• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NJsmamma
    Jojo 85 skrev 2010-11-19 14:12:27 följande:
    NJ: vad är det för bunke? Går du hemma än el är du inlagd åtminstone?
    Fick med mig en stor platsbunk typ från mvc och har en slags tratt där jag får kissa i så att det inte blir ngt "spill".. Är hemma men kommer ringa in vid minsta annorlunda känsla kan jag lova.. Har mina värkar inte tilltagit och kommit igång ordentligt tills vi ska till antenatal imorgon och lämna in den här så tänker jag kräva en undersökning och att dom kollar mig ordentligt.. för egentligen ska jag bara lämna in dunken och vänta på att dom ska ringa upp mig när dom kollat urinen, för det tar tydligen tid och det gör dom inte med en gång... hade inte förväntat mig ngt annat iaf, det verkar ju som att man ska ligga och krampa eller ngt innan dom tar en på allvar!!
    Hedi skrev 2010-11-19 15:07:54 följande:
    NJ: Tycker ocksa de kan sätta igang dig, du var väl dessutom öppen en bit redan?

Eimi: Vila och ta en kopp ingefära/kanel te!!
     Yes, var ju öppen 2 cm i onsdags när dom undersökte så det borde väl inte vara några problem tycker jag med att få igångsättninga, fastän det skrämmer mig lite:(

Ang krystvärkar, med dottern krystade jag i 40 minuter sedan var hon ute, tyckte det var en pärs..
  • Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-11-19 16:17:02 följande:
    Ska ta till mej av era kiss tips o lägga på minnet.. Hoppas ju på vaginal förlossning denna gången. Vi har toan precis bredvid badkaret så då kanske det funkar att Sätra igång duschen med ljummet vatten o använda den.. Ner i toan alltså. Använde den för att tvätta rent mej från avslaget när jag fått J. Istället för att hoppa in i duschen varje gång., när det fortfarande kom så mkt.
    Åh, tack för tipset. Det borde funka hos oss också, tack det hade jag nog inte kommit på själv.
  • Barnen är mitt liv

Krystningar - nr 1 45 min,
    nr 2, 45 min som oxå var allt som allt från första värk,
     Nr 3,  från första värk 9 min

Så långa krystningar? Jo taaaaack! Vill gärna hinna vara med själv oxå när barnen kommer ut haha..

• Madebyday

Tidigare för nån veckan fick jag vid ett enstaka tillfälle en ilande känsla där nere, tänkte inte mer på det.
    Men nu i eftermiddag har jag fått samma ilande känsla vid flera tillfällen.
    Det liksom ilar och strålar neråt, känns som man vill hålla ihop benen.

Kan det vara ett tecken?
    Någon som känt likadant?

MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • kicki08
    Madebyday skrev 2010-11-19 16:49:22 följande:
    Tidigare för nån veckan fick jag vid ett enstaka tillfälle en ilande känsla där nere, tänkte inte mer på det.

Kan det vara ett tecken?
    Någon som känt likadant?
    Är din bebis fixerad? för det låter som att bebis trycker sig längre ned i bäckenet och gör sig startklar
  • Party of five

Grattis Love3 till tjejen!!

Mina krystningar var  så här: 38 min med första, 7 min med andra, 2 min med tredje och 3 min med fjärde (det står 5 min på pappren, men bm sa under fl att det tog 2-3 min och det var inte ens två värkar.

Mamma till fyra barn f. 2001, 2003, 2008 och 2010
  • Madebyday
    kicki08 skrev 2010-11-19 16:52:27 följande:
    Är din bebis fixerad? för det låter som att bebis trycker sig längre ned i bäckenet och gör sig startklar
    Varken jag eller BM vet om den är fixerad,
    tydligen ska jag vara så pass spänd i nedre mag musklerna (eller om det beror på att min mage är lite större i vanliga fall, när jag inte är gravid) som gör att BM inte kunnat känna bebis huvud för hand, utan fått kolla upp bebis riktning via UL. Och på UL kunde hon inte se om det var fixerat.
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Jojo 85

NJ: ja det tycker jag du ska!
    Låter så skumt att dom ska avvakta när du har så mycket protein i urinet.. HF hämmar ju tillväxten av bebis då den inte får i sej mat på samma sätt eftersom moderkakan är sjuk.

• josefinene
    Madebyday skrev 2010-11-19 16:49:22 följande:

Kan det vara ett tecken?
    Någon som känt likadant?
    har BF den 22 november och i förrgår hade jag samma känsla som du beskriver. Det liksom ilade ner i ljumsken och insidan av låren och jag kunde knappt stödja på benet medan det pågick. Samtidigt kände jag ett tungt tryck nedåt. Min bebis har varit fixerad sedan 3 veckor tillbaka och legat ganska långt ner i bäckenet, så det är inte det. Hoppas att det är pga att den gör sig startklar

Ikväll är det fullmåne och enligt barnmorskorna som jag har pratat med föds det flest barn då
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2