josefinene skrev 2010-11-29 23:15:29 följande:
hur vet man frreten att bebisen får tillräckligt med näring nu efter och att det finns tillräckligt med fostervatten? Min mage är inte alls mjuk utan jag känner bebisen väldigt väl. En hård mage fast jag inte har sammandragningar. När ska man bli orolig? Kan man helt lita på barnmorskan?
sorry josefin!! inte ska vi glömma dig heller! +7 är värst.. jag har +5 idag =) det där med hård mage är samma för mig.. är nog inte mkt plats kvar i magen men om den rör sig som den ska så är det ingen fara.. näring finns hela tiden!! det är du som blir utan!
såg oxå er diskussion om hur ofta man ska känna bäbisen.. igår när jag var hos bm så sa hon att man ska iaf känna bäbisen 6-8 ggr/dygn, men rörelserna kan eller ska kännas annorlunda nu, mindre aktiva och mer som buffar o skuffar eftersom det är så dåligt med plats.. så minsta lilla rörelse är ett gott tecken.. men om du inte känner bäbisen på 6 timmar eller mer ska du defintivt ringa bm eller direkt till fl!!!! för det lät inte så bra
Belavon skrev 2010-11-29 23:55:47 följande:
Nja, om de har fullt på förlossningen så blir jag inte igångsatt, då får jag vänta tills de har fött ut sina bäbisar. Men jag ska ringa in kl 7 i morgon och höra hur läget ser ut. De har bara två förlossningssalar i Ö-viks sjukhus. Som allt så går ju inget att få 100 svar på när det gäller förlossning. Men nu är jag inställd på att det ska starta. Efter undersökningen idag så har jag haft lite blodblandat och slemmiga flytningar så jag hoppas kroppen gör sig redo.
Hoppas bara att jag kan sova lite i natt, det kan ju behövas ;)
hur blir det idag??? lycka till oavsett!
NoahLeah skrev 2010-11-30 09:33:19 följande:
Hoppas ni får era bebisar snart, håller tummar o tår.

tackar