• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NoahLeah

Just det ja, moderskapsintyg....kan man få ut det innan man ska på  första besöket hos BM efter RUL?
    Ska ju ansöka om HP..måste man kanske göra redan nu?

• Sassa82
    oliven10 skrev 2010-06-14 13:32:13 följande:
    hej igen tjejer!
    är otroligt dålig på att skriva i dom olika trådarna.
    men jag är inne och läser allt varje dag som ni skriver Skrattande
    kanske ska bättre mig nu!
    imorn ska jag hämta mitt moderskapsintyg som ska skickas in till försäkringskassan...det är nu de hela känns verkligt (kanske)
    någon som vet vad man mer hos BM då ?
    Man börjar även lyssna på barnets hjärtljud oh mäta magen hos BM.
  • Jojo 85
    oliven10 skrev 2010-06-14 13:32:13 följande:
    hej igen tjejer!
    är otroligt dålig på att skriva i dom olika trådarna.
    men jag är inne och läser allt varje dag som ni skriver Skrattande
    kanske ska bättre mig nu!
    imorn ska jag hämta mitt moderskapsintyg som ska skickas in till försäkringskassan...det är nu de hela känns verkligt (kanske)
    någon som vet vad man mer hos BM då ?
    Sassa82 skrev 2010-06-14 13:48:30 följande:
    Man börjar även lyssna på barnets hjärtljud oh mäta magen hos BM.
    Så kollar BM säker järnvärde, blodtryck o ev urin oxå.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Annizsj

Blev ombedd av min BM att äta niferex redan i v.10-11. har inga reserver av järn i mina celler. Det jobbiga är att jag kommer få ta blodprov i armen varje gång jag är där..hatar det. blir så yr!

• oliven10
    NoahLeah skrev 2010-06-14 13:47:57 följande:
    Just det ja, moderskapsintyg....kan man få ut det innan man ska på  första besöket hos BM efter RUL?
    jag va på Ul den 4 juni, så imorn den 15:onde ska jag dit igen för bl.a få intyget Skrattande
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-06-14 15:09:08 följande:

Blev ombedd av min BM att äta niferex redan i v.10-11. har inga reserver av järn i mina celler. Det jobbiga är att jag kommer få ta blodprov i armen varje gång jag är där..hatar det. blir så yr!

usch, vad jobbigt! Jag brukar få feta blåmärken av blodprov i armen oxå. Varför räcker inte stick i fingret?

En lite komisk grej som BM sa till mej förra veckan om mina provsvar. "Ja, o du har ju samma blodgrupp som förra gången". Jag var tvungen att fråga om man ens kunde ändra, vilket tydligen har hänt i enstaka men ovanliga fall. Hade jag ingen aning om.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • MammaDeborah

Läser bara sista sidan... Det där med att betala för bilderna har vi sluppit. Mannen jobbar med avdelningens ultraljudsmaskiner så de vågar nog inte ta betalt av honom ;) I så fall hade han bara hämtat de själv ;)

Vi var på andra ultraljudet idag :D Gick jättebra och nu vet vi vad det är för sort, men det håller vi hemligt tills vidare. Hon tittade väääldigt noga och verkade vara väääldigt säker. Tjohoo! :)
    Enda "tråkiga" var att moderkakan ligger väldigt långt ner, sk föreliggande moderkaka så vi måste kontrollera moderkakans läge igen i vecka 34+. Å andra sidan får vi ett extra ultraljud och det är ju roligt ;) Jag hoppas innerligt att jag inte tillhör de procenten som moderkakan inte flyttar sig på. Jag vill verkligen inte behöva förlösas med snitt... Men är det så, så är det så... Inget att göra åt..
     Bebis mår utmärkt och på torsdag är vi halvvägs. Känns underbart på alla sätt! :)

Stor kram till er alla här inne!

• MammaDeborah
    Jojo 85 skrev 2010-06-14 15:12:18 följande:
    usch, vad jobbigt! Jag brukar få feta blåmärken av blodprov i armen oxå. Varför räcker inte stick i fingret?

En lite komisk grej som BM sa till mej förra veckan om mina provsvar. "Ja, o du har ju samma blodgrupp som förra gången". Jag var tvungen att fråga om man ens kunde ändra, vilket tydligen har hänt i enstaka men ovanliga fall. Hade jag ingen aning om.
    Jag frågade också en gång om det här med blodgrupper och det handlar väl om att det kan tillkomma undergrupper från gång till gång. Exakt vad det innebär vet jag inte, men det var svaret jag fick :)
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-06-14 13:47:57 följande:
    Jag ka oxå söka hp så jag va där och hämtade ut intyget redan dan efter ul:et. Eg får man den vid första besöket hos bm efter ul:et men jag ville ha den nu eftersom jag oxå ska söka hp och vill va ute i GOD tid med alla papper. Nu har jag allt, ska bara fyllas i

Lite lustigt bara för en kompis bad om intyget oxå efter ul:et men dom vägrade o sa att fk vill inte man lämnar ut intyg innan v24! Tur inte det är så nu för annars är det inte mkt tid att spela på. Visserligen gick beviljandet jättefort sist men ja, fk är ju fk Flört Sen vet man ju aldrig, kanske får de för sig att neka o då kommer jag överklaga. Därför känns det bra att ha tid på sig Glad
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-06-14 15:40:46 följande:
    Jag frågade också en gång om det här med blodgrupper och det handlar väl om att det kan tillkomma undergrupper från gång till gång. Exakt vad det innebär vet jag inte, men det var svaret jag fick :)
    Ja just de där med blodgrupp fick jag med förklarat för mig. sambon sa att han tyckte de va viktigt att veta sin blodgrupp, men bm sa att de spelar ingen roll för de kollar ALLTID blodgrupp när det är nödvändigt just pga att undergrupper kan ändras. (Tror det kallades för undergrupp)
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2