• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Jojo 85

taniko: tror inte det är någon fara om du testar.. vad äter du nu? har du tex leverpastej på mackorna (om du äter mackor)?

Jag äter ju niferex (järntabletter) eftersom mitt värde var nere på 106.

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • popcornplaya

Usch järntabletter. Hoppas jag slipper äta dom den här gången också. Hade bra med järn förra gången utan järntabletter. För dom är ju HEMSKA! Eller ja man blir ju hemsk i magen i alla fall.

Kommer ihåg första gången jag tog järntabletter och jag hade ingen aning om att det var normalt med svart bajs..... Blev ju livrädd, hahaha.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-06-14 10:42:18 följande:
    Här i Stockholm får man också betala för bilderna men med Noah fick jag en bild gratis på sista tillväxtul för hon tyckte den var så söt. *s*
    Vi ska även göra ett nytt försök att spela in könsultraljudet, funkade inte så bra sist tyvärr.

Är det någon som vet om det är ok att äta järnatabletter el blutsaft utan att bm sagt det?
    Känner mig orkeslös o matt dygnet runt och tänker att det kanske är järnet som spökar???
    Jag tror abs du kan äta järntabletter utan att bm sagt det! Kompisen är gravid i v10 och hon är så trött så hon e svimfrdig. Hon dricker blutsaft
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    Bisquit skrev 2010-06-14 10:58:34 följande:
    Nej det ska man inte göra. För mycket järn är nämligen farligt...

Men ett enkelt blodprov borde väl någon ( alltså har inte bm tid så vanliga sjukvården? ) ha tid med.  Så får du ju svar.
    Ok ja deklart för mkt järn ska man ju inte ha i sig. Kanske bättre att kolla.
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-06-14 11:06:40 följande:
    taniko: det är HELT okej att äta blutsaft eller järntabletter utan att bm sagt det. Dom är helt ofarliga att äta Känner du dig hängig och matt så börja ta så ser du om det ger resultat

Här var det MVC besök idag. Båda vilddjuren hade jag med mig så jag förväntade mig inge höjdar blodtryck direkt. Stressig morgon....
    Men den hamnade på 125/70 så det va ju bra enligt testerna hade jag bra järndepåer så jag behöver inte äta något tillskott. TACK Å LOV!
    Och 4 kg har man fläskat på sig
    Ja nu minns jag att bm sa till mig att jag kunde börja med järntabletter om jag ville, men eftersom jag inte kände mig trött el ont i huvudet så sa hon till mig att jag kunde börja om jag misstänkte lågt järnvärde.
  • NoahLeah

Okej, jag har Niferex hemma, ska nog börja med en tablett/dag och se om jag piggar på mig.

• kicki08

taniko: jag tror inte du behöver äta mer än 1 tablett om dagen. för då blir du nog förstoppad

popcornplaya: hahahaha!! Näe det där med svart bajs var ingen höjdare. Plus att man sket järndank. det small ju i toan och man fick trycka så huvvet exploderade nästan.

• Jojo 85
    NoahLeah skrev 2010-06-14 11:32:36 följande:
    Okej, jag har Niferex hemma, ska nog börja med en tablett/dag och se om jag piggar på mig.
    ja, ta för all del inte mer än 1 till att börja med. det är ju inte så skonsamt för magen.. hemorojder nästa.. hmm.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • oliven10

hej igen tjejer!
    är otroligt dålig på att skriva i dom olika trådarna.
    men jag är inne och läser allt varje dag som ni skriver Skrattande
    kanske ska bättre mig nu!
    imorn ska jag hämta mitt moderskapsintyg som ska skickas in till försäkringskassan...det är nu de hela känns verkligt (kanske)
    någon som vet vad man mer hos BM då ?

• Frogster

När jag gjorde kub-ul fick jag betala 20:-/st för bilderna.
    Var inte beredd på att det skulle kosta så jag hade nära nog inga pengar på mig. Fick välja ut den bild som kändes bäst och nöja mig med den.

Nu när jag gjorde rul var jag förberedd och hade feta plånboken med mig!
    BM skrev ut 4 bilder och ville ha 40:-/ för allihop...

Ville ju inte direkt gnälla men fattade nada! Gjorde liksom ultraljudet på samma ställe, bara en annan barnmorska...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2