• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C

Hej tjejer...
    Här har nog lillkillen åkt på svampinfektion. Röda prickar på snoppen och lite i ljmuskarna. Nån e vätskefylld, och förstår i denna värme att dom får de. Sen håller vi på med att låta han lära sig gå utan blöja.. Men de kom igår utslagen så bara lufta, tvätta rent så får vi se om de blir bättre....

Fått lghen som vi ville ha, så ev inflyttning om en månad eller 2 så ska bli skönt....
    Så nu går de framåt här hemma.....

• frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-06-30 12:20:02 följande:
    Har man sammandragningar och påverkad livmodertapp så förstår jag att du blev sjukskriven, går ju inte att ta hand om sina barn när man är sängliggande.

Men undrar hur pigga dom är på att sjukskriva någon för foglossning när man bara går hemma. Är ju svårt att bli sjukskriven ändå.

Längtar tills han ska börja dagis den 18/8 då får man i alla fall avlastning 15 timmar/vecka.
    Min kompis blev sjukskriven under sin mammaledighet pga foglossning. Så det borde ju funka för dig med om dom behandlar alla lika.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-06-30 12:50:44 följande:
    Jag blir också så sur på dom som säger att graviditet inte är en sjukdom, Nä visst det är ju ingen sjukdom att vara gravid men oftast är man ju inte sitt vanliga jag. Finns ju icke gravida som kan bli sjukskrivna för nästan vad som helst men är man gravid så ska man bita ihop.

Och bita ihop är vad man får göra, idag fick jag ta på stödbältet och sätta igång att städa här hemma, blev så trött på röran.
    Håller med! Det är fan absurt! Visst, graviditet är inget sjukdomstillstånd men däremot kan det ju faktiskt leda till att man blir dålig och inte arbetsför!
  • frukarlssonn

Sen är det ju tyvärr så att en kan ha turen att bli sjukskriven pga en åkomma, medans en annan som lider av exakt samma sak får avslag! Beror på vem som sitter och beslutar om saken! Helt sjukt! Vi som jobbar på båtar brukar aldrig ha problem att få hp ex, men jag vet en som inte fick det! Och det är oxå sjukt för anledningen till att vi inte får jobba efter sjunde månaden är för att vibrationerna kan va skadliga och sätta igång en förlossning! Plus att de inte vill ha oss ombord pga säkerheten, i skarpt läge är man inte så grasiös så man kan sjösätta en livflotte eller båt ex. Men likförbannat va det en som blev nekad. Hon hade iofs turen att få igenom en sjukskrivning ist.

• Kinne79
    popcornplaya skrev 2010-06-30 11:32:11 följande:
    Jag har inget jobb så det problemet har jag ju inte. Men att ta hand om hemmet och en 2 åring hela dagarna är nog nästan värre än ett jobb. Kan man bli sjukskriven från det? Tungan ute
    Tänkte mest att om du blir sjukskriven så får ju din man vara hemma och ta hand om sonen, då får du ju avlastning.

Är du hemma med fp eller a-kassa? Nyfiken eftersom jag själv vill vara hemma länge.
  • Sassa82
    Hedi skrev 2010-06-30 14:07:48 följande:
    Hej igen! nu är det nya bud maste stanna tills pa söndag, chefsläkarn vill att jag är blödningsfri minst 7 dagar innan jag aker hem. Han menar att det kan finnas en risk att man inte ser alla blödningar som skulle kunna ha med moderkakan att göra. Hoppas verkligen inte att det är nagot är i v22 nu. Jag vill bara kunna fa njuta och sen sa hoppas jag kunna fa aka hem till Sverige som planerat.
    Blöder du fortfarande?  Efter min blödning jag va inne med så småblödde jag ( hade brunt som i slutet på mens) i 3,5 vecka trodde aldrig att det skulle sluta.
  • Sassa82
    Jojo 85 skrev 2010-06-30 11:26:54 följande:
    Jag har ju totalt missat att det är kritiskt för PennyJenny o att hon ligger inne. Jag har ju varit på landet.. när hände detta? Har hon en blogg hon skriver i där ni läser hur det går för henne?

Vi var på RUL igår. Allt såg fin fin ut o vi fick se den lill* vinka, suga på tummen, snurra runt, äte fostervatten mm. BM trodde det var pga det lilla fikat jag ätit mitt på dan Det var så roligt, för med Josefine fick vi inte se mycket hon låg ingosad i moderkakan med ansikten in i moderkakan o vägrade röra på sej.. någon spark hit o dit var det ända, haha. Köpte bilder såklart.. men har inte scannat in dom än. Vi vart flyttade "åt fel håll" till 1 december.
    Grattis till lyckat UL, nu har ni BF på min födelsedag
  • Sassa82

Då jag förra gången fick veta tidigt att jag skulle förlösas med kejsarsnitt så är jag inte så inne i det vanliga föda barn pratet på MVC. Men nu har jag träffat min BM 2 gånger och även den här gången frågade hon om jag tänkt föda vaginalt eller med snitt. Jag sa att jag visste inte ens att man får välja och att jag vill föda vaginalt.    Har ju hört att man få välja med trodde att det va något man va tvngen att ta upp själv och "tjata" om för att få igenom.

• mzetterblad

Idag känner jag mig som en hemsk mamma =/
    Jag känner att vi måste få sonen att somna i sin säng. Så nu har jag lagt han i just sin säng. Så nu ligger han o gråter och skriker efter sin pappa. Som jobbar natten nu! =/

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • Helen C
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-30 20:50:13 följande:
    Idag känner jag mig som en hemsk mamma =/
    Jag känner att vi måste få sonen att somna i sin säng. Så nu har jag lagt han i just sin säng. Så nu ligger han o gråter och skriker efter sin pappa. Som jobbar natten nu! =/
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.•°´¯) ♥
    Man mår jätte dåligt som mamma. Men gå in med 5 min mellanrum så kommer de gå bra... Den metoden har jag kört på med stora killen, men den funkar till slut... Kommer bli jobbiga kvällar, men gäller att inte ge sig när man väl börjar. Kommer bli mycke tårar
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2