Lycka till ni som ska göra rul idag och välkommen hit ouii
Jag har legat mer eller mindre däckad i helgen, vrålförkyld och en huvudvärk som inte är av denna värld.. idag mår jag mycket bättre tack och lov!!
Imorgon är det könsul, såå spännande, jag tror på en liten flicka till
Ser att det har skrivits en hel del om förlossningar, usch ja att man ska behöva genomlida det en gång till.. men såklart är det ju värt det alla gånger när man får upp skrutten på bröstet, myyys!
Min förlossning började med vattenavgång på söndagen och Novalie är född på onsdag 11.25, där emellan är ett mer eller mindre helvete av värkar mer vatten och in och ut på sjukhuset.. När det väl satte igång fick jag både bada, (helt fruktansvärt, fick panik av att ha värkar och inte kunna röra sig knappt där i badet) fick sterila kvaddlar, någon annan som har fått det?! Herregud det gjorde SVINONT aldrig mer säger jag. Lustgasen användes flitigt, men till en början var jag mest förbannad för jag greppade inte riktigt hur jag skulle använda den, men till slut gick det:) Och såklart kom eda:n med, dock fick jag information efteråt att den måste ha lagts fel för den minskade inte alls smärtan något plus att jag fick ischiasnerven i kläm, och det gjorde djävulskt ont tillsammans med värkarna vill jag lova!
Herregud, jag som hade tagit med mig skvallertidningar i hopp om att jag kanske skulle kunna kika lite i dom när eda:n tagit, tjiiii fick jag, låg och ålade i sängen hela förlossningen, fanns inte en chans att jag skulle kunna flytta på mig, upp och gå eller liknande.
Ingen förlossning är ju den andra lik, men jag kan garantera att jag kommer be om ALL smärtlindrig jag kan få, förrutom kvaddlarna då
Finfint väder här idag, jag och skruttan är lediga och ska nog ut och njuta lite av solen snart!