• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • kicki08

Ja jag tillhör en av dom som tycker lustgasen är obehaglig. Men det är ändå det enda alternativet jag kan tänka mig välja och som jag kan hinna med att ta.
    Och det känns ju läskigt om dom ska ta bort det.....
    EDA krävs ju lite mer tid för att man ska kunna lägga. Alla hinner ju inte.

• kicki08

Föresten, har ni sett det här programmet som gick på tv förut. Om förlossningar i USA.
    Förlossningskliniken tror jag det heter. Det verkar j inte direkt vara ovanligt med kejsarsnitt i USA Dom verkar ta rätt lätt på det där.

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-06-21 08:10:39 följande:
    Ja nånting vill man ju ha. Så man inte kommer in och så bara "ja... det är EDA som finns då..."
    Jag hann inte heller med något annat än lustgas sist och räknar med att det går snabbare denna gång. Det brukar ju kunna göra det.....
    Ja exakt, jag räknar inte med att kunna ens få välja eda!
    Hedi skrev 2010-06-21 08:11:32 följande:
    I Tyskland menar man att det är en uraldrig metod och att EDA är mkt effektivare. Nä den är inte bra för alla, gäller väl att den som sätter den kan sitt jobb ocksa. Sen sa ska väl tilläggas att även lustgasen inte fungerar till 100 procent manga upplever ju den som väldigt obehaglig. I Sverige ju dock turen att fortfarande kunna välja. Emmie föddes ju för tva ar sedan och da fanns var disussionen uppe men lustgasen verkar ju finnas kvar pa de flesta ställen sa det är nog inget som kommer att tas bort inom den närmaste tiden .
    Jo visst e det så! Alla bedövningar funkar olika på olika personer. Ja jag hoppas gasen stannar kvar
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • NJsmamma

Lycka till ni som ska göra rul idag och välkommen hit ouii

Jag har legat mer eller mindre däckad i helgen, vrålförkyld och en huvudvärk som inte är av denna värld.. idag mår jag mycket bättre tack och lov!!
    Imorgon är det könsul, såå spännande, jag tror på en liten flicka till

Ser att det har skrivits en hel del om förlossningar, usch ja att man ska behöva genomlida det en gång till.. men såklart är det ju värt det alla gånger när man får upp skrutten på bröstet, myyys!
    Min förlossning började med vattenavgång på söndagen och Novalie är född på onsdag 11.25, där emellan är ett mer eller mindre helvete av värkar mer vatten och in och ut på sjukhuset.. När det väl satte igång fick jag både bada, (helt fruktansvärt, fick panik av att ha värkar och inte kunna röra sig knappt där i badet) fick sterila kvaddlar, någon annan som har fått det?! Herregud det gjorde SVINONT aldrig mer säger jag. Lustgasen användes flitigt, men till en början var jag mest förbannad för jag greppade inte riktigt hur jag skulle använda den, men till slut gick det:) Och såklart kom eda:n med, dock fick jag information efteråt att den måste ha lagts fel för den minskade inte alls smärtan något plus att jag fick ischiasnerven i kläm, och det gjorde djävulskt ont tillsammans med värkarna vill jag lova!
    Herregud, jag som hade tagit med mig skvallertidningar i hopp om att jag kanske skulle kunna kika lite i dom när eda:n tagit, tjiiii fick jag, låg och ålade i sängen hela förlossningen, fanns inte en chans att jag skulle kunna flytta på mig, upp och gå eller liknande.
    Ingen förlossning är ju den andra lik, men jag kan garantera att jag kommer be om ALL smärtlindrig jag kan få, förrutom kvaddlarna då
    Finfint väder här idag, jag och skruttan är lediga och ska nog ut och njuta lite av solen snart!

• mzetterblad

Har kommit på vad det är jag mår så dåligt av nu, och det är mina järntabletter - Niferex.
    Ska byta sort nu, för min mage klarar inte av dom. Får jätte ont och sen spyr jag som en gris. Om jag struntar i att ta dom så mår jag jätte bra . Knepigt de där, eftersom jag klarade av dom förra graviditeten.

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • NJsmamma
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-21 08:56:35 följande:
    Har kommit på vad det är jag mår så dåligt av nu, och det är mina järntabletter - Niferex.
    Ska byta sort nu, för min mage klarar inte av dom. Får jätte ont och sen spyr jag som en gris. Om jag struntar i att ta dom så mår jag jätte bra . Knepigt de där, eftersom jag klarade av dom förra graviditeten.
    Jag mådde också kasst av dom förra graviditeten och spydde som en tok.. Vad finns det för andra som man kan ta? Kommer ju garanterat få börja med det snart och känner inte att jag vill riskera att må lika illa som då. 
  • mzetterblad

Jag ringde och prata med barnmorskan och hon sa flera olika sorter bland annat duroferon

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • velite
    ouii skrev 2010-06-20 10:36:29 följande:
    Hej! Vill också hoppa in här, har BF 15 november! Känns helt underbart Skrattande
    Grattis :) jag har också BF 15 nov :)
  • NoahLeah

Hejsan!
    Varit på rul idag och allt såg bra ut..blev tillbakadflyttade några dagar till BF 20/11 så är i vecka 18+1 idag.
    Moderkaka i  bakvägg samt att hon trodde det var en tjej...får se om hon ser bättre den 9 juli då jag ska tillbaks på ett rul till...kom ju dit lite för tidigt för att hon skulle kunna se allt i detalj.

• kicki08

Williams mamma: Jag mådde oxå illa som fasen av niferex. Mage klarade dom inte alls. Så jag fick äta duroferon och det funkade tyvärr inte lika bra. Men järnet gick ändå upp i slutet av graviditeten tack å lov

Hur har ni det på era MVC? Hos oss har dom slutat ta järn förutom första gången tror jag. Dom tar blodprov och kollar ens järndepåer i kroppen. Och beslutar efter det om man måste äta järn eller inte. Sen om man är hängig och trött under graviidteten får man ju äta ändå om man vill. Men har man bra järndepåer så behöver man inte. För då ordnar kroppen till det ändå i slutet av graviditeten.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2