• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NJsmamma

Visst är det hutlösa priser för bilderna? Här i Göteborg betalar vi 60 kr/bild står det på kallelsen, helt galet!! Men det blir ju bara till att punga ur, för bilder vill vi ju självklart ha om dom förhoppningsvis blir bra..

• NoahLeah

Här i Stockholm får man också betala för bilderna men med Noah fick jag en bild gratis på sista tillväxtul för hon tyckte den var så söt. *s*
    Vi ska även göra ett nytt försök att spela in könsultraljudet, funkade inte så bra sist tyvärr.

Är det någon som vet om det är ok att äta järnatabletter el blutsaft utan att bm sagt det?
    Känner mig orkeslös o matt dygnet runt och tänker att det kanske är järnet som spökar???

• Helen C

Vi får oxå bilderna gratis här... Vill vi ha extra bilder än dom vi får så får vi betala 20 kr.... Förmodar väl att maskinerna e så pass dyra att dom måste ta betalt för korten... Äsch jag vet inte.

Här skiner solen. Pojkarna bråkar som sjutton, jobbigt... Man hittar på så mycke roligt med dom, men ändå ska de bråkas och tetas och skrikas.... Ibland undrar man va man har gett sig in på att skaffa en 3:e=) hehe

Imorgoon fyller lillgrabben 3 år.... me blir mer kalas på onsdag då vi ska hyra en lokal....

Annars är de fint här.

• mzetterblad

Hon som gjorde ulet på oss sa att vi skulle få ett inbet kort på 40 kr. Vi fick 5 bilder med oss.

Idag har jag fått känna på att kräkas första gången den här graviditeten, obehagligt som tusan

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • popcornplaya

Här får vi betala 40kr oavsett hur många bilder man får. Med sonen fick vi 5 bilder men den här gången fick vi bara 2......

Och så skickar dom en faktura hem nu, med sonen 2008 fick man betala med lösa pengar på plats.

Imorgon ska jag på ul igen så jag hoppas att man kan få några mer bilder eftersom sambon inte kan förlja med imorgon. Men annars ska vi ju på könsul om exakt en vecka så då får vi ju bilder Skrattande

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Rosen

va mysigt att ni känner rörelser. själv känner jag ingenting o är snart i vecka 22 har känt av bebisen någon enstaka gång för en vecka sen kanske. men nu borde jag ju snart känna den varje dag tycker jag.

• Bisquit
    NoahLeah skrev 2010-06-14 10:42:18 följande:
    Här i Stockholm får man också betala för bilderna men med Noah fick jag en bild gratis på sista tillväxtul för hon tyckte den var så söt. *s*
    Vi ska även göra ett nytt försök att spela in könsultraljudet, funkade inte så bra sist tyvärr.

Är det någon som vet om det är ok att äta järnatabletter el blutsaft utan att bm sagt det?
    Känner mig orkeslös o matt dygnet runt och tänker att det kanske är järnet som spökar???
    Nej det ska man inte göra. För mycket järn är nämligen farligt...

Men ett enkelt blodprov borde väl någon ( alltså har inte bm tid så vanliga sjukvården? ) ha tid med.  Så får du ju svar.
  • Rosen

ang pris för ulbilder så betalade vi 10 kr per bild här i malmö. det var lagom tycker jag

• NoahLeah
    Bisquit skrev 2010-06-14 10:58:34 följande:
    Nej det ska man inte göra. För mycket järn är nämligen farligt...

Men ett enkelt blodprov borde väl någon ( alltså har inte bm tid så vanliga sjukvården? ) ha tid med.  Så får du ju svar.
    Men Blutsaft har jag ätit förr utan att ha kollat värdet..blev rekommenderad det för längesedan av en läkare men kanske annorlunda när man är gravid?
  • kicki08

taniko: det är HELT okej att äta blutsaft eller järntabletter utan att bm sagt det. Dom är helt ofarliga att äta Känner du dig hängig och matt så börja ta så ser du om det ger resultat

Här var det MVC besök idag. Båda vilddjuren hade jag med mig så jag förväntade mig inge höjdar blodtryck direkt. Stressig morgon....
    Men den hamnade på 125/70 så det va ju bra enligt testerna hade jag bra järndepåer så jag behöver inte äta något tillskott. TACK Å LOV!
    Och 4 kg har man fläskat på sig

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2