9.45 hos en annan bm Hoppas jag får höra det jag vill höra. Vet ju att det är rätt tidigt men ja, oron finns där

• Hedi

Chanell: Jag känner inte heller mkt! vi ligger ju väldigt lika i tid. Men kolla om du är orolig.

• Zazz82
    sebbe123 skrev 2010-05-30 21:47:02 följande:
    Oj vad det har skrivits mycket här i helgen.Har varit på en liten helgtripp med familjen och hälsat på mamma och mina syskon, haft en toppen helg, men känner tyvärr inte av bebis än, bara väntar och längtar.
    De kommer att komma, tro mig

tessiej skrev 2010-05-30 19:46:41 följande:
    När jag väntade dottern som är född i aug la jag alltid något på magen om jag hade bikinin på. Mest för att min BM sagt precis som Loppan09´s BM sagt. Att det hade med ljuset, strålarna och värmen att göra.. sen kunde jag aldrig sitta länge i solen. Blev jättevarmt och jag blev yr och dottern protesterade i magen. Nu är det ju lite längre till nov än det var till aug med dottern så jag lär nog klara av värmen lite bättre (om vi nu får någon värme i sommar).  Dock lär jag nog inte sola magen så mkt men jag får se. Solade då den när vi var på Kanarieöarna men då var jag iof bara i v.9!
    Eller hur vart fan är värmen någon stanns. Men och andra sidan kanske skönare med lite svalka ju större vi blir. Men hela Maj har ju varit kallt för att ha varit Maj tycker jag.. Har för mig det var sommar värme på riktigt i slutet av Maj förra året..
  • Zazz82
    Helen C skrev 2010-05-30 20:02:52 följande:
    Har eran mage börjar bli hård hela tiden????? Min har blivit de nu.....
    Min mage är hård :)
  • Zazz82
    Marinero skrev 2010-05-31 07:42:41 följande:
    Idag ringer jag bm. Jag kan inte låta bli o noja Hoppas, hoppas bm ställer upp o lyssnar på hjärtljud så man kan åtminstone njuta av sin semester (såvida hon hittar hjärtljud)Med Olivia kände jag redan bubbel vid detta laget. Vet att man inte behöver känna tidigare m andra barnet men ändå. Hoppas jag nojar i onödan!
    Gud vad jag känner igen mig. Vet ni vad som hände mig? Vecka 14 och vecka 15 var jag 92,5 cm i omfong av magen. Jag tror men är inte säker att jag kände bebis en gång vecka 15 Men sen var det helt stilla i min mage ända till vecka 17 18 och vecka 17+0 mätte jag omfånget på morgonen innan jag ätit precis som det andra vveckorna. D
    å hade magen krympt till 90 cm Blev jätte orolig och ringde BM. Hon var ju inte direkt lugnanade mot mig och sa bara det finns aldrig några grantier. Och vi lyssnar inte på hjärt ljud här fören efter vecka 18. Som tur är började jag känna bebis ordentligt vecka 18 och nu är det full rulle ich jag är i vecka 20 nu. Och magen växer igen.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2