• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn

Hedi: glömde skriva lycka till på screeningen och ha det så trevligt ikväll

♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Helen C

Vi har hittat på hemnet en bostadsrätt som e som ett radhus, en 4 på 111.5 kvm.... Vi har pratat meed mäklaren och de verkar vara först till kvarn som gäller. Tydligen har de gått en likadan lägenhet fast med större tomt och tydligen jätte fin för någon vecka sen. Och nu är de några som kollat på denna, men ingen som hört av sig. Så nu ska vi kolla om lånelöfte och se om vi kan ta den.... Våran bankman e på semester typiskt nog så blir en annan. men han kunde iaf låna oss 1 milj om det e så, så hoppas han skrivit in de i datorn så denna bankman ser de.....Så vi jåller tummarna nu=)

• Helen C

chanelll-
    Vi bor ju redan i lägenhet idag, och enligt våran bankman så sa han att nästa år kan jag garantera er ett högre lånelöfte än de ni kan få idag. Men som du säger, man kan ju inte bara ta ett hus bara för att. Man vill känna något när man kliver i detta hus med.....
    Sen att de finns lite att göra gör ingenting tycker inte jag, det e väl de som e grejen oxå.....

• ID blir 3

Hej alla!
    Jag skriver inte ofta men läser det ni skriver.
    Så kul att al är olika med graviditeten, jag vill bara kramas och pussas med mannen och han är helt underbar.

Jag måste fråga er en sak. Jag är lite känslig att alla rör mig på magen utan att fråga. Har ingeting emot alla nära vänner och familj så klart men nu i helgen hade vi fest och en av min mans arbetskamrater kände på magen fler gånger utan att fåga, varje gåpng bakade jag utan att säga någonting men det verkar inte han fatta att jag tycker att han inte har någoting med min mage att göra. Vad sägen ni? Hur skulle ni fixa detta och hur reagerar ni?

• Helen C

Vänner gör ingenting att dom känner, men när man e på fest och alla känner så skulle jag backa som du gjorde, men tyvör fattar inte folk. Man vågar ju inte säga till heller.....

• frukarlssonn

HelenC: håller tummarna för er nu Nej de gör inget omn det är lite att göra för oss heller. Det enda vi INTE vill ha är renoveringsobjekt. Om det är ett kök, badrum eller nya tapeter är ok, men vi vill inte flytta in i ett totalrisigt hus som måste totalrenovras innan man ens kan tänka tanken att sova där. Så har det inte vart med ngn av husen vi tittat på Fast rishögarna åker vi ens inte och tittar på Men, hade vi däremot redan bott i Tidaholm och inte haft ngn tidspress och vi hittat drömhuset till ett kanonpris hade vi kunnat tänka oss det. Men nu när vi bor här och en bebis till på g och sambon ska börja jobba plus innebandy, nä de skulle nog bli vår undergång... blir för mkt just nu.

Men, nu tändes hoppet här igen Vi satte ju ut en annons i lokaltidningen innan vi åkte på semester och sen ringde det en gammal gubbe som hade ett hus ganska centralt. Iaf försökte vi få tag på honom när vi åkte dit sist men lyckades inte. Helt plötsligt när vi va ute o gick kom sambon på detta så vi ringde upp honom och han svarade lyckligtvis. Han har ett hus byggt -96, vill sälja för hans fru dog för några år sen och det är fyra rum, 104 kvadrat! Lite mindre än vi tänkt oss men absolut överkomligt! Det finns ju tre sovrum som är minimum för oss! Så vi åker dit imorgon och ska titta på huset 13.00 Skrattande Är huset bra så är det kanon för vi slipper budgivning och skit! Då komemr vi överens om pris, slipper mäklararvoden och skit! Och såklart ska det besiktigas med. Men vi får hoppas det är i bra skick då det är ganska nytt!

• frukarlssonn

Ang ta på magen så gör det inget om det är såna jag känner, men helt okända människor skulle jag inte tycka va lika kul. fast jag skulle inte bry mig så mycket men det är mer ok med vänner o bekanta.

• ID blir 3

Mig gör det ingeting om vänner och familj gör det, men jag har inte mycket till relation till denna kille och jag tycker att det är jobbigt. Känner som sagt att han har ingeting med min mage att göra. Lite jobbigt att säga till han med, tycker han bordde märkt att jag inte tycker om det.

• frukarlssonn
    ID blir 3 skrev 2010-06-21 18:32:19 följande:
    Mig gör det ingeting om vänner och familj gör det, men jag har inte mycket till relation till denna kille och jag tycker att det är jobbigt. Känner som sagt att han har ingeting med min mage att göra. Lite jobbigt att säga till han med, tycker han bordde märkt att jag inte tycker om det.
    Ja jag tycker faktiskt inte folk har rätt o bara gå fram och känna, man kan fråga innan tycker jag! För det är långt ifrån alla som tycker det är ok!
  • kicki08

Jag kan nog tycka det är lite jobbigt även när släkt och vänner gör det. Vet inte varför... Naturligtvis inte som när en främling gör det. Men jag tycker väl kanske att man inte behöver kasta sig fram utan kanske fråga lite.
    Jag tycker inte om när folk tar på min mage annars heller. Inte att sambon gör det heller. Är extremt kittlig och bara gillar det inte., Så det kanske är därför....
    Jag brukar alltid fråga om jag får känna även när det är nära vänner eller släkt

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2