Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Ja sen vill jag ut och gå varje dag med och då kan ju inte A gå själv, det går ju alldeles för sakta för mig!! stora brukar gå med mig eller så cyklar hon bredvid.

Jag kan ju gå själv med bebis de dagarna barnen är på dagis, men det är ju bara 3 dagar/vecka.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Rosen: fin mage!! förstår att det är jobbigt att arbeta för du ser ganska framtung ut jag skulle aldrig orka jobba, har lågt järnvärde o jag tål inga tabletter, har ingen energi till nåt, vill bara sitta och "va" men den 31 aug är det dax för insrkivning på AF bläääää, ja för då börjar liten inskoln. på dagis.

Kännt mig så uppsvullen o gasig i magen i flera dagar nu, mest kvällar. bubblig o pruttig, inte kul! igår kväll hade jag som magknip eftersom jag va så uppblåst, kunde knappt sitta upp.
    Nån som har liknande?
  • Bebis050810
    Maddie72 skrev 2010-08-08 09:32:07 följande:

Bebis - Gasig uppsvullen är man väl lite till och från. Det beror ju på hur man har kunnat sköta magen och vad man ätit. *blink* Köp såna där kapslar som ska vara bra för mindre gasbildning. Kommer inte ihåg vad de heter. Hade såna förra graviditeten,

Idag har jag kommit till 2-siffrigt. 99 dagar kvar. WOW det känns bra!

Ja jag har oxå 99 dagar kvar!! kanske vi se på BB som sagt va.... vore as-skoj ju!
    Vad är det för kapslar? Nån som vet?
  • Bebis050810

Fan vad förb. jag blir på svärmor! vi har ju flyttat till deras gamla hus, min sambo har köpt det, (jag fick inte vara med och köpa halva huset för hans föräldrar, utan de lade in en paragraf och giftorätt efter 10 år, vilket iofs inte spelar oss nån roll i och med att vi inte ska gifta oss. men svärfar är så rädd att jag ska köpa in mig i gården och så "ta" den ifrån hans släkt på nåt vis, det är en släktgård). Men iaf, det jag idag är så förb. på är svärmors j-la tjafsande om en dammsugare som blev kvar när de flyttade ut, den har vi haft till hyresgästerna i sommar och nu har hon tjatat om den flera ggr till sambon och mig en gång, att hon vill ha tillbaka den. klart som fan att hon ska få den tillbaka men jag tycker att hon kan vänta 2 veckor till för då åker sista gästerna hem. Hon har centraldammsugare i nya huset och dessutom en till vanlig, men ändå ska hon ha denna och det NU! till saken hör den att min mamma har fått låna våran för hennes gick sönder och hon behöver dammsuga varje dag i och med att hon har hundar hemma.
    Vi har oxå centraldammsugare så vi kan inte heller låna ut vår till hyresgästerna.
    Sen äger de en hel camping oxå med många dammsugare, OM den nu måste ha en dammsugare så snabbt, varför inte bara låna en där då!? blir så trött!
    Är inte detta sjukt att tjafsa om???
    Helt off blir jag!!
    orkar inte med dem........

• Bebis050810

kicki- ja man undrar varför man som kvinna alltid ska orka med allting!!?? är gubben sjuk så är han oftast dödssjuk, kan inte göra nåt, medans vi ändå måste sköta allt i hemmet hur dåligt man än mår! nu när man är gravid är man ju inte på topp heller precis med alla hormoner, nåt min karl inte förstår ett skit av!! han kan bråka o säga massa elaka saker, sen går han bara ut, och där står jag och är jätteledsen och kan inte fly för jag har ju barnen att ta hand om!

Funderar på att ta barnen och köra till stan nån dag, bara strosa runt, shoppa lite, äta på Thai silk och bara njuta!! om det nu går med 2 små barn som oftast inte vill dit mamma vill..... men jag behöver verkligen komma hemifrån en dag!!!!
    Skönast hade vart att åka in själv och ta in på hotell en natt med! då får man njuta!!!!

