• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • josefinene
    Belavon skrev 2010-11-29 23:37:36 följande:
    Till 100% kan man kanske inte lita på BM. Men så länge du känner att bäbis rör sig var 6e timme eller så borde det vara lugnt. Skulle du av någon anledning bli orolig, så ring in till förlossningen. Alla BM jag träffat säger ring in 1000 gånger för mycket och de finns ju till för dig.

Alla i min familj har gått över tiden och ganska mycket, så det enda som känns positivt med diabetesen jag fick är att jag inte får gå för långt över tiden. Dock vill jag ju att det ska starta i natt så jag slipper medicinskt påverka min kropp till något den inte är beredd på. Men men.. ska väl gå det med.
    Var 6e timme? Så ofta rör on sig absolut inte och har inte gjort de senaste dagarna. Hon brukar vara vaken och aktiv 23-02.00, men just nu känner jag inte alls de där sparkarna som hon gav för några dagar sen. Kanske ska ringa direkt till BB imoron då.

Blir du igångsatt utan tvekan imorgon? Då är din bebis snart här ju! Härligt! Lyck TILL!
  • Belavon
    josefinene skrev 2010-11-29 23:48:05 följande:
    Alltså hon rör ju på sig, men inte så aktivt.
    Är du orolig så ring in. Min rör sig kanske 4-5 gånger per dag så att jag känner det. Men på CTG kurvan idag rörde den sig mest hela tiden. Så det kan ju vara att man inte känner av det själv.
  • Belavon
    josefinene skrev 2010-11-29 23:46:47 följande:
    Var 6e timme? Så ofta rör on sig absolut inte och har inte gjort de senaste dagarna. Hon brukar vara vaken och aktiv 23-02.00, men just nu känner jag inte alls de där sparkarna som hon gav för några dagar sen. Kanske ska ringa direkt till BB imoron då.

Blir du igångsatt utan tvekan imorgon? Då är din bebis snart här ju! Härligt! Lyck TILL!
    Nja, om de har fullt på förlossningen så blir jag inte igångsatt, då får jag vänta tills de har fött ut sina bäbisar. Men jag ska ringa in kl 7 i morgon och höra hur läget ser ut. De har bara två förlossningssalar i Ö-viks sjukhus. Som allt så går ju inget att få 100 svar på när det gäller förlossning. Men nu är jag inställd på att det ska starta. Efter undersökningen idag så har jag haft lite blodblandat och slemmiga flytningar så jag hoppas kroppen gör sig redo.

Hoppas bara att jag kan sova lite i natt, det kan ju behövas ;)
  • NoahLeah
    Belavon skrev 2010-11-29 22:22:49 följande:
    Hade lite kul hos en kompis som har fotoateljé. På min BF (40+0) dag! men det gick inte att trycka ut den...

Härlig bild.
  • sunflower79
    josefinene skrev 2010-11-29 23:15:29 följande:
    hur vet man frreten att bebisen får tillräckligt med näring nu efter och att det finns tillräckligt med fostervatten? Min mage är inte alls mjuk utan jag känner bebisen väldigt väl. En hård mage fast jag inte har sammandragningar. När ska man bli orolig? Kan man helt lita på barnmorskan?
    sorry josefin!! inte ska vi glömma dig heller! +7 är värst.. jag har +5 idag =) det där med hård mage är samma för mig.. är nog inte mkt plats kvar i magen men om den rör sig som den ska så är det ingen fara.. näring finns hela tiden!! det är du som blir utan!

såg oxå er diskussion om hur ofta man ska känna bäbisen.. igår när jag var hos bm så sa hon att man ska iaf känna bäbisen 6-8 ggr/dygn, men rörelserna kan eller ska kännas annorlunda nu, mindre aktiva och mer som buffar o skuffar eftersom det är så dåligt med plats.. så minsta lilla rörelse är ett gott tecken.. men om du inte känner bäbisen på 6 timmar eller mer ska du defintivt ringa bm eller direkt till fl!!!! för det lät inte så bra
    Belavon skrev 2010-11-29 23:55:47 följande:
    Nja, om de har fullt på förlossningen så blir jag inte igångsatt, då får jag vänta tills de har fött ut sina bäbisar. Men jag ska ringa in kl 7 i morgon och höra hur läget ser ut. De har bara två förlossningssalar i Ö-viks sjukhus. Som allt så går ju inget att få 100 svar på när det gäller förlossning. Men nu är jag inställd på att det ska starta. Efter undersökningen idag så har jag haft lite blodblandat och slemmiga flytningar så jag hoppas kroppen gör sig redo.

Hoppas bara att jag kan sova lite i natt, det kan ju behövas ;)
    hur blir det idag??? lycka till oavsett!
    NoahLeah skrev 2010-11-30 09:33:19 följande:
    Hoppas ni får era bebisar snart, håller tummar o tår.
    tackar
  • josefinene

jag har fått tid för ett extra ul imorgon, för att kolla fostervatten och moderkaka. De erbjöd mig även att komma in till fl, men eftersom jag känner bebisen (bara inte lika aktivt) så väntar jag till imorgon.

Idag ska vi på utvecklingssamtal med dottern på förskolan. Bra tidsfördriv mitt på dagen.

Annars känner jag inte av mycket... Kommer liksom till och från och jag börjar bli övertyad om att mitt datum egentligen skule ha varit 28/11 -vilket innebär att jag inte skulle ha gått över så mycket.

• sunflower79

ja men just det där du skrev om att man förstår dem som det går fort för! man går ju här hemma och tar emot värkarna o sen lägger det sig nåt halvt eller helt dygn.. när det väl är dags lär man inte fatta att det är på riktigt!

• dazazz

Josefin, jag håller med, man börjar bli orolig. Även om jag känner henne mycket så vet man ju att det är en farlig tid nu...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2