Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Jojo 85 skrev 2010-08-09 20:59:44 följande:
    frågade du angående antal daga man måste ta ut i veckan för att behålla SGI om man blir sjuk?
    nä det frågade jag inte om. men jag antar att behåller man SGI för fp så är det samma om man blir sjuk. man jag kanske är helt ute och cyklar!! för det finns ju inte på olika SGI:n utan det är ju samma pengar man får om man är sjukskriven som om man är föräldraledig dvs i mitt fall 504 kr/dag.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Frogster skrev 2010-08-09 21:29:41 följande:
    Tack för allas gulliga ord om min mage!
    Inte utan att jag växte flera centimeter när jag läste.... Helt galet att man kan känna så mycket för den där lilla krabaten som växer där i Hjärta

Mitt SF mått var 25cm när jag var på 25+4 vilket även det är i det närmaste mitt på linjen Glad 

Jag har hittills gått upp 6,5 kg och är i 26+5.
    Har själv inte tyckt det varit så mycket förrän jag fick höra från flera personer att det ju är jäääättemycket med tanke på hur långt det är kvar!
    Blev lite fundersam i och med det...

Har ju rätt mycket viktnoja då jag har närmare 15 kg övervikt sedan tidigare och jag har vantrivts nåt enormt med min kropp!
    Tog mig i kragen och gick sakta men säkert ner ett antal kilo när jag helt plötsligt började känna mig konstig och några dagar senare stod med ett positivt grav.test i handen!
    Mådde såååå bra i mig själv när det började gå minus på vågen så därför är jag lite nojig över att lägga på mig alltför mycket onödiga kilon igen. Även om jag struntar blanka f-n i att jag går upp för jag kan ju snart göra något åt det igen! Men har fått lägga rätt mycket energi för att kunna tänka om och acceptera det hela så därför kändes det riktigt piss när jag fick höra att jag ju gått upp såååå mycket!
    Men din viktökning i denna veckan är ju helt normal!! inte alls för mkt och inte för lite heller
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-08-09 21:00:13 följande:
    Så var sambon tillbaks i samma beteende igen, gick bara 2 veckor.
    *kram* {#emotions_dlg.flower} vad hänt?

Kicki- Skickar dig en kram med det behövs för jag vet allt för väl hur slitigt det är att ta hand om hus, hem o barn alldeles själv 95% av tiden!
  • Bebis050810
    Helen C skrev 2010-08-09 22:57:24 följande:
    Jag tycer det e kul att gå till BM. Månadens höjdpunkt=) hihi
    Samma här!!

För övrigt går jag såhär hos min BM: 
    V 12 inskrivning
    V 25+ 
    29+
    32+
    35+
    37+
    39+
  • Bebis050810
    Jojo 85 skrev 2010-08-09 22:20:27 följande:
    Imorn åler vi till Kolmården
    Ha så skoj!!!
  • Bebis050810

Idag är det vecka 27 (26+0)  för mig det närmar sig de magiska 30.....

• Bebis050810
    popcornplaya- STORT Grattis till Er!!! All lycka! Hjärta
  • Bebis050810

Ojoj vad trötter jag är!! 
    Gick min vanliga runda idag på fm, hade mammas hund med oxå. sen har vi varit på marknaden i byn, sambon var med ett tag, nån timme sen tröttnade han, vi tog en fika och så åkte han hem, vi stannade kvar med syskonvagnen och gick en runda till och en till och en till.... är ju lokal marknaden så man träffar på så många man känner så det e jättekul så jag va där typ 5 timmar! sen gick jag hem med barnen i vagnen, jättevarmt väder har vi haft idag, härligt! tog 40 min hem, ca 3 km, så idag har jag fått motion så det räcker iaf :) nu väntar ungstekt falukorv på mig i ugnen.....
    sen blir det dusch för mig o barnen och sen "allsång på skansen" framför tv:n men en kopp te och så ska vi mumsa på munkarna vi köpte idag!!! det är det godaste som finns! köpte lite olika med choklad, nötter, kokos, strössel på, mums!
    Nån som testat göra egna munkar nångång? jag måste försöka sen i höst!

• Bebis050810
    JeppJepp skrev 2010-08-10 23:27:20 följande:
    Igår kväll vid 9 började jag få sammandradningar. v26+6 
    Efter en timme ringde jag förlossningen gå jag har en bit att åka. Dom sa åt mig att komma in. 
    Väntade ändå hemma en stund till för att se om det avtog vilket det inte gjorde så vi åkte in och var framme runt 12.
    Dom mätte sammandragningarna och en doktor kom in och kände på tappen för att se om jag öppnat mig något, vilket jag som tur var inte hade gjort. Efter 4 timmar med sammandragningar (kom ca var 3e min) 
    fick jag bricanyl och ett rum att sova i under natten.
    På morgonen frågade sköterskan om jag mådde bra, vilket jag gjorde. Så doktorn kom in och sa hejdå och vi fick åka hem. Kom till receptionen på sjukhuset för att beställa taxi och får en sammandragning till. taxin skulle komma inom en halvtimme, vi satte oss ner och väntade men fick inom kort ytterligare tre så jag gick tillbaka till förlossningsavd. och pratade med dom, fick komma till ett rum och göra VUL på tappen som fortfarande var oförändrad. Såg bebbes huvud och konstaterade att trycket jag känt de senaste dagarna faktiskt var bebbes huvud som jag trodde.
    Fick ok av läkaren att komma hem. och nu mer än ett dygn efter start har jag fortfarande sammandragningar....
    Less, orolig och fruktansvärt trött ska jag snart gå och lägga mig och försöka få lite sömn.

Ledsen för långt inlägg, men var tvungen att skriva av mig om mitt äventyr! 
    Oj vad oroligt för dig!! jag skulle va jätteuppjagad om det hände mig! Hoppas de släpper och att bebis stannar ett bra tag till och att allt går bra!!
  • Bebis050810

Här sitter jag mitt i natten och mår illa!! att jag aldrig lär mig..... jag kan inte äta en massa sött, ja inte äta mkt över huvudtaget.... pga mina magproblem, ibs. Har mått illa hela natten!!! spydde och kunde iaf sova några timmar, nu kurrar magen och har sig....
    och imorn (ja det e ju idag) ska vi på kalas hos mitt fadderbarn, hoppas jag kan gå!!! blir så less på magen och på att jag inte längre kan äta gott, inte ens ibland blääää
    Ska försöka sova några timmar till nu!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2