• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • josefinene
    sunflower79 skrev 2010-11-22 00:03:18 följande:
    sitter här i min ensamhet o dricker hallonbladste... har inte känt nåt på hela dagen idag.. men för bara några minuter sen började bäbis stöka i magen och jag känner ett tryck neråt och värk i ljumskarna och i ryggslutet! bara att vänta o se.. jag tror ju på fullmånen =)
    hur går det? Är det dags att åka in för dig?

Jag har haft värk hela natten. Har knappt kunnat sova, men det kan ha berott på min sambos snarkningar också. Att de höll mig vaken så att jag kände värken och inte tvärtom.
    Rumlade i magen och vid 03 var jag tvungen att kräkas. kändes so om man skulle svimma och jag har ingen aning om vad det var, för nu mår jag bra igen. Trodde jag åkt på magsjuka, hoppas verkligen inte!
    Nu värker det inte så mkt i magen längre men bebisen har hicka och har vänt sig med ryggtavlan mot andra sidan.
    Idag är min BF!!!
  • Annizsj

Josefin- sådär känner jag också. Kunde inte sova inatt hade ont i magen plus att bebis bökade obehagligt mkt. Halsen är helt kass och trött som en gnu. Minstingen är jätteförkyld även storebror... Allt är underbart massa snö där ute....

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Belavon

Här är det lite kyligt idag -18, vackert vitt ute. Ska på sista UL idag och få tid och planera igångsättning om jag går över BF på söndag. Hoppas bara allt är bra med bäbis så den får komma ut normalt och helst av sig själv innan. Lite nervös och jag vet inte varför, alla koller innan har ju varit bra.

• mzetterblad
    Belavon skrev 2010-11-22 08:15:03 följande:
    Här är det lite kyligt idag -18, vackert vitt ute. Ska på sista UL idag och få tid och planera igångsättning om jag går över BF på söndag. Hoppas bara allt är bra med bäbis så den får komma ut normalt och helst av sig själv innan. Lite nervös och jag vet inte varför, alla koller innan har ju varit bra.
    Håller tummarna för dig att det ska starta spontant
    Får hoppas din bebis är som mina barn vart, så fort jag fått datumet för igångsättning så har förlossningen startat spontant samma dag, och dagen innan
    William 070824 & Linus 101020
  • Annizsj

Bf imorgon ! Inget händer sömnlösa nätter, sjuk, sjuka barn allt känns piss just nu!!!!

• Barnen är mitt liv

Bf+1 idag *Inte ruuuuligt*

Belavon hur kommer det sig att du redan nu får kolla ul och ev tid för igångsättning?

Annizsj Lider med dig men nu är det så att jag ska ha barn före dig :P Eller kanske samtidigt annars blir jag osams med dig haha

• josefinene

Usch, jag som annars har tyckt att BF i november har varit bättre än BF i Juli som jag hade med äldsta dottern. Nu, med tanke på alla sjukdomar som snurrar omkring, är jag inte så säker längre... Mardröm att få åka in sjuk.

Med min äldre dotter fick jag ett igångsättningsdatum och samma kväll startade förlossningsvärkar. Ska tillbaka till BM på onsdag för att få ett datum för lilltjejen i magen och jag håller med. Egentligen är jag nöjd bara bebisen mår bra och att allt är som det ska. + BF eller inte. Man är bara så suuuugen på att få ut henne. Tom storasyster på 2 år längtar...

• josefinene

ps. det sägs att magen rumlar innan det är dags. Att man kan få symptom liknande magsjuka. Min dotter har ju varit hemma från dagis också sen i torsdags, så några magsjukebakterier ska vi väl ändå inte ha fått hem

• Annizsj

Jag mår illa hela tiden och magen är helt konstig . Man vill bara kräkas! Ojoj nu gnäller Viggo här

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2