• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kwackie
    EimiDevine skrev 2010-11-20 08:41:59 följande:
    Jojo85: vaddå tox prov?
    tox prov = blodprover som visar huruvida de andra organen är påverkade av HF, finns lilla & stora tox dvs ett litet antal prover och ett större antal, de kollar allt från infektionsvärde, blodplättar till leverstatus och gallsyror.

urin o bltr kollar man var för sig men är indikationer på hf oxå, urinsamling på 24timmar e oxå mkt talande för om man har HF eller inte och i vilken skala den i sådana fall ligger på
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-11-19 23:16:47 följande:
    Jag är så impad av er som fortsätter amma trots sår, svamp, mjölkstockning odyl. Jag tror inte jag kommer göra det faktiskt utan kommer nog snabbt ge upp. Innan jag blev gravid så tyckte jag att tanken på att amma var obehaglig, nu har jag kommit såpass att jag tänker prova och funkar det så är det bra, gör det inte det så tar jag nog till ersättning relativt snabbt.
    jag e oxå sån som ger upp väldigt lätt. så börjar amningen strula så tänker jag inte kämpa med den. men än så länge har den gått bra så det e skönt. det enda är att han ligger vid bröstet o äter konstant o sen ersättning på det så han går ju upp massor i vikt......
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-20 10:30:15 följande:
    ja kan bjuda in dig =D
    jag vill oxå vara med i gruppen
  • Barnen är mitt liv

alla som inte är med i facebookgruppen, tror det är taniko och hedi kvar maila någon utav oss eller skriv era förnamn och efternamn så hittar vi er där!!

• Kinne79
    Rosen skrev 2010-11-20 10:47:02 följande:
    jag e oxå sån som ger upp väldigt lätt. så börjar amningen strula så tänker jag inte kämpa med den. men än så länge har den gått bra så det e skönt. det enda är att han ligger vid bröstet o äter konstant o sen ersättning på det så han går ju upp massor i vikt......
    Ger upp lätt...haha nu fick du mig att känna mig som en looser.  
    Nja, jag tror bara att det blir bra människor av flaskätare också, så jag kommer inte stressa ihjäl mig över ammningen. Funkar det så är det bra gör det inte det så blir det flaska. Jag är själv flaskbarn och var aldrig sjuk som liten och nu som vuxen verkar jag ju vara relativt normal.
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-20 10:48:11 följande:
    jag vill oxå vara med i gruppen
    jag har lagt till dig
    William 070824 & Linus 101020
  • sunflower79

maddie; wow vilken berättelse!! jättetacksam för att du ville dela med dig! skönt att allt gick bra tillslut =)

josefin; låter som du får en bra dag idag med massa godis hihi..

emi; man får vara less.. när du skriver 280 dagar känns det helt plötsligt som man varit gravid väääldigt länge hihi

• Atlet

Får jag  också vara med i gruppen på FB?

• Hedi

Bebis: GRATTIS Baby

Barnen: Ja jag har facebook, jag är kompis med Helen och Rosen tror jag det är. Kan nagon lägga till mig, vill helst inte skriva mitt namn här. Men kan inboxa nagon!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2