• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Loppan11
    Zazz82 skrev 2010-05-30 17:35:44 följande:
    Ja precis också vad ag hört- Förra sommaren var det syster som var gravid (med första barnet) Och hon fjantade runt med handukar över magen hela sommaren och sa hur farligt det var fr Uv strålar som gick rätt in till bebis..
    Marinero skrev 2010-05-30 17:37:59 följande:
    Jaså? Nää de har jag aldrig hört.
    Jo. Jag har faktiskt också blivit uppmanad av BM att inte sola magen. Lägga på handukar och liknande. Det har med ljuset, strålarna och värmen att göra sa min BM.
  • frukarlssonn
    Loppan11 skrev 2010-05-30 18:55:16 följande:
    Jo. Jag har faktiskt också blivit uppmanad av BM att inte sola magen. Lägga på handukar och liknande. Det har med ljuset, strålarna och värmen att göra sa min BM.
    Jaså? Ok har aldrig hört innan, bara att man ska sola med måtta såklart men att det är "farligast" för mamman just pga pigmentfläckar. Jaja, jag kommer inte ligga och gassa i solen ändå {#lang_emotions_smile} Men går jag lite mellan poolen och solstolen kommer jag inte springa med handduk iaf {#lang_emotions_smile}
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • tessiej

När jag väntade dottern som är född i aug la jag alltid något på magen om jag hade bikinin på. Mest för att min BM sagt precis som Loppan09´s BM sagt. Att det hade med ljuset, strålarna och värmen att göra.. sen kunde jag aldrig sitta länge i solen. Blev jättevarmt och jag blev yr och dottern protesterade i magen. Nu är det ju lite längre till nov än det var till aug med dottern så jag lär nog klara av värmen lite bättre (om vi nu får någon värme i sommar).  Dock lär jag nog inte sola magen så mkt men jag får se. Solade då den när vi var på Kanarieöarna men då var jag iof bara i v.9!

• Helen C

Har eran mage börjar bli hård hela tiden????? Min har blivit de nu.....

• frukarlssonn
    tessiej skrev 2010-05-30 19:46:41 följande:
    När jag väntade dottern som är född i aug la jag alltid något på magen om jag hade bikinin på. Mest för att min BM sagt precis som Loppan09´s BM sagt. Att det hade med ljuset, strålarna och värmen att göra.. sen kunde jag aldrig sitta länge i solen. Blev jättevarmt och jag blev yr och dottern protesterade i magen. Nu är det ju lite längre till nov än det var till aug med dottern så jag lär nog klara av värmen lite bättre (om vi nu får någon värme i sommar).  Dock lär jag nog inte sola magen så mkt men jag får se. Solade då den när vi var på Kanarieöarna men då var jag iof bara i v.9!
    Ja jag kommer inte sitta och sola mig alls så utan klart man kommer va i solen när man är ute o går vid poolen o så men har nog inte ro att gassa med en liten ettåring Och sen känns det inte hlr helt hundra när man är gravid.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Helen C

Jag drar alltid upp min tröja när jag e på toaletten, jag vet, men en vana=) Bebisen sparkar lite obehagligt nu=) Det e mysigt, men hoppar till varje gång.... Nu gjorde den så.....

• sebbe123

Oj vad det har skrivits mycket här i helgen.
    Har varit på en liten helgtripp med familjen och hälsat på mamma och mina syskon, haft en toppen helg, men känner tyvärr inte av bebis än, bara väntar och längtar.

• Helen C
    sebbe123 skrev 2010-05-30 21:47:02 följande:
    Oj vad det har skrivits mycket här i helgen.Har varit på en liten helgtripp med familjen och hälsat på mamma och mina syskon, haft en toppen helg, men känner tyvärr inte av bebis än, bara väntar och längtar.
    Skönt och få komma iväg.... Vilken vecka är du i???
  • kicki08

Tjena tjejer

Har inte varit inne på hela helgen för det har varit bröllop Min brorsa gifte sig igår och vi var toastmaster och toastmadame så det har funnits att göra. SUPERKUL och vackert var det

Föresten så ska vi på RUL imorgon kl 8.30. Så JÄKLA nervös är jag
    Vi hoppas på att få reda på vad det blir för kön

• PennyJenny
    kicki08 skrev 2010-05-30 22:07:00 följande:
    Tjena tjejerHar inte varit inne på hela helgen för det har varit bröllop Min brorsa gifte sig igår och vi var toastmaster och toastmadame så det har funnits att göra. SUPERKUL och vackert var det Föresten så ska vi på RUL imorgon kl 8.30. Så JÄKLA nervös är jag Vi hoppas på att få reda på vad det blir för kön
    Lycka till!! Imorgon ska vi på RUL, är dödsnervööööös!!!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2