• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-20 22:31:24 följande:
    SUCK!!
    Som idag när jag hade ammat Linus, så kinka han.. då säger hon "får du ingen mat av din mamma" du kanske skulle ha lite tillägg så du blir mätt i magen
    typiskt sånt som hon oxå skulle kunna vräka ur sig...
  • Barnen är mitt liv

Men jisses vilka hemska svärmödrar ni har tjejer!! Styrkekramar bara av att ni orkar!!

Skriver på fb ist för här är jag alldeles för rädd för att folk ska snoka här

• Rosen
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-20 22:43:31 följande:
    Men jisses vilka hemska svärmödrar ni har tjejer!! Styrkekramar bara av att ni orkar!!

Skriver på fb ist för här är jag alldeles för rädd för att folk ska snoka här
    ja kanske bättre att skriva på fb kom jag på... nåja.. gör det nästa gång
    nu ska jag sova, hoppas jag jag tror nicco vaknar när som men jag ska göra mig klar för sängen
    natti natti
  • Annizsj

Säger som barnen i mitt liv--- fy vilka svärmammor! Att de har mage att behandla sådana toppenmammor på detta vid! Kram till er!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Belavon

Usch vilka svärmödrar, kanske bra att min bor i England så jag inte behöver anpassa mig efter någon annan ;)

Här händer inte mycket. 1 vecka 1dag kvar nu. Allt är bra med bäbis men magen känns så stor och i vägen. Har inte mycket att uppdatera om.

Alla som kämpar med amning och andra syskon och allt vad det kan vara, ni gör det jättebra! Hejja!

• NoahLeah

Hej tjejer, är inte så aktiv just nu me´n kämpar´på med lite strulig amning, ena bröstet funkar inte så bra o får inte till det med amningsnappen heller fast det gick bra på återbesöket. Har även fruktansvärt ont  i underlivet, kissa är hemskt, bajsa sisådär o kan knappt sitta ner.

Var på återbesök idag o lillan har bara gått ner 185 gram sen i tisdags o det känns ok och hörseln var utan anmärkning samt att min liv´moder hade gått tillbaks jättebra.

Hur sover era små, i egen säng el samsovning?

• sunflower79

rosen; men herregud vilken människa! ja precis som du skriver, fattar hon inte att hon gör bort sig när hon beter sig så inför andra! hade ju varit smartare att göra det när ni e själva så inget kan bevisas!

william; vilken jävla kommentar! *morr*

• mzetterblad
    NoahLeah skrev 2010-11-20 23:18:27 följande:
    Hej tjejer, är inte så aktiv just nu me´n kämpar´på med lite strulig amning, ena bröstet funkar inte så bra o får inte till det med amningsnappen heller fast det gick bra på återbesöket. Har även fruktansvärt ont  i underlivet, kissa är hemskt, bajsa sisådär o kan knappt sitta ner.

Var på återbesök idag o lillan har bara gått ner 185 gram sen i tisdags o det känns ok och hörseln var utan anmärkning samt att min liv´moder hade gått tillbaks jättebra.

Hur sover era små, i egen säng el samsovning?
    Linus somnar i insatsen till vagnen på kvällen, sen när han vaknar så liggammar jag honom o så somnar vi tills han ska äta nästa gång.. då somnar han antingen brevid mig eller på mig
    William 070824 & Linus 101020
  • frukarlssonn

Herregud vilka svärmödrar säger jag med Skrikandes Hur kan de behandla er på det viset? Har de mindervärdeskomplex på ngt sätt så de känner att de måste trycka ner ngn annan? Åj jag hade blitt galen, jag kan tåla mkt men tillslut hade jag exploderat kan jag tala om! Nä ni är toppenmammor, inte värda att ta emot sån skit!!!! {#emotions_dlg.flower}

Taniko: va jobbigt med amningen Det är verkligen en konst och ska mkt till för att det ska funka smärtfrit!!

Mitt avslag verkar nästan ha försvunnit. Va blödningsfri i två dar, sen kom det tillbaks lite och nu har jag inte blött igen. Hoppas det håller sig borta nu, är ju 4.5 v sen jag födde barn.

Ang samsovning så sover Freja bredvid mig. Jag ammar varannan/var tredje timma och då somnar jag alltid ifrån när jag gett bröstet.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • tessiej

oj vad jag blir lessen när jag läser hur williams mamma och rosen behandlas av sina svärmödrar. Styrkekrama till er.

Vilken natt vi haft här idag. Jag har varit vaken mellan 3-6. Iza vaknade och ville äta, sen vart det blöjbyte. Sen brukar hon somna om men nej inte inatt. Då skulle hon ha mera mat, sen vart det blöjbyte igen.. försökte gunga henne till sömn i min famn men varje gång hon var på väg att somna tvärspände hon sig och skrek till..  aja vid 6 somnade hon om och nyss klev jag upp. Tur att sambon är hemma så att han tog Ebba imorse så att jag fick sova lite. Är så spänd i nacken idag så jag tippar på att jag suttit konstigt inatt med huvudet.
    Idag ska vi till svärföräldrarna. Sambons bror och hans tjej är här i helgen (dom bor 20 mil bort) så vi ska umgås med dom idag. Igår när dom kom förbi en sväng sov Iza hela tiden så jag hoppas hon är mer vaken idag.

Ebba 080805 & Iza 101115
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2