• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-12-11 17:00:16 följande:
    Härligt, jisses hon växer ju så det knakar Jag har börjat använda 62 av Lindex kläder!
    Skiljer det mycket i strl på olika märken/butiker? Vilka är mindre?
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-12-11 17:31:08 följande:
    Skiljer det mycket i strl på olika märken/butiker? Vilka är mindre?
    Ja Lindex kläder är mindre i storlekarna! HM:s är stora, Freja kan ff ha 50 i dom Ok de är på gränsen me de går. Pyjamasne jag har i 56 fr Lindex sitter nästan för litet nu! Så där är det skillnad.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-12-11 19:55:41 följande:
    Ja Lindex kläder är mindre i storlekarna! HM:s är stora, Freja kan ff ha 50 i dom Ok de är på gränsen me de går. Pyjamasne jag har i 56 fr Lindex sitter nästan för litet nu! Så där är det skillnad.
    Nej, vad krångligt, då måste man ju hålla koll så det inte redan är urvuxet när man tänkt plocka fram det. Idun kan fortfarande inte ha 50 än.
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-12-11 20:46:05 följande:
    Nej, vad krångligt, då måste man ju hålla koll så det inte redan är urvuxet när man tänkt plocka fram det. Idun kan fortfarande inte ha 50 än.
    Freja är ju 56 cm lång nu och 62 sitter bra, liiite stort men det är lättare att knäppa bodysarna än 56! Så testa bara så märker du hur de sitter Men Lindex är känt för att va mindre än andra märken.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Rosen

min kille e 5 veckor o på honom har jag börjat använda storlek 68 i bodys o tröjor eftersom 62 sitter lite väl tajt... köpte faktiskt en långarmad body på HM  i förrgår i storlek 74 så tänkte jag att det gör ju inget om den sitter lite sladdrigt nere vid knäppningen. men alltså den sitter inte ens sladdrigt, den sitter perfekt. o i armarna e den bara en cm för lång. helt sjukt va den killen e stor... men jag tror att han kommer stanna av lite i växten om nån månad så han kommer ju inte fortsätta vara så megastor för sin ålder så länge till. nu ser han ut som en 4månaders bebis ungefär...

• Atlet

Hej!
    I söndags morse kl.8.58 föddes Celine  3065 gr och 49 cm lång.
    Värkarna började kl 5 och vid nio var hon ute.

• Rosen
    Atlet skrev 2010-12-12 20:25:21 följande:
    Hej!
    åh grattis!!! gick allt bra? det gick ju fort i alla fall
  • NoahLeah
    Atlet skrev 2010-12-12 20:25:21 följande:
    Hej!
    Grattis!
  • Mita75

som sagt, vilken skillnad i aktivitet i tråden nu mera..

Här har jag en liten kille som tar det lite lugnt i viktuppgången så här i början, i alla fall om man jämför med min näst yngste son.. När L var 5 v vägde han ett helt kilo mer än Vincent gör nu.. Vi var på BVC i tisdags å då vägde han 4.560 - födelsevikten var 3750g så det går sakta med säkert uppåt.. Vi har gått på ett par extrakoller just för att han inte gick upp så mycket från början, men nu så kunde vi andas ut tyckte bvc-sköterskan  dom senaste två veckorna har han i alla fall gått upp 425g, vecka två gick han bara upp 100 - och det är ju på gränsen.

sen så har amningen ääääääätligen börjat fungera någotsånär normalt.. fick bröstinflammation för drygt en vecka sen - och kan ju säga som så att jag hellre föder ett barn i veckan än ammade flera gånger per dag under den tiden.. usch och fy.. hoppas att ni andra slipper den skiten, för det är inget jag önskar någon.. mjölkstockning är alldeles tillräckligt eländig.. När jag fick inflammationen så låg jag i sängen och ammade nästan varje gång, bet i kudden för att inte skrika, klamrade mig fast i täcket för att inte dra bort honom från bröstet och tårarna bara sprutade.. tur att det finns antibiotika..

Mina tre pepparkaksgubbar <3 <3 <3

♥ ♥ -97 -00 -05 -09 -10 ♥ ♥
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2