• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • dazazz

Du och jag, Sunflower... Det är vi som ska bevisa att graviditet kan tillbakabildas ;)

• Belavon
    sunflower79 skrev 2010-11-29 21:27:21 följande:
    belavon; ja man vet aldrig.. var ju absolut inte min mening att ta ifrån dig din glädje!! utan såklart glad för din skull.. men idag har varit en dålig dag med skitbesök hos bm som inte ville ens kolla min tapp eller hinnsvepa eller nåt alls!
    Ush för sådana BM, de är inte roliga. Du tog inte alls ifrån mig glädjen, jag försöker bara sprida lite till dig :)
  • Belavon

Hade lite kul hos en kompis som har fotoateljé. På min BF (40+0) dag! men det gick inte att trycka ut den...

• josefinene
    dazazz skrev 2010-11-29 21:49:35 följande:
    Du och jag, Sunflower... Det är vi som ska bevisa att graviditet kan tillbakabildas ;)
    glöm inte mig...   jag sitter också här och väntar. BF+7 passerar vid midnatt. Jag inbillar mig att min mage har blivit mindre igen och ALLA ringer varje dag, timme typ minut och frågar om bebisen har kommit.
    Nu förstår jag varför en del inte hinner in till BB. Man får så många falsk alarm hela tiden, så när det väl är dags kommer man väl inte att uppfatta det i tid.

dazazz, nr var ditt BF?

Belavon, vilken underbar bild! Skitsnygg!
  • josefinene

hur vet man frreten att bebisen får tillräckligt med näring nu efter och att det finns tillräckligt med fostervatten? Min mage är inte alls mjuk utan jag känner bebisen väldigt väl. En hård mage fast jag inte har sammandragningar. När ska man bli orolig? Kan man helt lita på barnmorskan?

• dazazz

Aj josefinene, då är det mest synd om dig... Min bf var igår så EGENTLIGEN har jag inte så mycket att gnälla om, men det är verkligen som att luften går ur en och det känns som att man väntat för eeeeevigt... Och man kan inte göra så mycket heller, det kan ju faktiskt sätta igång när som helst så jag vill inte gärna åka hemifrån utan mannen och han måste ju jobba. Och förresten orkar man ändå typ ingenting :(

Jaja, nu sova och hålla tummarna för att man blir väckt ;)

• Belavon
    josefinene skrev 2010-11-29 23:15:29 följande:
    hur vet man frreten att bebisen får tillräckligt med näring nu efter och att det finns tillräckligt med fostervatten? Min mage är inte alls mjuk utan jag känner bebisen väldigt väl. En hård mage fast jag inte har sammandragningar. När ska man bli orolig? Kan man helt lita på barnmorskan?
    Till 100% kan man kanske inte lita på BM. Men så länge du känner att bäbis rör sig var 6e timme eller så borde det vara lugnt. Skulle du av någon anledning bli orolig, så ring in till förlossningen. Alla BM jag träffat säger ring in 1000 gånger för mycket och de finns ju till för dig.

Alla i min familj har gått över tiden och ganska mycket, så det enda som känns positivt med diabetesen jag fick är att jag inte får gå för långt över tiden. Dock vill jag ju att det ska starta i natt så jag slipper medicinskt påverka min kropp till något den inte är beredd på. Men men.. ska väl gå det med.
  • josefinene

Ja, vi får hoppas på lite action för oss! Det är på tiden. Skrev just ett mail till min BM om att jag vill bokas in på ul redan nu. Oron är värst tycker jag. Min mage känns så omysig att bo i just nu. Hon borde vilja komma ut!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2