• Bebis050810
    Helen C skrev 2010-08-08 10:58:00 följande:
    E irriterad på sambon idag, eller började igår ikväll när jag kom hem från en återträff från dansklubben då jag tävlat i bugg innan. Vi hade jätte mkt räkningar denna månaden och därmed får man öeva lite snålt. Han gillar och spela poker på nätet, men jag sa de att du får vänta med att föra över pengar för just nu är inte de det viktigaste. Och igår kunde han inte hålla sig utan förde över när jag va iväg. Från och va skit glad till en riktigt argbigga... De stör mig att han inte tänker... Jag vill inte behöva ta av våra sparade pengar hela tiden, men han tyckte de va OK att han gjorde så, men inte jag då det e jag som sköter ekonomin... När man e gravid med så blir jag irriterad skit lätt.....

Vecka 28 idag
    Förstår verkligen att du blir arg!! skulle aldrig acceptera att min karl tog VÅRA sparpengar och spelade bort dem!! nä så gör man bara inte, tänk om du hade tagit pengarna och gått o roat dig eller köpt nåt dyrt, vad säger han då...
    Vi hyr ut under sommaren och har öppnat en gemensamt konto för renovering och där sätts de pengarna in, det kontot är låst så att han inte kan ta ut pengar utan mitt godkännande och tvärtom, det är kanonbra! ingen kan snylta på det eller ta i smyg för småuttag utan det är till renovering och stora inköp såsom tex kyl, spis osv...

Har varit på en promenad nu, men jag är fortf. arg som f_n!!! kan inte släppa deras ständiga tjafs ur mina tankar! vill bara sova bort denna dagen.......
  • Bebis050810

Härligt att nån mår bra iaf!!
    denna dagen kunde jag likagärna hoppat över, mitt humör ligger nere i Kina just nu..... blääää vad jag är sur, ledsen, arg, uttråkad, less, trött o energilös!!! allt för bråkat om den där dammsugaren ja och lite till.... + att sambon alltid ska vara på hans föräldrars sida o ta deras parti!
    Kan inte denna dagen vara över snart???
    Har inte gjort nåt för jag e så sur! hatar sånna här dagar! de släpar sig fram med! hormoner...... orkar inte ens ringa min bästis o beklaga mig, för jag tycker inte ens det e kul.........

• Bebis050810

... förresten så såg jag Europe på Sweden rock 2004, helt underbara!!!!!!!!! varje gång jag hör dem på radion/tv:n så får jag rysningar och vill baka tillbax till den sommaren och den festivalen! Lovely stämning där!
    Hade gärna åkt dit i år med, då var ju Guns N´  Roses där men det passar sig inte som gravid, o inte har man lika kul då heller med mage och allt! och sen är det ju bara Axl som e original, jag såg dem på stadion i Sthlm 1992, då var jag 14 år

• Bebis050810
    Belavon skrev 2010-08-08 20:28:28 följande:
    Här var det många gravida magar på konserten. Det kändes bra att man inte var den enda där :) Tänkte nästan om man skulle ta med sig hörselkåpor till magen *hihi*

Hoppas i morgon blir en mycket bättre dag *massa kramar*
    Ja klart man kan gå på konsert med bebis i magen! jag menar bara att man har lite roligare om man kan ta nån öl oxå, blir mer stämmning då och sen är det ju skillnad på konster och att gå på en festival som man dessutom sover på :)
  • Bebis050810
    Annizsj- 78 är jag! blir 32 i nov.

Rosen- ja de är alltid sånna!! tjatter om minsta lilla. fast sen är de tvärtom vad gäller barnen, de frågar aldrig efter dem, erbjuder sig aldrig att ta dem ibland. Ringer aldrig, hälsar aldrig på!! de bor grannar med oss Förvånad
    ja som jag skrivit innan har de inte ens gratulerat till att vi ska bli föräldrar igen...... inte nämnt det ens!! men jag orkar inte bry mig längre, varit så här hela tiden. Mina vänner o min mamma e jätteglad , det är det som betyder nåt!
    I påskas så sa de att vi var tvungna att flytta ut alla våra prylar från vårt gamla hus, som vi hyrt av svärmor, eftersom hon skulle hyra ut det i sommar. så vi slet som djur!!! hela påskhelgen höll vi på, jag mådde urkasst då, var ju i början av graviditeten, trött som fan och illamående! och inte orkade jag umgås med min mamma heller pga detta, jag va helt slut efter varje dag med bärande o lastande! mamma som gärna hade haft sällskap med, första påsken själv, sen pappa dog lixom
    och sen har de inte ens hyrt ut huset i sommar!!!! och DE har massor saker kvar här hos oss, hela vinden är full!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2