NoahLeah skrev 2010-12-09 15:01:49 följande:
Vad ifrågasatte hon då?
Jag ringde på henne för att de hade glömt att ge mig medicin. När hon kom in så sa hon direkt till mig att besökstiden var slut så "han" måste åka ( tiden var slut men man kan ju prata om någon närvarande direkt och inte 3e person).
Hon sa man skulle absolut inte ha bäbisar sovandes på en kudde. Jag hade lagt en kudde under honom för att jag försökte få till liggamning och han somnade precis innan hon kom in.
Det låg en tröja på den andra sängen (vilket var till för om någon annan patient behövde den) Då sa hon att den måste vi ta bort och nu måste hon bädda om sängen för den ska ju vara ren. Jag bad om ursäkt och tänkte inte kommentera att både barnmorskor och läkare hade lagt saker på sängen (som inte var sterila :)
Sedan kom hon in vid 2 på natten utan att jag hade ringt. Hon skulle inte göra något speciellt utan kändes mest bara att hon skulle kolla upp mig.
Jag hade så mycket värk och hade inte fått mycket sömn. Jag var inte på humör just då :)
Annars var alla BM underbara och jag kommer komma ihåg tiden som positiv. Men jag älskade att komma hem. Nu får jag sömn och vila.