• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Madebyday

Jag har BF 21 Nov.
    Jag har inte känt riktigt likadant som dig, mitt går inte ner i benen, utan håller sig i köns-regionen endast.
    Men det kanske kan ha med förberedelserna att göra, hoppas!!! :D

MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • frukarlssonn

Oj här va det tyst ikväll Drömmer

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Annizsj

Min bebbe har varit fixerad iaf sen i onsdags då jag var hos bm. Men just nu händer nada!!! Nu ska vi titta på den nya twilightfilmen!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Barnen är mitt liv

ja det är tyst överallt från alla mammor tycker jag..

• Kinne79

Nu är jag tillbaka vid datorn. Har kollat på Sex in the city 2.

Slemproppen, hur funkar den? Hur ser det ut när den  lossnar? Har nu två gånger när jag torkat mig fått som äggviteflytning på pappret, är det början på slemproppen eller något annat?

• sunflower79

sassa; usch ja såna tankar bara strömmade ju genom huvudet på mig! blääää...

NJ; men ååh va trött man blir när de inte är noggranna! hur har det gått tills nu ikväll då?

jojo; det var smart! har oxå duschen nära toan!! ska läggas på minnet =)

trulsa; hihi va mysigt! men förstår att du kände dig som nr 2 haha.. skönt att han e hemma!!

madebyday; det låter som det kan vara bäbis som trycker neråt och råkar klämma någon nerv.. känns det nästan som nålstick i livmodertappen?? lite som när man tar ett cellprov?

josefine; sånt har jag oxå o det har jag tolkat som förvärkar.. det känns nästan som man ska trilla om man tar ett steg.. allt låser sig!!

jag är tillbaka o det var ju som vanligt maaaaassor att läsa när man varit borta en hel dag haha..
    iaf kan jag säga att bäbis varit nästan som vanligt igen efter min mardrömsmorgon! efter att jag fått i mig lite macka o varmt te så började den knöla lite o sen har den gjort det med jämna mellanrum, men ändå på ett mkt lugnare sätt! märkligt att det kan ändras så bara på nåt dygn!!

• kicki08
    Madebyday skrev 2010-11-19 16:56:48 följande:
    Varken jag eller BM vet om den är fixerad,
    tydligen ska jag vara så pass spänd i nedre mag musklerna (eller om det beror på att min mage är lite större i vanliga fall, när jag inte är gravid) som gör att BM inte kunnat känna bebis huvud för hand, utan fått kolla upp bebis riktning via UL. Och på UL kunde hon inte se om det var fixerat.
    Okej. Men iallafall så kände jag sådär nån dag innan det satte igång för mig. Hon borrade ner sig rejält och gjorde sig redo
    Annars kan det ju vara att din bebis fixerar sig nu. För det kan ila och ha sig när bebis trycker mot nerver
  • Madebyday
    Sunflower79:
    Ja, det kan man säga, det ilar till snabbt, som ett litet stick.
    Låter bra om det skulle vara så att den bebis gör sig redo, jag längtar såååå Skrattande

Kicki08: Det låter bra!! Detta kan alltså vara de första tecknen för mig att en förlossning närmar sig.
    Isåfall få det gärna ila mera Flört Jag håller tummarna.

Måste lova mig själv en sak, blir det ingen bebis i natt, vilket jag inte tror...så MÅSTE jag packa BB-väskan imorn..har dragit ut på det alldeles FÖR länge. Har BF på söndag!! Tyst
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Helen C
    Trulsa79- Så hade jag när slemproppen lossnade, hade så några dagar tills de gick över till blodblandad....
  • Kinne79
    Helen C skrev 2010-11-19 20:46:21 följande:
    Trulsa79- Så hade jag när slemproppen lossnade, hade så några dagar tills de gick över till blodblandad....
    Åh, det var precis det svaret jag hade hoppats på.

Hur många dagar innan förlossningen började du få såna flytningar?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2